Масово недоволство и подписки заради спрените влакове

В някои общини това е единственият обществен транспорт
23 окт 2024 11:15, Стела Стоянова
19
Масово недоволство и подписки заради спрените влакове
Снимка iStock

С масово недоволство и протестни подписки хората от Северна България се противопоставят на новото разписание на влаковете и предвижданото от БДЖ - Пътнически превози закриване на линии.

Към исканията на пътниците се присъединяват общините и областните управи. От БДЖ Пътнически превози обещават да размислят за някои от влаковете, но не е сигурно. Новото разписание влиза в сила от 15 декември, предава БНР.

За общественото обсъждане на новото разписание на влаковете за 2025 година с представителите на общините, областните управи и железничарите ръководството на железниците закъсня с един час, защото пътува с влак от София до Горна Оряховица.

Областният управител на Силистра изрази несъгласие с предложени промени в разписанието на влакове

В района на гара Роман аварира локомотивът и на първите железничари в държавата, от които зависи какво ще е разписанието на влаковете от 15 декември, се наложило с редовите пътници да чакат в нищото.

Да видите как и с какво пътуваме, коментираха чакащите железничари 60-минутното закъснение на бързия влак София-Варна, а Даниел Илиев, ръководител на отдел "Организация на превозите и график за движение на влаковете" в БДЖ - Пътнически превози, заяви:

"За съжаление, техниката ни изневери. Не сме водили статистика точно колко влака отпадат сумарно. Намалили сме влаковете, където са най-слаби пътникопотоците".

Трябва да има оптимизация и спрени влакове, защото догодина няма да има нито един влак, обясняваха на висок тон представителите на мениджмънта на железниците пред недоволните представители на общините и областните управи в Северна България.

Единственият влак между Добрич и Кардам от 15 декември се предвижда да спре. Това унищожава община Генерал Тошево, през която минава този влак, а общината отваря и затваря железопътната спирка, ние я поддържаме и чистим, ядоса се кметът на пограничната община Валентин Димитров. Той посочи, че е изпратил протестна подписка с 1498 подкрепящи искането влакът да остане, до министърката на транспорта и до ръководството на железниците.

"БДЖ се използва от по-бедни хора, студенти, пенсионери и особено през зимата влакът се оказва единственото транспортно средство, което може да се движи в общината. Сега има един влак. Отпадането му не е добре за никого. Пътуващите може да са малко, но някои хорат друг транспорт", коментира заместник-областният управител на Добрич Живко Желязков.

Влакове спират и в Силистренско, негодува заместник-областният управител Юксел Исмаил: "Изразяваме несъгласие за предвиденото спиране на два от влаковете. Досега бяха четири влака, предвиждат да останат само два. Няма да стигат до Силистра, а все пак БДЖ извършва и социални услуги".

Поели сме ангажимент за минимално обслужване, но това не означава влак на всеки час, заяви Даниел Илиев от БДЖ, пояснявайки, че са търговско дружество, което не може да пуска влак с 200 места за двама-трима пътуващи и не това била социалната функция на железниците.

Още по темата

От областната администрация в Русе бяха сериозно притеснени, че от 15 декември спира да се движи експресът "Синия Дунав", който беше директният влак от Русе до София и пътниците отново ще се прекачват и чакат на гарата в Горна Оряховица. "70-80 човека пътуват на ден с този влак", посочи заместник-областният управител Георги Георгиев. "Това не е вярно, пътниците са по 7-8", отговори Даниел Илиев от БДЖ.

Свършваме работа и чакаме по един час за влак, с който да се приберем, става още по-голямо безумие с обединяването на влакове от Русе и от Варна в Горна Оряховица с 50 минути престой, за да се потегли към София. Кой ще пътува с този влак, гневни бяха железничарите, дошли на срещата.

Закриват се два влака от Троян до Ловеч и обратно, нося протестна подсписъка с 200 недоволни, посочи Борис Бояджиев от община Троян. "Туристическа Трявна няма друг транспорт, освен железопътния, и 14 часа сме оставени без връзка с Южна България, защото последният влак от Стара Загора пристига в Трявна в 19,25 часа", изтъкна заместник-кметицата Жасмина Лазарова.

