Отпушват тапата на "България" и "Гешов" в столицата

Кръстовището ще е на две нива, в подлеза ще е метростанция 10
18 фев 2014 21:49, Анисия Иванова
41
Отпушват тапата на "България" и "Гешов" в столицата
Архив: Булфото

Проектът за кръстовище на бул. „България” и бул. „Акад. Ив. Евст. Гешов” беше представен и обсъден на Комисия по околна среда в Столичен общински съвет. Кръстовището ще се изгради на две нива, като отгоре ще има и кръгово движение, обясни Сергей Стойков – проектант на фирма „Балканстрой” АД.

На кръстовището се очаква да има пет вида транспорт, допълни той. Стойков разкри, че в подлеза на кръстовището ще бъде изградена и метростанция 10.

Предвижда се проектът да намали емисията на вредни газове в района. "Всяка сутрин и вечер в пиковите часове на деня от автомобилите, попаднали в задръстване, се отделят вредни газове. Тъй като четирите леви завоя са с еднакъв интензитет на автомобилния трафик, първите навлизащи създават задръстване на последните навлизащи от бул. “България” в посока на Националния дворец на културата (НДК ) и от „Иван Вазов” в посока към бул. „България”. Това ни даде основание да запазим светофарната уредба. Тя ще функционира на две фази. Важно е да има светофар, чрез който преминаването през кръстовището ще бъде в рамките на минута и половина в час пик. В момента в пиков час на кръстовището минават над 25 хил. автомобила по преброяване от общината. Вечер задръстването стига до НДК, което са над 700 автомобила, които престояват над 20 минути в зоната на кръстовището”, каза инж. Сергей Стойков.

Той допълни, че булевард „България” е трасе за правителствени делегации и особено сутрин много често се затваря, съобщава "Фокус".

"При изграждането на проекта дори и да го затворят за преминаващи делегации, движението на колите ще продължава на второто ниво. Подлезът ще се запази, за да се улесни преминаването на хората от един градски транспорт към друг. Спирките за градския транспорт ще бъдат изместени със 100 метра", допълни още инж. Сергей Стойков.

Той обясни, че досегашният проблем са били осемте фази на преминаване на това кръстовищ, при реконструкцията спирките ще бъдат изместени, няма да бъдат на самото кръстовище отгоре, велоалеята ще остане по бул. „България”, като ще преминава през подлеза

Главният архитект на Столична община Петър Диков допълни, че велоалеята ще премине през подлеза, защото  се създава риск от дясно завиващите автомобили, тъй като велосипедистите се движат със скорост 30 км в час.

Предвижда се да бъдат изсечени около 70 дървета и 600 храста, като на тяхно място ще бъдат засадени 478 дървета и 3000 храста и жив плет, каза Стойков. В момента се водели преговори с фирма част от големите дървета да бъдат изскубани от земята и да бъдат възстановени след изграждането на проекта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
2
 
11
 
! Отговори
Столичани в повече преди 10 години
И по "Св.Наум" се пускахме с шейни! В средата на 60-те, а родителите ни казваха - внимавай, КО мине КАМИОН!
11
5
 
15
 
! Отговори
Panta rhei преди 10 години
До Анонимен Още по-хубава беше преди 65 години. Тогава се пускахме с шейни по "Тулово" и се запирахме в люляците. Страхът на родителите ни беше да не паднем в канала, а не че ще ни блъсне кола по булеварда.
10
28
 
2
 
! Отговори
Социалист преди 10 години
Раздайте парите на бедните, роми, безработни.Ученици, Студенти.
9
8
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Колко беше хубаво в София преди 20 г!!! Имаше тротоари, алеи, паркове, за детските площадки да не говоря! Беше спокойно и тихо. Превърнахме хубавия град в най-голямото село в Бг. Жалко за хубавата София...ама ние /и политиците сме си виновни.
8
15
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
За това кръстовище слушам още когато Тиквата стана кмет и .......... те така та до сега НИЩО.Така ще е още има няма 10 години.
7
3
 
5
 
! Отговори
antubis преди 10 години
До Анонимен, коментар 2 (то много анонимни)Кажи какво е нередно в статията да се поучим ние и журналистите.
6
17
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
На Запад хората се придвижват изключително с градския транспорт, но *** Балкански е дошъл в София от село с автомобила си и не иска да се разделя с него, защото не знае как да се оправи като пешеходец. А така знае да ходи от панелката до автомобила и от автомобила до работата. И да прави задръствания и трови атмосферата също.
5
23
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Това е покана за още автомобили и нищо повече. Това означава, че можем спокойно да забравим понятия като "тротоар" и "детска площадка" в следващите няколко години, защото всеки *** ще се сметне, че моментът е подходящ да си купи кола. Дори в момента София е напълно задръстена от автомобили. А иначе, нека ви е честито на всички, които се радвате.
4
6
 
68
 
! Отговори
до 3 преди 10 години
Викаш, ако не са дадени за кебапчета и кюфтета на *** ви електорат, е загуба на пари?
3
67
 
9
 
! Отговори
Vlko преди 10 години
Напълно излишно харчене на пари !!!
2
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
мале като гледам колко грешки има при предаването на информацията... ми се реве. Доста глупости от недослушване имаме в статията. Ама какво да правиш, журналистите в България не се интересуват какво им се казва, за да вникнат в него, а ги интересуват само разни драми и изказвания на различни хора без квалификация и т.н. Мили журналисти, за да бъдем една нормална държава и обществото ни да е информирано, Моля ви слушайте какво говорят хората и пращайте запознати специалисти, че глупостите са мн.
1
5
 
28
 
! Отговори
дърпстър преди 10 години
супер.