IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Какво е да си българин в Македония


Обратно в новината

Коментари

Напиши коментар Коментари

105
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 1
Напомням на *** на днес.бг , които ме банираха последния път когаато казах на това същество какво мисля за него , че цитира византийски хронисти известни със своите лъжи , в чийто писания имат обиди към българския народ , с които този прави флууд , на една страница има по 7 негови цитата , къде е ограничението на броя символи ? Ибрахиме ...ако не ти се плаща да висиш по цял ден и да копираш лъжливи византийци и пишман автори ... значи имаш много сериозни психически проблеми.
отговор Сигнализирай
104
КараИбрахим
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
Вторият непреодолим фактор, непозволил процес на симбиоза е бита на двата етноса и свързаните с него различни религии.Докато българите носили типичната тюркска носия -мъжете шалвари и ***, а жените - шалвари и фереджета, тракославяните се движели със съвсем различно облекло и най-важното - с открити лица. Относно специфичното тюркско облекло на българите свидетелствува не друг, а Гобор, който с въпрос 68 пита папата през 867 г. Трябва ли да захвърлят шалварите след покръстването. На поставения по този начин въпрос папата отговаря: "Каквото питате за гащите, смятаме, че е излишно /да се обяснява/. Ние ви казваме, че в нашите книги е заповядано да се правят ***, но не и да си служат с тях жените, а мъжете." /ГИБИ, т. II, с. 149-150/.Във връзка с *** носени от българите, Гобор пита папата с въпрос 66: "Вие твърдите, че гърците ви забраняват да влизате в черква с превръзка от ленен плат, която носите на главите си. Това и ние приемаме за полезно, защото споменаваният и достоен винаги да се споменава апостол Павел казва: "Всеки мъж, който се моли или пророчествува, ако е с покрита глава, засрамва главата си." /Там, с. 92/.Мюсулманството у тюрките през цялото средновековие, та и до днес запазило и полигамията /многоженството/. Отчитайки коренните разлики в бита на тюркобългарите от тези на тракославяните, още К. Иречек писа: "Старите българи имали ако не много, то поне по две жени. Като зестра на годеницата служело злато, сребро, рогат ***, коне и пр. Князете имали обичай да водят със себе си своя харем.Досежно облеклото им, предават, че мъжете и жените носили широки *** /шалвари/ и че жените подобно на мохамеданките си забулвали лицата с фереджета. Мъжете си бръснели гладко косата на главата и според азиатския обичай си туряли ***, които не снемали дори в храмовете."За облеклото, традициите и обичаите на старите българи свидетелстват и множеството достигнали до нас от различни източници рисунки.След като през 811 г. се съединили със сънародниците си аварите, българите харесали тяхната носия и през Х в. вече носили аварска носия, наред със стария си кожух, носен от Петър докато още бил канартикин. За промяната на своето облекло през IX в. арабският писател Свидас пише: "българите се обличали по аварски" /Там, с. 90/. А каква е била аварската носия, известна представа може да се добие от приложното факсимиле.Коренно се отличавали двата етноса /българи и славяни/ и по отношение на погребенията. Докато българите погребвали своите мъртъвци, славяните ги кремирали.Сред факторите осуетили илюзорната симбиоза между тюрки и тракославяни, особено решаваща роля играла религията. По начало българите вярвали в своя Тангра и неговия шаман на земята; славяните имали своя Сварог и Перун. Славяните нямали идоли, нямали шамани, нито храмове.Но ако двата етноса имали своите различни езически религии, те се разделечили още повече след настаняването на българите на полуострова. Докато славяните попаднали рано под влиянието на християнството във Византия, българите още в VIII в. попаднали под влиянието на мюсюлманството. Възприемането на две различни религии много красноречиво показва, че двата етноса вместо сънуваната симбиоза, се раздалечавали все повече, защото нито християнството позволявало брак с мюсюлманини, нито мюсюлманството разрешавало брак с неверник /християнин/. По този въпрос през Х в.съвременникът на българския цар Петър император Константин VII Багренородни изрича следната присъда срещу Роман Лакапин, че дал внучката си на неверник: "И наистина, как е възможно християнин да влезе в брачни връзки и да се сроди с неверници, когато канонът забранява това и цялата църква го смята за чуждо и несвойствено на християнските повеления." /ГИБИ, т.У, с. 203/.Свидетелството на Константин VII Багренородни, че българите и в последните години на своята държава били езичници и мюсюлмани се потвърждава и от други византийци от най-висш ранг, но за тях ще говорим по-нататък.По времето на Гобор мюсюлманството било широко разпространено, в това число и сред ханското семейство. По този въпрос данни научаваме пак от питанията на Гобор до папата от 867 г. Папата отговаря на въпрос 103: "Вие питате какво трябва да се направи с нечестивите книги, които, както заявявате, сте получили от сарацините и се намират у вас. Те, естествено, не трябва да се пазят, защото както е писано "лошите беседи развалят добрите хора", но именно като вредни и богохулни да се предават на огън". /ЛИБИ, т. II, с. 92-93/.Първият открит сблъсък на българите езичници и мюсюлмани с тракославяните станал по времето на Расате, но тяхното масово и десетилетно вилнеене започнало при Симеон.При толкова непреодолими различия между двата етноса, при тяхното териториално разграничение и при различния статус в държавата, които имали, да се твърди, че българите минали през някакъв процес на славянизация е знак за недобросъвестност на историците.
