Колко пестим, работейки от вкъщи?

Проучването е международно, печелим пари и свободно време
Обновена: 26 сеп 2024 15:50 | 26 сеп 2024 15:45, Стела Стоянова
29
Колко пестим, работейки от вкъщи?
Снимка БГНЕС, архив

Ново изследване на навиците за пътуване и свързаните с него разходи на офис служителите разкри значителните спестявания, които могат да бъдат направени при работа в хибриден модел. Проучването на International Workplace Group показва, че служителите могат да спестят до $30 332 на година в САЩ и £13 188 в Обединеното кралство, като работят по-близо до дома си, пише pariteni.

За съжаление, то не обхваща България, която би могла леко да изкриви числата на проучването.
 
Проучването установява, че средният дневен разход на служител, който работи от централния си офис, възлиза на $48,40 (общо $10 067 на година за служители, прекарващи четири дни в седмицата в централата си). Най-често купуваните артикули включват обяд (74%), леки закуски (60%) и кафе (50%).
 
Работата на локално ниво може значително да намали ежедневните разходи, свързани с пътуването, като дава възможност на работниците да спестяват за други финансови приоритети. Повече от три четвърти (76%) споделят, че хибридната работа е намалила месечните им разходи, като се вземат предвид фактори като разходите за билети за обществен транспорт, гориво, паркинг и ежедневни допълнителни разходи за сутрешно кафе и храна.
 
Проучването, проведено от International Workplace Group и консултантската компания Development Economics, съчетава изследвания на повече от 2000 офис служители с общественодостъпни транспортни данни, анализирайки множество хибридни сценарии с фокус върху популярния хибриден модел с работа на локално ниво четири дни в седмицата.
 
Проучването разкрива, че служителите, които ежедневно пътуват на дълги разстояния, понасят значително по-високи разходи, като същевременно пропускат многобройните предимства на баланса между работа и личен живот, които работата в близост предоставя.

Тези значителни спестявания биха могли да бъдат особено трансформиращи за по-младите служители, които искат да изплатят дълг или да спестят за финансови цели, като първоначална вноска за дом. 24-годишен работник от поколение Z, живеещ в популярен град за пътувания до работното място в Ред Банк, Ню Джърси, например, може да очаква да спести до $388 320 през целия си трудов живот само от разходи за пътуване до и от работното си място, ако вместо това работи локално четири дни в седмицата.
 
Работниците във всички области отчитат значителни намалявания на разходи при работа на местно ниво. Четирима от всеки петима (84%) казват, че намаленото пътуване до работното място ги е поставило в по-добра позиция за постигане на финансовите им цели. Двама на всеки петима (38%) съобщават, че добавят спестяванията си към фонд за „черни дни“ и почти толкова хора използват спестявания за ваканции (37%), а повече от един на всеки трима (35%) влага спестяванията си за пълно изплащане на дългове по кредитни карти.

Фирми наемат все по-малки офиси

Намаляването на ежедневните дълги пътувания до работното място доказва, че има многобройни предимства и отвъд спестяването на разходи. 84% от респондентите споделят, че прекарването на по-малко време в пътуване до работното място е повлияло положително на баланса им между работа и личен живот, като 40% използват допълнителното време, за да се отпуснат или да се занимават с хобита, а значителна част прекарват спестеното от пътуване време в дейности, които поддържат тяхното физическо (38%) или психично здраве (34%).
 
Учени като професор Никълъс Блум от Станфордския университет очакват, че до 30-40% от служителите ще работят в хибриден модел в дългосрочен план. Тъй като бизнесът трайно преминава към хибридна работа, допълнителни изследвания от International Workplace Group и Arup установяват, че броят на офис служителите в големите градове може да се увеличи с до 60%.* Тъй като все повече работници възприемат тази тенденция, не е изненада, че две трети (60%) изразяват желание да работят в рамките на 15 минути от мястото, където живеят.

Марк Диксън, главен изпълнителен директор на International Workplace Group, казва: „Не след дълго концепцията за дългото ежедневно пътуване ще остане в историята. Идеята, че всяка сутрин офис служителите ще се събуждат рано, ще се качват в замърсяващи коли или претъпкани влакове и ще пътуват много километри до работното си място, много скоро ще бъде странност, която хората са правили само в миналото. Нашето изследване с Development Economics подчертава значителните спестявания, които хибридните служители вече могат да инвестират в други аспекти от живота си, независимо дали това им помага да навлязат на жилищния пазар или да спестяват за други финансови цели и етапи.“
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от Общество
Руши се чисто нов участък от магистралата Видин - Ботевград
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
До Анонимен 25 : Това предполагам го казва някой, дето сега сдава смяната в склада. Дори да си някакъв мастит работодател - ако ти не искаш някой добър специалист да прави пари за теб - други ще искат. Обикновено за един такъв чакат по няколко работодатели на опашка и наддават. А ти си говори - не пречиш.
27
2
 
