Нефтът е дошъл от Космоса?

Откриха сложни органични съединения в звездното пространство
28 окт 2011 12:50,
Нефтът е дошъл от Космоса?
Изображение: NASA

Учени от университета в Хонконг разгадаха особеностите на неидентифицирано инфрачервено излъчване, което „тормози“ астрофизиците в продължение на 20 години. Тези детайли се наблюдават при излъчване от звезди, идващо от междузвездното вещество в Млечния път и в други галактики. Сега учените са успели да определят загадъчните съединения и обясниха произхода им.

С помощта на два космически инфрачервени телескопи астрономите анализирали праха, който се образува при взрива на нови звезди, и детайлно разшифровали излъчването, идващо от раждащата се звезда, съобщи BBC News. В откритите съединения има кислород, азот и сяра.

Изяснено е, че звездите произвеждат такива вещества за броени седмици и ги изхвърлят в звездното пространство. По сложност веществата приличат на съединенията, които може да се намерят в нефта. А в момента е известно ,че нефтът е продукт на дълбочинна преработка на остатъци от животински организми. Анализираният звезден прах напомня сложната структура, открита в комети, метеорити е на повърхността на някои спътници (като Титан например).Това подкрепя предположението, че именно звездите и планетните мъглявини произвеждат тези сложни съединения  и обогатяват с тях звездното пространство.

Веществата са били наследени и от Слънчевата система, тъй като кометите и метеоритите са останки от епохата й на формиране. По време на „бомбардирането“ на планетите веществата са попадали на повърхността им. Възможно е именно това „обогатяване“ да е донесло на Земята изходните съставки, от които планетата ни е конструирала първите живи организми.

Още по темата: Космоснефт

Той титан винаги си е бил спътник(луна).

А ти да не си го повишил в планета?:)

Брей! преди 12 години
Разжалвахте Титан до спътник! Юпитер се смее...

галактика преди 12 години
Такова животно нема!

Додо преди 12 години
Нефтът е дошъл от космоса и обратно!

Томас преди 12 години
простотии - нефта е образуван при затрупването на животни и растения от големи колечества скални маси при потопа - ей това е. Колкото и лъжливи теории да си измислят друг отговор няма да получат.

шел преди 12 години
Какво ли не прави журналистът, за да сътвори "новина".Какъв космически нефт ви ги? На Луната що няма?Като преписвате и търсите сензация във всяко нещо, стигате до *** журналистически измишльотини.

Питащият преди 12 години
Нищо ново не са открили защото когато една звезда се взриви в космоса се изхвърля какво ли не, цялата Менделеева таблица. В зависимост коя реколта е звездата, колко голяма и т.н. съставът е различен, съотношенията са различни. Нашето слънце вероятно е втора реколта звезда и в първичният облак е имало всичко включително и въглеводороди.

В оригиналната новина никъде не се споменава че "нефтът е дошъл от космоса".Става дума за първоначалните органични съединения от които се е формирал живота.Но то така или иначе абсолютно всички химични елементи са произведени от звездите, така че какво точно се опитвате да ни кажете с тази зле преведена новина???

Ц-ц-ц-ц-цъъ