Не е за вярване: Български бус с 66 дефекта се движи из Германия

"Ръждясалата щайга" била минала технически преглед скоро у нас
7 юни 2019 10:10, Елка Василева
87
Не е за вярване: Български бус с 66 дефекта се движи из Германия
Снимка: Полицията в Маркишер Крайс

Как е възможно превозно средство, преминало съвсем скоро технически преглед в България, да се движи из Германия с 66 дефекта? Германски издания информират за български микробус, спрян от движение след рутинна проверка.

Преди броени дни полицаите в Люденшайд спрели за рутинна проверка български микробус с ремарке. На пръв поглед возилото направило добро впечатление. Но запуснатият вид на купето ги накарал да се вгледат по-внимателно. Привлечен бил и експерт, заедно с когото била направена детайлна проверка на техническото състояние на мерцедеса с българска регистрация.

В крайна сметка списъкът на дефектите се оказал рекордно дълъг -  общо 66, от които 44 на микробуса и 22 на ремаркето, пише Дойче веле.

Според прессъобщението на полицията спирачките на микробуса работели само отчасти, големи ръждиви дупки по шасито били криво-ляво запълнени и замазани с боя, а ремаркето изобщо нямало амортисьори. "Ръждясалата щайга", както я нарича списание "Фокус", незабавно била спряна от движение, а срещу шофьора е издадено наказателно постановление.

Най-важното - номерът на шасито?

Най-куриозното е, че както микробусът, така и ремаркето само преди четири седмици успешно били преминали годишен технически преглед в България. Огромният брой дефекти обаче явно не е смутил там никого, констатира вестник "Вестфаленпост". Редица издания не крият удивлението си от този факт и пишат: "66 дефекта! Опасното возило е имало валиден печат за годишен технически преглед от България".

Специализираното списание за автомобилисти "Аутобилд" говори за "българска бричка". А в един блог на германци, преселили се в България, една жена споделя впечатленията си от това как се преминава годишен технически преглед в България. Тя твърди, че най-голямо внимание българските проверяващи отделят на двигателя и най-вече на това дали номерът на шасито отговаря на този, който е вписан в документите на колата. Германката дори посочва, че могат да се ползват услугите на пенсиониран български полицай, който срещу съответно заплащане помага, ако има някакви "проблеми".

Как го правят германците?

В Германия техническите прегледи на колите са сериозно изпитание за всички шофьори и собственици. Още преди датата на прегледа повечето автомобили преминават на предварителен преглед в сервиза, където се отстраняват евентуалните дефекти. В противен случай собственикът рискува изобщо да не получи печат за годност от оторизираните центрове за годишен технически преглед. Ако там се установят по-сериозни неизправности, автомобилът незабавно се спира от движение, докато те не бъдат отстранени. А след това се минава на повторен преглед. По данни на TÜV Rheinland (един от тези центрове в Германия), през миналата година над една пета от автомобилите (21,2%) не са получили печат за годност от годишния преглед и е трябвало да се връщат на "поправителен".

Германските медии често съобщават за технически неизправни български автомобили и товарни камиони, движещи се по магистралите на страната. През миналата година например от движение е бил спрян ТИР с българска регистрация, чиито спирачки били почти неработещи. На шофьора и на собственика са били наложени солени глоби, отбелязва "Вормзер Цайтунг".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
4
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За тях може да е щайга но за нас е съвсем изряден работен бус :)
7
11
 
3
 
! Отговори
fake news преди 5 години
До Анонименискам да кажа че тези "неравности" не са неравности по нашата система. да си ведел целия списък на проблемите? не. от къде знаеш че тече масло? тече масло от всичко. то да не е такло галон на километар? мани се
6
10
 
14
 
! Отговори
Не им купувайте л.. преди 5 години
Този и подобни български бусове идват тук с "редовен тюв", но като се оттърват от тях, германците почват да са много принципни.
5
6
 
17
 
! Отговори
Иван преди 5 години
В България, пунктовете са ГТП ще умрат от глад, ако не пускат всички автомобили, които дойдат, защото ако спрат автомобил, няма да им плати 50-те кинта(например).
4
12
 
1
 
! Отговори
fake news преди 5 години
До Анонименводи се по регистрация умнико. бг табели бг правила за тестове и пр.испански табели, испански. немски, немскипростак
3
11
 
7
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Техническият преглед в България обхваща по закон само част от нещата, а не всичко по автомобила. Напълно е възможно този автомобил с 44 дефекта според немските правила и още 22 дефекта на ремаркето, в България да съответства на изискваняита за ГТП.
2
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е нивото на бг автобусите.
1
18
 
4
 
! Отговори
fake news преди 5 години
бреее и кво от това? колата не се води по немските правила. техните закони не важат. проблем? да напуснат европа като англия или да си мълчат