"Искаме да има по-късен влак, който в гара Трявна да пристига около 21,30 часа. Трявна е туристическа дестинация, до която много хора пътуват през летните месеци. Искаме по-късен влак".

Желанието на община Трявна няма да се удовлетвори. Не е ясно ще има ли решение и за искането на община Павликени, представено от заместник-кмета Албена Петрова. "Отпада пътническият влак, който тръгва от Горна Оряховица в 6:30 часа. Категорично не сме съгласни, защото той се ползва от работници рано сутрин и нямат алтернатива за пътуване", заяви тя.

Кои влакове ще бъдат спасени и кои спрени ще стане ясно с новото разписание от 15 декември.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от Общество
Откриха в частна къща наркотици и оръжие
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
1
 
0
 
! Отговори
Хемус преди 19 минути
Примерно в Чехия проблемът с второстепенните линии от типа Добрич-Кардам е решен с шинобуси,ама сигурно няма схема с мангизи от тях!На новите мениджъри главите им раждат само закриване и да теглят чертата,вместо да предложат иновативно мислене
18
2
 
1
 
! Отговори
До 15 преди 39 минути
Да, нямаш представа какво е пазарна икономика и как функционира тя. Пазара е търсене и предлагане, най-общо казано бизнеса произвежда и предлага определен обем от стоки и услуги на пазара, които домакинствата търсят, следователно са склонни да платят определена цена за да ги притежават - това е пазарната икономика, тя винаги е съществувала и никой не може да я изключи. Всеки опит пазарната икономика да бъде регулирана, води до нейното изкривяване, което води до високи цени и/или недостиг.
17
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 42 минути
Вашата "пазарна икономика" ЗАБРАНЯВА на производителите на селскостопански растения да използав собствен посадъчен материал, въпреки че те знаят какво е най-добро за тяхната почва и климат, длъжни са да го купуват от лицензирани фирми, а лизенците са прескъпи, От това излиза , че Ниделандия, която почти няма земя на четвърто място в света по износ на селскостопанска продукция. Хора от Судан и Етиопия например нямат право да ползват местно семена, трябва да купуват от Канада например...
16
1
 
4
 
! Отговори
Сифилиско преди 47 минути
Започва леко пропукване на илюзията създавана десетилетия наред. Истината е, че огромни територии се обезлюдиха до неузнаваемост. Сегашната държавна стурктура и закони няма да са адекватни за предстоящото обезлюдено бъдеще.
15
1
 
0
 
! Отговори
11 до 13 преди 55 минути
пазарна икономика е фраза. Реално нито сега, нито в България, нито в света икономиката не е и не може да бъде пазарна в смисъл да оцелява печалившето. Спомнее си, точно при ковид, "най-пазарните, най-големите и богати нямаха ресурс да оцелят без външна помощ, освен това действаха диктаторски...Сега стопанството НЕ е пазарно, а стремящо се към голям оборот, не производство на трайни и на полезни неща. Огромната част от производството в САЩ и Русия са оръжиия, те как се вписват във вашите възгледи
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
След като е била прекарана железопътна линия, значи там е кипял живот. След като вече е нерентабилна, значи жиивотът там е пренебрегнат, неценен. Номерът с автомобикния транспорт, подражавайки на САЩ и Германия, е крайно глуповат, защото 1. В САЩ няма и никога не е имло добър ж.п транспорт, а бензинът е много евтин; 2. за Г-я това е било оцеляващо за наличие на евентуална промишленост след затварянето много производства.В Б-я се затриха умишлено много селища. УМИШЛЕНО. С продажна политика.
13
1
 
1
 
! Отговори
До 11 преди 1 час
Ти къде точно вложи мисъл? На такива като теб нежни душички завладяни от първични чувства и емоции, мозъците ви напълно са атрофирали. Повтаряш безсмилици, нищо общо с реалността, здравия разум и науката - ти дори не знаеш какво означава стопанска дейност, нито си наясно как работят природните закони, глупост след глупост. На къкъв принцип работи пазарната икономика, знаеш ли? Ако си счупиш зъба, ще можеш ли да ходиш или ще умреш за секунди? Имаш ли завършен трети клас?
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
Разбита държава в пълния смисъл на думата, всичко е като след ядрена бомбардировка... Положението е катастрофално
11
1
 
