Железопътният транспорт е бъдещето, целта на държавата - бърз и удобен

Наследството не е добро, заяви ресорният зам.-министърът на транспорта
23 фев 2023 11:01, Александър Попов
15

Железопътният транспорт е бъдещето, особено ако се гледат и екологичните норми. Държавата си е поставила цел - модерна, бърза и удобна железница. Но какво е истинското й състояние в момента?

"Състоянието на "Българските държавни железници" в началото на мандата на служебния кабинет беше изключително тежко положение. Това, което заварихме, беше в критично положение - изпълнение на графика под 75%, постоянен недостиг на вагони и локомотиви. Поетапната намеса от наша страна, в посока подобряване на услугата, подобри това. В рамките на 5 месеца стигнахме до почти 95% изпълнение на графика през януари и февруари", заяви ресорният зам.-министър на транспорта Красимир Папукчийски в предаването "Директно".

Пред Bulgaria ON AIR той заяви, че са си поставили 100% изпълнение на графика. "Наследството не е добро, но последните няколко месеца и усилията ни ще дадат резултат", посочи зам.-министър Папукчийски.

Железопътният транспорт е транспортът на бъдещето, смята гостът и посочи предимствата: "Той е безопасен, сигурен и зелен. Железопътният сектор върви към зелената сделка. Той ще се наложи като най-екологичния транспорт, най-безопасния и най-сигурния", заяви Папукчийски.

Той допълни, че одобрените инвестиции за следващия програмен период са почти 1,6 млрд. евро.

"Нашата средна скорост ще бъде 145 км в участъка между София и Бургас. По Плана за възстановяване и устойчивост, който е в процес на изпълнение, държавата ни е кандидатствала по няколко проекта. Един от тях е доставка на нов подвижен железопътен състав, като са предвидени доставка на 25 електромотрисни влака, 20 пуш-пул влака и 7 двуетажни", обяви Папукчийски.

Приключват проекти за рехабилитация на отсечката Русе - Каспичан. Заложен е и проект за система за контрол на влаковия трафик на много високо ниво, обобщи гостът.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
ДО КОГА преди 1 година
ЩЕ ДЪРЖИТЕ НА РАБОТА НЕНСИОНЕРИ-ХЕМ ДАПЛАТА И ПЕНСИЯ-ТОЧИТЕ ДЪРЖАВАТА БЕЗУГЛЕДНО-ЗАТВОР ЗА ВАС
13
0
 
4
 
! Отговори
68 годишен преди 1 година
Аз откакто се помня все проблеми има нашето БДЖ.Нема да доживея да се возя на скоростен влак в БГ ,като в Испания.
12
0
 
3
 
! Отговори
от село преди 1 година
До Стойне от Чукурово - От Етрополе да Чукурово пускат свръх звукова теснилинейка.
11
0
 
5
 
! Отговори
Стойне от Чукурово преди 1 година
Забравих да допълним че спалниа вагон беше ужким нов,ама имахме чувството че пътуваме в алуминиева тенджера - така че ни съ изхвърляте много,много....
10
0
 
4
 
! Отговори
Стойне от Чукурово преди 1 година
Пътувах преди няколко години от Варна за София с спален вагон ( понеже бях с комшийката) не можаме да мигнеме цела нощ. Първо беше много шумно у купето,второ много клатеше,трето беше бая хладно вътре,четвърто леглата бяха много неудобни и най накрая какви са тия проверки на билетите посред нощ,нали ни ги контролираа още при качването!? Така че: Благодарим та нема додека
9
0
 
10
 
! Отговори
аззз преди 1 година
Какво бъдеще,кви 5 лева!!!От Плевен до Пловдив влака пътъва 6 часа!Ползвам железницата само в краен случай,за където и да пътувам.Мизерия,никакви удобства.Последният *** си купих билет за първа класа-прозореца не се затваряше.ПЪЛЕН АБСУРД!!!
8
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За 2080 г. ли става въпрос ?!
7
0
 
7
 
! Отговори
баси преди 1 година
заглавието
6
0
 
10
 
! Отговори
Ко от туй че знаем.. преди 1 година
ЖП-то яко се точи от хора вътре в него и малко по-високо, щото едни държавни пари потъват и се връткат от едни хора, дето цоцат парата деликатно и я слагат в собствените си джобове. Не може аз да въртя фирма от 100 човека, 30 от които правят същото зад гърба ми и ми ядат хляба и управителният съвет на фирмата да няма нишо против.
5
0
 
14
 
! Отговори
1 преди 1 година
тоя много лъже бе
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 2 - тия от герб и дпс са страшни парaнтии. Същото правят и със споделените пътувания тип Максим и Юбер за да не им заминат такситата йелоу и ок.
3
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
2019г в автобуса от Будапещ до София се запознах с холандец жп инженер, който ми разказа, че Холандия работи по въпроса за високоскоростни железници в България, но първо трябвало да мине през Сърбия... Странно обаче Сърбия и Унгария подписаха договори с Китай за железници... Изглежда Вучич решава кога ще имаме високоскоростни железници. :)
2
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Затова ли съсипахте ж.п.транспорт, да прехвърлите пътникопотока към автобусните фирми на Тиквата (чрез Цветелина) и на Доган (чрез Пеевски) ?
1
0
 
14
 
! Отговори
Фен на Вики Джъстис преди 1 година
Ех мечти, мечти. След 100 живота може и да станат реалност.

Спонсорирани публикации