5
 
! Отговори
Програмист преди 6 часа
Яд ли ви е бачкатори? Да, това не е за всички.
26
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 часа
До ББ (22) Тъпчат се един върху друг защото са провинциалити и така си живеят винаги. По 8-9 маемуняка на 100м2.И на Марс да ги пратиш пак така ще се тъпчат. С обувките пред входната врата, нали:):)
25
10
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 часа
Работата от вкъщи не е работа!! Не ми пула колко бил добър, няма да го назнача!Аман от лигльовци взели се насериозно. Като иска пари ще ходи в офиса ВСЕКИ ДЕН иначе обратно на село!!!
24
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 часа
А забелязвате ли как големите акули подминават България с 200? Къде са офисите на Амазон, на Гугъл, на Енвидия, на Тесла, на Мета? Ами да, повечето в Румъния, но не и тук. И това не е никак случайно. Защото докато чуждите ръководители се опитват да изпълнят и 1/2 от списъка на желанията на нашите управляващи, то те последните добавят още и още желания в него. 1001 желания и накрая - нула.
23
1
 
6
 
! Отговори
До 20 преди 8 часа
Не е заради производителността. Заради локалния офис мениджър е. Все пак нека не забравяме, че когато една чужда компания иска да отвори офис в София и едни чужди костюмари се срещат с едни местни костюмари (свалили анцузите преди 20г) и едно от изискванията е локалното шефче да е техен човек. А и имотната мафия съща е тяхна и всичко по веригата. Има ли друга причина 4 стаен апартамент в София да е по милион евро?
22
0
 
2
 
! Отговори
ББ преди 9 часа
До 21: на това се надяваха имотаджиите в прованса, ама нейсе. В Русе, Търново, Стара Загора и т.н. цените се надуха до откат. Ама гледайте сега какво ще стане идните месеци. Само в София ще продължат да поскъпват. И Пловдив може би.
21
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
До ББ - Познавам хора, котио се "върнаха по родните места", но са далеч по-малко от очакваното.
20
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
Не знам, но много хора се навиха, да взимат по-ниски заплати, да се откажат от професионалното си офис оборудване, всякакви придобивки - карти, транспорт, ваучери, безпланти закуски, обяд и неограничено количество напитки и сладки, зали за игри и йога, безплатни партита в петък и събота, само и само, да са на село. И чувам от работодатели, че разходите са спаднали с по 1/3 понякога. Но върпеки това, искат хората. офиса, защото явно загубата на производителност е голяма.
19
0
 
8
 
! Отговори
ББ преди 9 часа
Това, което се случва ще срине цените на имотиту в т.нар. прованс. Всички ще бъдат натикани по кошарите в Софията. А самата София ще стане още по-зле за живот. Хората вече буквално се тъпчат един върху друг.
18
1
 
7
 
! Отговори
До 15 преди 9 часа
Много добре си го казал. Никой няма да стои в София ако има хоум офис. Затова всеки трябва да работи в посока перманентно изнасяне от София. Живот има и в останалата част на България.
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
До 15 И не само. Вече започнаха с "ама за какво са ти толкова много пари в Нови Пазар? Да не би, да пътуваш всеки ден до София?" и гледаш 600-700 лева на месец резачка. Бръъъъъъм! Айде, ннема ги ... Е, щото по догово не може, режеме бонусите. Ама е същото.
16
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
До Анонимен 15 - Еми то виде, кво стана - половината села край. големите градове "живнаха".
15
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
Няма за забравя прживяване с Facebook, преди да стане мета. "Ехо, HR ли е? Може. ли да питате Марк, дали може. да си задържа работата, но да работа от България?" И след малко се обадат. и казва" ХЕЙ! Добра. новина! Марк каза, чеможеш! Вече ти прехвърлихме договорите и часовете. А впрочем, направиме преизччисление на заплатата и от 170 000 долара, пада. на 27000. Лек ден!"
14
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
Това разбира се няма нищо общо с производителността и скатавките (и в офиса добре се скатавам), тук са намесени обаче големите пари - на тие дето държат недвижимото имущество, офисите, жилищата, техните строители, инвеститори, банкери, брокери, кредитни консултанти и прочие. Че София ще изчезне, ако всеки си работи от вкъщи
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
Да се работи дистанционно, беше възможно и евтино още 2000-та година с "неограничен интернет", VoIP и messaging приложения. И е било пробвано но никъде не успяват. за дълго. Познавам доста хора на ръководни позиции, които се мръщят, че трябва да се връщат в офиса, "но се налага", защто организацията и дисциплината. стратад. Само компании с по 100 000 екстра работника се справят, ама. те. така. или иначе. дндуркат 200 детски градини.
12
0
 
0
 
! Отговори
аз преди 9 часа
Do1 А ти лично какви блага произвеждаш.
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
Аз най-вече си спестявам много работа
10
0
 
8
 
! Отговори
Видял и преживял преди 9 часа
Годишната заплата на повечето българи работещи в България е колкото месечната заплата в Канада. Нямам друго какво да кажа. Изключвам хората с връзки с министерства, подставени лица депутати и всички закачени на Европейска хранилка в София. Говоря за нормалните хора. Не богопомазаните.
9
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 часа
Свърши то. Както колегата долу е написал 2-3 дни в седмицата, всяка седмица. Не можеш да си наемеш квартира за седмица и да работиш в офиса от понеделник до петък въпросната седмица, а през останалите 3 от месеца да си където си поискаш. Трябва да си пред погледа на началството - прекия ти ръководител и на останалите шефчета дето пият кафе с него. А да печелиш софийска заплата и да я харчиш в Лом - просто забрави. Да си купиш триетажна гимназия в Лом за цената на гараж в Люлин - не става.