0
 
! Отговори
9 д0 10 преди 1 час
Игнорирайки грозния ви тон, е полезно и за ВАС да мислите, а не да повтаряте повърхностни фрази. На Вас, ако ви заболи гърло, ухо..., ако се нараните..., не е ли зле на целия организъм, даже не е ли застрашен целият организъм, например? Дали майка не е стопанска дейсност, също е въпрос.Точно стопанска е БИЛО и е сега в пряк и в преносен смисъл,А борбата за оцеляване в природата изключва безсмислено изтребление, тя спира, когато животното се нахани, а растенията съществуват винаги заедно и взаимн
10
2
 
2
 
! Отговори
До 9 преди 1 час
Да си майка или баща не е стопанска дейност, така че примера ти е меко казано слабоумен. Само и единствено пазараната икономика носят благосъстояние на едно общество. В природата такова нещо като солидарност не съществува, там има само борба за оцеляване! Солидарността е мантра на инфантилно-глуповати мързеливци, които смятат че тяхно изконно право е обществото да ги обгрижва цял живот докато те изпускат газове и псуват пред телевизора.
9
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
Според пазарния принцип всяка майка и всеки баща са на загуба. Приемайки този принцил, се самоунищожаваме. Най-естественото нешо в природата е солидарността. Даже западняците започнаха да сйвашат, че монокултурите, които са печаливпи, всъшнист носят смърт. Всеки организъм е съсавен от взеимно допълващи се елементи. Събрани на едн място тухли, цимент, стъкла.... не правят сграда.... Мисленето на парче е смърт за всичко.
8
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
Аз пък съм недоволен, че с мойте данъци се покриват колосалните загуби на БДЖ. Аз искам държавата да се оттърве от БДЖ, да се извадят на търг линните и да работят само онези към които има интерес. Алтернативи на жп транспорта има хиляди, държавата не е длъжна да развозва никой.
7
1
 
3
 
! Отговори
VladTepes преди 1 час
Няма причина за престой повече от 15-20 минути на Горна Оряховица - при добра организация това време е предостатъчно за прикачване на вагони, смяна на превозната бригада и т.н. Павликени и Роман са прекалено малки гари за да спират бързи влакове, но няма достатъчно пътнически.
6
1
 
0
 
! Отговори
MarioXXX преди 1 час
ГАРАНТИРАНО: За 21 дни ще правите жесток секс като порнозвезда - ще увеличите трайно пениса си със 7 см и ще започнете да получавате ерекция за 3 секунди (твърда като стомана, колкото дълго искате),прочетете повече тук---- https://come.ac/Menstill
5
5
 
2
 
! Отговори
Нема пари преди 1 час
Какви влакове в погранични райони, останали с под 20 хил. жители, повечето пенсионери. Както и в Ловеч. По центъра има 5-6 пенсионера. Няма пари да се поддържат такива линии. Социални услуги били. Свърши тя. Някой трябва да плати сметката. Българите масово не плащате данъци, гледате да излъжете държавата, негодувате срещу идеи да се вдигне данъка прогресивно, а искате услуги, пътища? Значи айти с 10 бона да плаща 10% данък, а иска от държавата път, влак, детска? Е, откъде бе мен? Да не пожелание
4
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
За някои общини верно е единствения транспорт, ама общините не щът да плащат, хелле пък пътуващите (главно възрастни хора)....... А разходите са си големи! Пусле мъррморите, че БДЖ било на загуба, туй-онуй
3
3
 
0
 
! Отговори
Маангал дойчева преди 2 часа
!!! Но в цялата история изведнъж отново изскача надежда дойчева, за която в сайт се твърди, а и Господари на ефира са я показвали заедно с Полина Станчева Хамид, че са изнасяли момичета за прооститутки в Турция. !!!
2
3
 
0
 
! Отговори
Урунгел дойчева преди 2 часа
!!! надежда дойчева - 15 години затвор са крайно недостатъчни !!! Брутална снимка. Гугъл. Новини Бг. Еталон за Грозотия. Грозна Маангалка, доста кофти симбиоза.
1
3
 
0
 
! Отговори
Урунгел дойчева преди 2 часа
Красивата Патрик Суейзи от рак на панкреаса умре.