отговор Сигнализирай
103
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
Кога точно и от кой е отхвърлена тюркската теза?И какви българи е имало тук преди Византия?Със сигурност в ИФ на СУ няма такова нещо, в това мога да те уверя.
отговор Сигнализирай
102
КараИбрахим
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
На базата на изфабрикуваната "българско-славянска федерация" се изгражда хипотезата за симбиозата между българи и славяни. Обективни пречки за протичането на измислената симбиоза са били много фактори от различно естество. На първо място сред факторите изключили каквато и да е симбиоза между двата етноса е териториалното разделение. Византийските известия изрично подчертават извършената от българите етническа чистка на заетата в 680 г. територия в Добруджа.Самият факт, че българите не пожелали да живеят сред завареното там трако-славянско население показва, че те били точно толкова крайно консервативни в своя бит и обществени отношения народ, колкото са били и продължават да бъдат всички тюркски народи. Затворен елемент от тракославяните, българите останали не само в първите десетилетия след настаняването си в днешна Североизточна България, но и до края на съществуването на тяхната държава. Епиграфските материали оставени от българите сочат, че те не колонизирали дори цяла Мизия, а само нейния източен дял. Обобщавайки проучванията на скалните рисунки, оставени от българите, българският учен Димитър Овчаров стига до следното заключение: "Проучванията на средновековната култура през последните години дадоха възможност да се установят няколко десетки местонаходища на подобни рисунки, от които само средновековните са над двадесет. По-голямата част от тях са съсредоточени в Североизточна България и това е естествено, като се има предвид, че именно там е кипял най-интензивен живот през VIII-Х в.Отделни рисунки са засвидетелствувани в Силистра /средновековния Дръстър/, Каварна, Балчик, Девня, с. Овчарово, Търговошко, гр. Търговище, с. Крива река, Шуменско, село Длъжко, Шуменско и другаде. Най-северното и може би най-богато находище след Плиска и Преслав е каменната кариера и манастир до с. Бесараб, бивше Мурфатлар, днес в Република Румъния. На запад находищата намаляват постепенно и най-значителното находище на графитни рисунки е установено върху скалите до с. Горталово /бивше Карагуй/, Плевенско. Южната граница на тяхното разпространение е очертана от Стара планина - до сега в Тракия от ранното средновековие не могат да се посочат със сигурност." /Д. Овчаров, Ранно-средновековни графитни рисунки от България и въпросът за техния произход. В: сб. Плиска-Преслав, кн. II, с. 92/.С други думи, откритите български графити потвърждават казаното от византийските писатели още преди XII века, когато са посочили, че седемте славянски племена били прогонени на запад към аварите, а северите на юг в склоновете на Източен Хемус. За каква симбиоза може да се говори при това териториално /пространствено/ разделение между българи и тракославяни как я виждат на практика защитниците на тази химерична хипотеза!? Още повече, че този фактор е само един от многото други, изключили възможността за симбиоза между тюрки и тракославяни.
отговор Сигнализирай
101
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 2
Тюркската теза отдавна е отхвърлена, това че комунистите казваха, че българите са били малко и са претопени от славяните са супер смешни твърдения, налагани са за да се харесаме на руснаците. Видите ли братята славяни. Така наречените прабългари не случайно са дошли тук и са останали просто тук отдавна е имало българи. Още преди византия да бъде създадена.
отговор Сигнализирай
100
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
Нали не бъркаш съвременното определение за етническа и културна общност наречена тюрки с ранносредновековното племе ту кю известно като тюркути , създало през шести век Тюркският хаганат и в последствие дало името на цялата съвременна общност?Сигурен съм че умник като теб ги знае тези неща и приемам че за момент съвсем леко си се объркал.
