Ново обвинение срещу Boeing: Слагали части в самолетите, хвърлени за скрап

Около 50 000 части са "избягали" от контрола на качеството
Обновена: 5 юли 2024 20:55 | 5 юли 2024 20:54, Нели Христова
28
Ново обвинение срещу Boeing: Слагали части в самолетите, хвърлени за скрап
Снимка: БГНЕС

Бивш мениджър за контрол на качеството на Boeing твърди, че в продължение на години работниците в неговата фабрика за 787 Dreamliner в Еверет, Вашингтон, рутинно са вземали части, които са били смятани за неподходящи, от вътрешния склад за скрап, и са ги връщали обратно на фабричните поточни линии.

В първото си телевизионно интервю Мърл Майърс, 30-годишен ветеран от Boeing, описа пред CNN това, което според него е сложна практика извън правилата, която мениджърите на Boeing във фабриката в Еверет са използвали, за да спазят производствените срокове, включително вземане на повредени и неподходящи части от депа за скрап, складове и товарни докове на компанията.

Поредица от информатори повдигнаха обвинения за пропуски във фабриката на Boeing, включително официална федерална жалба от настоящ служител, че Boeing е скрил потенциално дефектни части от инспекторите на Федералната авиационна администрация и че някои от тези части вероятно са се озовали в самолети.

Всичко това идва в резултат на поредица от проблеми с обществената безопасност, които разтърсиха компанията.

Твърденията на Майърс, че пропуските, на които е бил свидетел, са били умишлени, организирани усилия, предназначени да осуетят процесите за контрол на качеството в опит да бъдат в крак с взискателните производствени графици.

Започвайки работа в началото на 2000-те, Майерс казва, че за повече от десетилетие той изчислява, че около 50 000 части са "избягали" от контрола на качеството и са били използвани за изграждане на самолети. Тези части включват всичко - от малки елементи като винтове до по-сложни възли като клапи на крилата. Един Boeing 787 Dreamliner, например, има приблизително 2,3 милиона части.

Повечето от частите, предназначени за бракуване, често са боядисани в червено, за да означават, че са неподходящи за поточни линии, каза Майърс. И все пак в някои случаи това не е попречило да бъдат поставени в самолети, които се сглобяват.

"Това е огромен проблем", каза Майърс пред CNN. "Основно изискване на една система за качество е да се държат отделно лошите и добрите части."

Самолетите са високоспецифични машини с много по-строги стандарти за безопасност от влаковете и колите. Техните части, материали и производствени процеси са строго регулирани.

Майърс, чиято работа е била да открива проблеми с качеството в Boeing, казва, че е бил принуден да напусне миналата година и че му е даден пакет за обезщетение, който не може да обсъди поради споразумение за поверителност, което е подписал с Boeing.

Въз основа на разговорите, които Майърс е провел с настоящите работници на Boeing във времето, откакто е напуснал компанията, той вярва, че докато служителите вече не изваждат части от депата за скрап, практиката на използване на други неодобрени части в поточните линии продължава.

Имейлите на компанията отпреди години показват, че Майърс многократно е сигнализирал за проблема на екипа за корпоративни разследвания на Boeing, посочвайки това, което според него са груби нарушения на правилата за безопасност. Но следователите рутинно не успяват да наложат тези правила, твърди той, дори игнорирайки "наблюденията на очевидци и извършената упорита работа, за да се гарантира безопасността на бъдещите пътници и екипаж", пише той във вътрешен имейл от 2022 г., предоставен на CNN.

Майърс също така е описал опасенията си относно проблемите с качеството на Boeing пред федерални следователи, комисия в Сената и New York Times.

В изявление за CNN Boeing не оспори твърденията на Майърс. Компанията заяви, че разследва „всички твърдения за неправилно поведение, като неоторизирано движение на части или неправилно боравене с документи“ и прави подобрения, когато е необходимо.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още по темата: частиBoeingсамолетискрап
Още от САЩ
Още един случай на човек, заразен с птичи грип от крава
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Боинг, след поредните кървави ризи - Ох, пак ще трябва да инсецинираме самоубийство.Държавата - пак ще трябва да инсценираме разследване.Медиите - пак ще трябва да не правим нищо.
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 ден
Либерастията отдавна дълбае дъното. С това управление, което иска само човешки от падъци да работят в Боинг, без значение на квалификацията и образованието, тази компания ще е поредната жертва на либерастичната дегенерастия.
24
0
 
2
 
! Отговори
Всъщност... преди 2 дни
Ако бяха само Боинг дето ги вършат тия "икономии", направо банкет да вдигнем, че и великодушно да им позволим за истрепят още 2-3 самолета с пътници , ей тъй от добра воля .... ама те ВСИЧКИ компании така правят. Лакомията за ПАРИ е огромна. Като пеликани с огромни гуши стават. Все по-некачествени материали... Все по -икономично производство... Все по- несъответстващи на труда на работниците заплати... Все по-кратко планирано остаряване на продукцията... ВСЕ ПО-ГОЛЕМИ ЦЕНИ... Лакомия за ПЕЧАЛБИ
23
3
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 2 дни
Произведени са повече от 1100 787.Катастрофа с този модел няма.Самолетът е комфортен и икономичен.
22
1
 
3
 
! Отговори
Герги преди 2 дни
Маде ин ЮЕсЕй ...... малииии само си представете тва да беше руска компания например .... на марсиянците ушите щяха да са проглушени чак :)
21
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Ужас!
20
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
нарича се корпоративна алчност - всяка една корпорация иска същото - максимални печалби, максимално бързи срокове, а хората са винаги на заден план!!! тази корпорация трябва да бъде съдена и съсипана от глоби и дела!!!
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Спасяват планетата като замърсяват по-малко и буквално намалят популацията и CO2.
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Боинг Май хамерикански беше. Що така Уе браТчеди. А. Май кинтитИ на първо място. Народа lets blow.
17
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 дни
Така се прави за доброволно отказване от летене на туристите. Еми много летят и оставят въглероден отпечатък, а това не е добре, не че Боинг е лош, просто зеленото е модата в момента.:))
16
0
 
13
 
! Отговори
Христо Христов преди 3 дни
Американски ценности. Те и тук от посолството слагат за министри елементи дет са само за скрап.
15
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Защо са ги складирали след като уж били за скрап? Складира се нещо което ще се използва евентуално в бъдеще
14
2
 
7
 
! Отговори
Нещо гнило преди 3 дни
Мениджер по качеството казва че имало злоупотреби по качеството. Какво той е стоял настрана и не е участвал в схемата ли? След като това му е било работата
13
1
 
12
 
! Отговори
емил преди 3 дни
Интересно как до сега не са го убили , ако не в най близко време ще го довършат.Те Президенти убиват , лидери на отделни страни неудобни за тях ,че тоя ли няма да го убият.
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Добре, че имам кон и каруца, да ходя насам натам, та не ми се налага да рискувам живота си, летейки със самолет. -)
11
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Секи иска да захлеби покрай тая работа. Къф е тоя 30 годишен ветеран ?! Той още не се е изучил за тая работа.
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Къде е скрапохранилището на Боинг бърже да ни уведомите ?
9
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
Когато икономистите се месят в работата на инженерите за да е по-евтино резултата е винаги такъв.
8
0
 
9
 
! Отговори
SS Ulaf Scholtz преди 3 дни
Капитализъм с изкуфял социалист като Байдън е НЕВЪЗМОЖЕН!
7
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 дни
А Леки слага тоалетна хартия у Салама народен :)))