Брюксел дава България на Съда на ЕС

ЕК предприема действия заради неприложени от нас правила
Обновена: 26 яну 2012 16:19 | 26 яну 2012 16:19, Елка Василева
11
Брюксел дава България на Съда на ЕС
Снимка: архив, Булфото

Европейската комисия реши да се обърне към Съда на Европейския съюз във връзка с неправилното прилагане от България  на различни части на т.нар. „първи пакет за железопътния транспорт“.  Става дума за изпълнение на разпоредбите относно таксите, които железопътните предприятия трябва да плащат за достъп до инфраструктурата.

Комисията проучи подробно въвеждането на директивите в България и през юни 2008 г. започна процедура за нарушение, като изпрати официално уведомително писмо за неправилно въвеждане на директивите за железопътния транспорт. След като националното законодателство беше променено няколко пъти, за да бъдат изпълнени европейските разпоредби, през март 2010 г. Комисията изпрати мотивирано становище във връзка с все още неотстранените нарушения във връзка с таксите за достъп до железопътните линии. Тя анализира отговорите на българските власти и днес реши да отнесе случая до Съда на Европейския съюз, тъй като страната все още не прилага правилно европейските правила.

Отнасянето на случая до Съда на Европейския съюз е третата стъпка от процедурата за нарушение и с нея започва фазата на съдебното производство. Сега съдът ще трябва да се произнесе по поставените от комисията въпроси. Ако той реши, че законите на ЕС са нарушени, България ще бъде задължена да предприеме необходимите мерки, за да изпълнени решението на Съда.

Европейската комисия предприе също така действия, за да се гарантира, че дружествата за доброволно здравно осигуряване в България извършват дейността си в съответствие с правилата на ЕС в сектора на застрахователните услуги.

Комисията изразява загриженост за това, че Република България не прилага две директиви за застрахователната дейност, различна от животозастраховане, по отношение на дружествата за доброволно здравно осигуряване. Ако тези правила не се прилагат правилно, съществува риск от недостатъчно регулиране и надзор в застрахователния сектор. Български правила могат да възпрепятстват трансграничните инвестиции. Освен това, неприлагайки правилата на ЕС в застраховането спрямо всички здравноосигурителни дружества, България възпрепятства създаването на равнопоставени условия на конкуренция на пазара на здравното осигуряване.

Република България се приканва също така да премахне ограниченията пред свободното движение на капитали — свобода, гарантирана от член 63 от Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС). Комисията отправя своето искане до Република България под формата на мотивирано становище. Ако до два месеца не бъде получен задоволителен отговор от страна на националните органи, Комисията може да отнесе въпроса до Съда на Европейския съюз.

Европейската комисия призовава също така България и още 12 държави-членки да приложат забраната относно клетките за кокошки носачки. Еврокомисията изпрати официално уведомително писмо с искане за предоставяне на информация, в което се изисква страните да предприемат действия по отстраняване на пропуските в прилагането на законодателството на ЕС относно хуманното отношение към животните.

Така, съгласно прилаганите в ЕС процедури за нарушение, след предприетото днес от Комисията действие съответните държави-членки разполагат с два месеца, за да отговорят на официалното уведомително писмо. Ако те не реагират по удовлетворителен начин, Комисията ще изпрати мотивирано становище, с което от съответните държави-членки ще се поиска да предприемат в двумесечен срок необходимите мерки за привеждане в съответствие с директивата.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още по темата: Европейската комисия
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
1
 
! Отговори
Стоянов преди 12 години
До 10То май вие ми го ядете щото сте му се нагъзили , че чак не се усещате !
7
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ГЕРБ е новата религия на България, това е правият път! Да живее България и ГЕРБ (яжте х..я на Бойко)
6
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
*** ГЕРБ издуха България! Я сега и на Съдравия пропуски давали:)) И Сумиста техен, и къдравия техен:)))
5
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"през март 2010 г. Комисията изпрати мотивирано становище във връзка с все още неотстранените нарушения във връзка с таксите за достъп до железопътните линии. Тя анализира отговорите на българските власти и днес реши да отнесе случая до Съда на Европейския съюз, тъй като страната все още не прилага правилно европейските правила."Процедурата може да е почнала още през 2008-а, ама къде е бляло 2,5 години Боковото правителство?? Май пак са се надявали от само себе си да се размине.......
4
2
 
2
 
! Отговори
до 4 преди 12 години
ти и без това нямаш работа в Шенгеня, нъл тъй ...
3
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До 3Нищо лично , но метрото за 10 години от 80 до 90 не беше помръднало а магистралите бяха до Пазарджик и Правец
2
7
 