отговор Сигнализирай
99
Ние сме най-старите
преди 14 години
Харесвам 3 Не харесвам 1
По-отдавна сме на Балканите от гърците!!! Никъде в средновековните-византийски, български, арменски, едвропейски, балкански, арабски, османотурски и прочее източници не се споменава, за "хан" Аспарух като основоположник на европейска държава с име БЪЛГАРИЯ! Нито се споменава за татромонголи като основен елемент в етническата битност на нашия български народ в Паисиевата "История лавяно-болгарска", нито в историческите трудове на идеолога на новобългарската национална осъзнатост и държавна идея Георги С. Раковски!!! Великоруската шовинистична и имперска доктрина за завладяване на Босфора и Балканите започва да купува и манипулира историците от нова време в т. ч. и будни и заможни българи през 18-19 век като втълпява измислената теза за "двойна" пъпна връв на БЪЛГАРСКИЯ народ с "матушка" Росия - един път чрез т.нар. панславянство и втори път с още по-смехотворната теза за "волжко-камско-памирско" татаромонголско потекло! За съжаление тази теза се възприема като официална в световната историческа наука поради конюнктурни причини, а за още по-голямо съжаление от нашите следосвобожденски историци. Етническото ни име БЪЛГАРИ не произхожда нито от наименованието на река Волга, нито от монголски племена "болга, бълга, бълх и прочие измишльотини". На кратко името "Българин", "България" е ТРАКИЙСКО , впрочем около 70% от днештиге българи сме преки потомци на траките т.е. произходът ни е местен, автохтонен и Е В Р О П Е Й С К И!!!!!!! Етническото ни име е всъщност името на най-развитият в културно и политическо отношение тракийски етнос ПЕЛГАСИ. Той е и най-познатия на "описминените" древни елини поради съседството и търгавията между тях. Който знае старогръцки език, а дори и съвремен гръцки език , му е известно , че гърците нямат буквата "Б" в азбуката си. А и звукът "Б" се среща в много ограничен брой гръцки думи, повечето от които са чуждици за този език. Почти винаги гърците заменят звука "Б" със звука/буквите "В" или "П". Знаещите гръцки знаят, че наставката "-АС" е окончание за думи от мъжки род. Звукът "Б" в гръцкият език се изписва с гръцкото буквено съчетание "МП". В българския език , а и в повечето ендоевропейски езици, а също и в персийските езици наставката за мъжки род е "-АР", съответстваща на гръцката наставка "-АС или -ОС". И какво се получи : на гръцки тракийският етнос Пелгаси всъщност е БЪЛГАРИ ......МПЕЛГАС /МП-елг-АС/=БЕЛГАР /Б-елг-АР/. И като отчетем фонетичното обстоятелство, че в гръцкия език няма и звука "Ъ", а при предаване на чужди думи гърците заменяг звука "Ъ" със звуците "Е", "А" или "У". И вкато краен резултат се получи това : /МП-елг-АС/=БЕЛГАР /Б-елг-АР/=БАЛГАР или *** и в крайна сметка Б Ъ Л Г А Р. Сведения за траките Пелгаси т.е. българи в днешни дни са останали само в древногръцки те
отговор Сигнализирай
98
Анонимен
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 2
Тея македонци с кво се друсат?
отговор Сигнализирай
97
умник
преди 14 години
Харесвам 1 Не харесвам 0
до91 пълна глупост си написал:тюрки било съвременно понятие,чети повече преди да взимаш отношение.
отговор Сигнализирай
96
КараИбрахим
преди 14 години
Харесвам 4 Не харесвам 0
Есперих потеглил със своето племе на запад, но на място в Половожието и Приазовието останали българите на Котраг. Така че от Дунава и Добруджа на североизток до р. Дон пространството било заето от българи. Оттам българите в Мизия получавали неизброими орди на коне при всяко нахлуване във Византия. И обратно, българите от Долна Мизия подпомагали сънародниците си при необходимост. Дори е трудно да се определи някаква граница между тях. За това, че границите на така наречената Дунавска България не се ограничавали на североизток с делтата на Дунав и Онглоса зад нея свидетелствува надписът на Омуртаг /814-831/, поставен в памет на един от загиналите на война свои военачалници. Този надпис гласи: "Кан ювиги Омуртаг: Копан Окорсис бе мой храненик и като отиде на война, удави се в р. Днепър" /Българската държавност... с. 18/. Желаещите могат да разгърнат картата, за да видят къде се намира Днепър и да си създадат по-добра представа за границите на българската държава на североизток и нейните "малобройни" орди. Българите на Котраг от пространството между Днепър и р. Дон се изтеглили на север едва при хан Алмас в 965 г., когато руският княз Светослав ги разбива заедно с хазарите, а три години по-късно слага край и на българската държава в Долна Мизия.Изворите показват, че до хан Омуртаг и бащата на Гобор - Пресиян, българските владетели били в непрекъснати войни със славяните и следователно е излишно да се говори за въпросната федерация и асимилация. От 811 г. обаче тюркското население в България почти се удвоило, тъй като в последната година Крум разбил аварския хаганат и включил тюркското й население и конница в своята войска. Византийският писател Псевдо-Симеон Магистър за войната на Крум от 813 г. срещу Византия съобщава и с какви войски тръгнал: "И тъй, след това на императора /Лъв V Арменец /813-820// бил съобщен слухът, че Крум предприел поход, събирайки голяма войска, в коята влизат и аварите и цяла Славиния" /Българското военно изкуство през феодализма, 1953, с. 369/.Известието на Псевдо-Симеон е важно не само с присъединяването на аварската конница към българската войска, но и с факта, че българите използували покорените славяни от Мизия, Моравско, Браничево, Панония да войват и избиват своите сънародници в Сърбия и македонците.Изнесените данни по безспорен начин разкриват истината, че в приказките за малобройността на Еспериховата орда няма зрънце истина, защото нито границите на България се ограничавали само на територията на Добруджа, а се простирали на хиляди километри на североизток до р. Днепър, и че от 811 г. тюркският елемент се увеличил с многобройното племе на аварите.
отговор Сигнализирай
Новини