Не е за вярване: Български бус с 66 дефекта се движи из Германия

"Ръждясалата щайга" била минала технически преглед скоро у нас
7 юни 2019 10:10, Елка Василева
87
Не е за вярване: Български бус с 66 дефекта се движи из Германия
Снимка: Полицията в Маркишер Крайс

Как е възможно превозно средство, преминало съвсем скоро технически преглед в България, да се движи из Германия с 66 дефекта? Германски издания информират за български микробус, спрян от движение след рутинна проверка.

Преди броени дни полицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке. На пръв поглед возилото направило добро впечатление. Но запуснатият вид на купето ги накарал да се вгледат по-внимателно. Привлечен бил и експерт, заедно с когото била направена детайлна проверка на техническото състояние на мерцедеса с българска регистрация.

В крайна сметка списъкът на дефектите се оказал рекордно дълъг -  общо 66, от които 44 на микробуса и 22 на ремаркето, пише Дойче веле.

Според прессъобщението на полицията спирачките на микробуса работели само отчасти, големи ръждиви дупки по шасито били криво-ляво запълнени и замазани с боя, а ремаркето изобщо нямало амортисьори. "Ръждясалата щайга", както я нарича списание "Фокус", незабавно била спряна от движение, а срещу шофьора е издадено наказателно постановление.

Най-важното - номерът на шасито?

Най-куриозното е, че както микробусът, така и ремаркето само преди четири седмици успешно били преминали годишен технически преглед в България. Огромният брой дефекти обаче явно не е смутил там никого, констатира вестник "Вестфаленпост". Редица издания не крият удивлението си от този факт и пишат: "66 дефекта! Опасното возило е имало валиден печат за годишен технически преглед от България".

Специализираното списание за автомобилисти "Аутобилд" говори за "българска бричка". А в един блог на германци, преселили се в България, една жена споделя впечатленията си от това как се преминава годишен технически преглед в България. Тя твърди, че най-голямо внимание българските проверяващи отделят на двигателя и най-вече на това дали номерът на шасито отговаря на този, който е вписан в документите на колата. Германката дори посочва, че могат да се ползват услугите на пенсиониран български полицай, който срещу съответно заплащане помага, ако има някакви "проблеми".

Как го правят германците?

В Германия техническите прегледи на колите са сериозно изпитание за всички шофьори и собственици. Още преди датата на прегледа повечето автомобили преминават на предварителен преглед в сервиза, където се отстраняват евентуалните дефекти. В противен случай собственикът рискува изобщо да не получи печат за годност от оторизираните центрове за годишен технически преглед. Ако там се установят по-сериозни неизправности, автомобилът незабавно се спира от движение, докато те не бъдат отстранени. А след това се минава на повторен преглед. По данни на TÜV Rheinland (един от тези центрове в Германия), през миналата година над една пета от автомобилите (21,2%) не са получили печат за годност от годишния преглед и е трябвало да се връщат на "поправителен".

Германските медии често съобщават за технически неизправни български автомобили и товарни камиони, движещи се по магистралите на страната. През миналата година например от движение е бил спрян ТИР с българска регистрация, чиито спирачки били почти неработещи. На шофьора и на собственика са били наложени солени глоби, отбелязва "Вормзер Цайтунг".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колкото и странно да звучи на някои, в България почти всички автомобили са годни за движение и затягането на правилата за ГТП само ще оскъпи прегледа, но автомобилите пак ще го минават, защото никой не си рискува живота да кара технически неизправен автомобил.
27
1
 
13
 
! Отговори
Хъммм преди 5 години
Който е пътувал из Германия знае че като те спрат със сигурност е за нещо , такива случайни ситуации, като тази която описват -няма.
26
2
 