14
 
! Отговори
ББ преди 12 години
Чакайте сега да ви кажа - тези нищо не разбират! Ето аз метро ще пусна (верно че Бай Тошо го почна ама кой ти помни), магистрала ще открия (то Бай тошо повече направи ама глупав беше - не режеше ленти като мен на всеки километър).Тез нещо не ги разбирам - в пожарникаркското за такива неща не са ни говорили, а за застраховането - виж там имам голям опит! Ама пак не разбирам тези за какво говорят, мойта практика по друга беше!
1
3
 
20
 
! Отговори
rumen221 преди 12 години
ПРОДАВАЙТЕ БДЖ-то ПО-БЪРЗО, ЧЕ ЩЕ ДОЙДЕ ЛОШИЯ ГОРСКИ (РАМПОЙ) И ЩЕ РАЗВАЛИ СЕДЯНКАТА ЗА, ПОРЕДНИЯ ПЛАДНЕШКИ ГРАБЕЖ...(следват Български пощи)Дори и баба Глупла, от Горно *** разбра, че БДЖ и НКЖИ умишлено се водят към фалит, за да се "купят" за 1 лев, от ПОРЕДНИЯ СЛУЧАЕН"ЧЕСТЕН ЧАСТНИК"...- КОЙ И ЗАЩО ИЗОБЩО РАЗДЕЛИ БДЖ-то НА ТРИ ЧАСТИ?!?!?- Разбра се, че най-новите 500 вагона са продадени С НОМЕРА, което означава, че НЕ СА БРАКУВАНИ и то на цена 1/3 от цената им като скраб..!!!, а други 1 000 са ОТКРОВЕННО ОТКРАДНАТИ и чакат да се пуснат в оборот от "СЛУЧАЙНИЯ ЧЕСТНИЯ ЧАСТНИК"...!!! Така Честния частник е готов да купи Товарни превози и да пусне по-новите вагони- БДЖ-то НЕ МОЖЕ да поема пътниците и товарите..., и губи дневно по 250-300 000 лева, според някои експерти по 600 000, а НИ ЛЪЖАТ, ЧЕ НЯМА ПРИХОДИ...!!!- НАРОЧНО са спрени 140 милиона "оборотни" средства за БДЖ, ГЛАСУВАНИ ЦЕЛЕВО ОТ ПАРЛАМЕНТА..., други 60 милиона стоят на влог, та от тях ПЕЧЕЛИ БАНКАТА на един друг ЧЕСТЕН ЧАСТНИК!!!ИЗМАМИ БЕЗ КРАЙ...!?!?!- ПРАВИТЕЛСТВОТО ТВЪРДИ, ЧЕ БДЖ-то НЯМАЛО ПЪТНИЦИ И ТОВАРИ И И ЗАТОВА РАБОТЕЛО НА ЗАГУБА..., ТА ЩЕ ПРОДАВА ВАГОНИ... ПЪТНИЦИТЕ ПО ГАРИТЕ И ТОВАРОДАТЕЛИТЕ ПИЩЯТ, ЧЕ НЯМА ВАГОНИ... А СЕГА ДЕ - КОЙ ЛЪЖЕ...!?!?!?...ЯВНО ШЕФОВЕТЕ НА СИНДИКАТИТЕ И БДЖ-то, са обикновенни ликвидаторчета, а не специалисти в транспорта, ЗАЩОТО пътнически превози, С ОБИКНОВЕНО УПРАВЛЕНСКО РЕШЕНИЕ, могат да се ИЗВЕДАТ НА ПЕЧАЛБА ЗА 1 ДЕН!!!1. Премахват се безплатните пътувания2. Връщат са на Сименс 15 ПЪТИ ПО-СКЪПИТЕ мотриси, а за новите плащаме 15 ПЪТИ ПО-МАЛКИ ВНОСКИ(Кабинетът на НДСВ купи мотриси "Сименс" на цена над 20 хиляди евро за едно място, в същото време конкурентни фирми предлагаха около 1600 евро т.е. 15 пъти по-евтини. Освен това са продадени стари спални вагони за по около 40 хиляди евро всеки и веднага след това са купени ОЩЕ ПО-ОСТАРЕЛИ за 800 хиляди евро на вагон)- ПЕЧАЛБА, ПЕЧАЛБИ ОТВСЯКЪДЕ!!! НО, това ще стане след като бъдат продадени на случайния ЧЕСТЕН ЧАСТНИК за 1 ЛЕВ Товарни превози и сега са на печалба, та се чуди човек - ЗАЩО ДА СЕ ПРОДАВАТ НА ЦЕНА ГОДИШНАТА ИМ ПЕЧАЛБА?!?!? СЛЕДВАТ БЪЛГАРСКИ ПОЩИ!!! " НАРОДЕ!!!! "