Петя Христова – на един телефон разстояние

Спонсорирано съдържание | 27 юни 2024 11:50, Александър Попов
Петя Христова – на един телефон разстояние

Докато водим този разговор, тя пътува към магазин на Yettel в другия край на София – обещала е лично да занесе на нейн клиент телефона, който си е поръчал. Не за първи път Петя Христова прави подобни жестове. Всъщност ежедневие ѝ е вече 10 години – от толкова време работи в магазинната мрежа на Yettel, където уж започва „за малко“, а вече е сред най-опитните и дългогодишни служители в компанията.

Какво иска днешният потребител, за да е доволен? Кой е дядо Петър и каква е допирната точка между отбраната, сигурността и телекомуникациите? Разказва в този материал.

Колкото по-трудно, толкова по-интересно

За повечето хора да смениш работа веднага след майчинство не е от най-разумните ходове. Петя обаче е привърженик на максимата „колкото по-трудно, толкова по-интересно“. Така решава да се откаже от частния бизнес, с който се занимава първоначално, и да поеме в нова посока.

„Имахме малко квартално кафене, а аз тъкмо завършвах „Публична администрация“ към Бургаския свободен университет, разказва Петя. Желанието ѝ да опита нещо различно я отвежда в съвсем непозната област – телекомуникациите, и по-конкретно – тогавашния Globul. Плановете ѝ са „да натрупа стаж за малко“, без да подозира, че въпросното „за малко“ ще прерасне в десетилетие.

„През първия месец основно четях и учех. Сканирахме документи и ги качвахме в системата“, спомня си тя. Едва след това започва най-интересната част – истинската търговия, която винаги ѝ е била тръпка. За 10 години минава през всяко стъпало на професионалната стълбица – от консултант продавач, през зам.-управител, до управител. Сменя не само позиции, но и градове – започва в Пазарджик, а преди четири години се мести в София.

Променя се не само тя като професионалист и човек, но и клиентът. По думите ѝ днес той много по-трудно се доверява и по-трудно можеш да го предразположиш, което я изправя пред нова професионална тръпка – да пречупи тази негова недоверчивост и с правилния подход да спечели доверието му.

На разположение винаги и по всяко време

За да постигне това, следва две основни правила – винаги да посреща клиента с усмивка и да му доказва, че може да разчита на нея. „Аз нямам личен номер – имам само един и винаги го давам на клиентите. Това е важно за тях, защото им дава спокойствие, че в каквато и ситуация да попаднат, могат да разчитат на мен“, обяснява Петя. Случвало ѝ се е клиенти да ѝ звънят, докато е в отпуск или късно вечерта, и тя винаги е на линия, за да им съдейства с каквото може. И до днес клиенти на Yettel от Пазарджик идват до София само заради нея.

Така си създава и куп приятели – като дядо Петър, например, който влязъл ядосан в магазина заради проблеми с интернета, а след това ѝ изпратил огромен пакет кафе по внук си, за да ѝ благодари, че му е помогнала. „И до днес е записан в телефона ми като дядо Петър“, казва Петя.

Подходът ѝ печели не само доверието на клиентите, но и признанието на компанията. Наскоро, заедно с 80 нейни колеги и като част от специална вътрешна програма за развитие на служителите, Петя е отличена като един от хората, които допринасят за отличното клиентско изживяване в телекома.

Признава, че работата с хора и срещите с тях е това, което най-много я зарежда. „Това ти позволява да видиш много различни съдби, да разпознаеш себе си в различни истории. Да дадеш съвет и да изградиш приятелства“, казва Петя. Това е и което я задържа в тази професия вече 10 години. „Е, нужна е и малко лудост, но от онази хубавата, която ни движи напред“, добавя тя.

Това до известна степен обяснява и защо отскоро записва да учи магистратура по „Икономика на отбраната и сигурността – корпоративната сигурност". „Много ме грабна тази специалност, а и покрай работата виждам как реално се прилага в една компания и какво означава корпоративната сигурност – как защитаваш служителите, клиентите, базите данни и цялата информация“, обяснява Петя.

Оказва се, че и в академичен план Yettel ѝ е на късмет – всички курсови работи, които е писала с примери и бизнес казуси от работата, са ѝ носели само отлични оценки. Затова е сигурна, че 10-годишният опит в компанията ще ѝ бъде от полза и в това ново начинание.