7
 
! Отговори
Сп???нс преди 5 години
Трябва да се затегне контролът върху пунктовете, ако започнат да затварят за по един месец нарушителите и ще започнат да се замислят дали да рискуват работата си за едни 50лв.
25
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Германия първо да започне да унищожава 15-годишните си миризливи и дефектни дизели, не да ни ги праща на нас "в перфектно състояние". Бусът си е много добър даже, а техническите прегледи са отживелица. Да дадат статистика колко от катастрофите са причинени от някаква повреда по колата и колко от човешка грешка...като ти държат спирачките и не си тръгнал по мокър или заледен път с гуми ***, другото е излишно да се преглежда.
24
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какъвто автобуса-такава и държавата-такива и хората.
23
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За нежните души на германците, една точка ръжда отдолу или милиметрова драскотина по стъклото на вратата е "шокиращ дефект" и причина за спиране от движение.
22
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Нацитата са се ококорили, без обаче не им пука че ръждиви кошници като този бус редовно се изнасят от Дойчланд към България. Видиш ли "Внос от Германия" - бягай надалеч!
21
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Доколкото знам, техническият преглед е всяка година в България и на две години в Германия. Доколкото знам в Германия си оставяш колата в сервиза за технически преглед и след това плащаш допълнително за всичко, което там са счели, че трябва да се смени или оправи, което води до подмяна и на здрави части, за да плащаш повече. Ако в България въведат немските правила за технически преглед, първото, което трябва да направят е да сменят периодичността и прегледа да е на 2 или 3 години, иначе няма да м
20
1
 
18
 
! Отговори
Discovery преди 5 години
Е тоя бус изглежда сравнително добре. То по БГ пътищата къде къде по-отчайващи гледки можеш да видиш просто ужас. То пуши, то е ръждясало, то трака, скърца, масло гори, вратите не се затварят вързадни с по един сезал... такъв бус в БГ си е като нов направо...
19
1
 
14
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Ако в България затегнем правилата за ГТП и ги направим като в Германия или Англия, трафикът ни ще стане като в Северна Корея - в Столицата тук-там ще има автомобили, а в провинцията ще се придвижваме с коне и каруци!В България много рядко се внася автомобил в добро техническо състояние. Всеки търговец би предпочел ударен или развален автомобил, за да може да вложи евтиния булгарски труд и да изкара добра печалба.
18
0
 
18
 
! Отговори
Mopcku_ преди 5 години
А пропо, понеже пистоянно пътувам идкам да ви споделя, че постоянно съм заобиколен от българи със сини венци в самолета на път за Германия.
17
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българска работа срама нямате ей, прoстaци!
16
3
 
13
 
! Отговори
Mopcku_ преди 5 години
На какво ве чудят германците? Те са само едни от тези, които са ни помогнали днес България да е в това окаяно състояние. Нямаме пари и купуваме техните стари брички, за да има изобщо с какво да се движим. Очудващо е, че изобщо се движим. Нямаме производство, а това което наричаме икономика е търговия, която зависи и от немскито производство. Като вземем да произвеждаме в България някой ден може и да се оправим. До тогава ще е така.
15
3
 
5
 
! Отговори
... преди 5 години
Ето как го правят в белите държави. В държавите с нормална и работеща система. Ще минеш преглед и ще се движиш по пътищата с кошницата ли? Да ама не. А тук, повече от половината хора, движещи се с МПС-та по пътищата са под всякаква критика. Седи в ръждясалата изгнила кошница и дава газ. После що имало толкова катастрофи и убити по пътищата. Ми то колите не стават за нищо, 20 годишни, половината им системи отдавна не работят, но иначе видиш ли, сложил ксенон и лети джанти и си мисли че кола има.
14
1
 
19
 
! Отговори
бай Х преди 5 години
напълно нормално - като е брак автомобила се продава на наште хора.Аз незнам германците да внасят автомобили втора ръка от българия
13
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българите са много умни щото могат сами да си правят контактите и щепселите пък и автобусите. Пък простите немци не могат хаха
12
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Че кво му е на буса ? Те да видят по българските пътища какви по-страшни неща се движат или каруците на шведите !
11
2
 
12
 
! Отговори
Vesko преди 5 години
FAKE NEWS .... хайде, сега да ни задхължават да минаваме през наши автосервизи ... както съм си патил от орторизирани автосервизи ... бих предпочел, дори да не минавам през тях. Вече не знам кога е по-надеждно, да вземеш нова кола и да не влизаш изобщо в сервиз, или да вземеш кола на старо и да я оправиш в нашите сервизи.
10
11
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бусът в България ли е произведен? Ние такива дефектни бусове не произвеждаме!
9
3
 
28
 
! Отговори
Радо преди 5 години
Както си оправяме калпаво асансьорите, пътищата и т.н. така е и с прегледите на автомобилите ... с две думи калпава работа. Девизът ни "Съединението прави силата" отдавна трябва да се смени с "Аре бе и така може" - олицетворение на това как се върши работата в бг