В търсене на филма

Още заглавия от "Голямата петорка" на София Филм Фест
8 фев 2010 18:06, Петя Славова
1
В търсене на филма
Кадър от филма "Гиганте". Снимка: София Филм Фест

Още няколко филма влизат в една от най-интересните нови секции на 14-ия Международен София Филм Фест "Голямата петорка".

В нея влизат продукции с големи награди на водещите кинофестивали в света – Кан, Берлин, Венеция, Сънданс и Торонто.

Така сред заглавията е и последният проект на Жан -Пиер Жьоне (познат с "Деликатесен" и "Невероятната съдба на Амели Пулен") - "С куршум в главата".

Допълвайки колекцията от наградени филми в „Голямата петорка”, пред фестивалната публика в София ще бъде показан и филма на Марен Аде „Всички останали” – носител на голямата награда на журито в Берлин „Сребърна мечка” 2009 (поделена с Gigante), както и на „Сребърна мечка” за най-добра актриса (Биргит Минихмайер) и наградата „Фемина” за художник на продукцията.

„Аквариум”  на Андреа Арнолд, с награда на журито в Кан през 2009, разказва за живота на 15-годишната Миа, хваната в капана на произхода си.

Още по темата

Тя живее с майка си Джоан и по-малката си сестра Тайлър в беден краен квартал с познатите насилие, алкохол, дрога. Освен признание в Кан, филмът печели още 8 награди и 16 номинации.

Не е необходимо да познавате английския футбол или една от неговите най-големи звезди от 90-те години, французинa Ерик Кантона, за да гледате „В търсене на Ерик” .

Деветият съвместен проект на режисьора Кен Лоуч и сценариста Пол Лавърти е любопитен хибрид „три в едно” – позната социална драма, лична фантазия и романтична комедия, завъртeни около централната фигура на безнадежден футболен фен, който получава втори шанс да подреди живота си.

Японският филм „Надуваема кукла” на Хирокадзу Корееда разказва за един обикновен мъж на средна възраст, който живее заедно с надуваемата си кукла Нозоми – говори й на вечеря, облича я, прави секс с нея.

Неочаквано за нея самата, оказва се, че куклата притежава сърце.

„Йерихон”  на Кристиян Петцолд, който се налага като един от най-успешните немски режисьори, е интелигентен римейк на класическия ноар „Пощальонът звъни винаги два пъти”.

Програмата продължава с „Меден месец” на сръбския режисьор Горан Паскалевич и албанския сценарист Генч Пермети. Сюжетът се върти около несвързаните истории за две сватби – албанска и сръбска, които режисьорът с кипящо остроумие преплита в увлекателна балканска комедия.

Подписът на един от най-важните представители на новото балканско кино – Данис Танович, гарантира интерес към “Triage” (раб.загл. „Незараснали рани” 2009, Ирландия-Белгия).

Режисьорът на „Ничия Земя” отново е съсценарист в драмата, която започва от момента на завръщането на млад фотограф от Кюрдистан у дома.

Скоро главният герой Марк разбира, че белезите в душата му, останали от последното му пътуване, са на път да преобърнат целия му живот.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари