Нужно било осъвременяване на подготовката на учителите

Важно било те да познават младото поколение
52
Нужно било осъвременяване на подготовката на учителите
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

"Необходимо е осъвременяване на подготовката на учителите, за да работят с децата. От изключително значение е доколко учителите са готови да работят по нови, модерни методи, доколко те познават младото поколение, което има доста различни характеристики от това, което ние сме учили навремето в университета като учители. Различно е родителското поколение".

Това каза пред БНР Анелия Андреева, директор на Националния инспекторат по образованието, като уточни, че
Инспекторатът провежда задълбочени обследвания на училищата, в които се провежда оценяване на качеството на образованието.

Тя подчерта, че не децата трябва да се нагаждат към образователната система, а образователната система трябва да се съобразява с особеностите на децата и с новите методи, които се дават "на въоръжение" на учителите.

"Друга сериозна насока, която излиза от оценките на качеството в училищата, е свързана с това по какъв начин ръководствата на училищата познават процесите, които се случват в самите училища. Познават ли екипите на училищата особеностите на своите ученици. Има много деца, които по различни причини изпитват образователни затруднения. Познават ли се тези причини? Правилно ли се адресират мерките, които могат да се насочат към тях? ... Друг проблем в образователните затруднения е, че не за всички деца в България българският език не е роден. В последните години имаме и много деца, които са бежанци и мигранти. Инспектирането дава на всяко едно училище конкретни препоръки в специфичния случай за това училище. ... Националният инспекторат по образованието дава препоръки и на ниво държава, ниво политики", обясни още тя.

По думите на Андреева Инспекторатът трябва да влезе в училищата с ниски резултати на матурите, за да обследва причините за това.

"Инспекторатът по образование може да бъде изключително полезен инструмент за Министерството на образованието, който нито един просветен министър досега, в скромните 5 години на Националния инспекторат, не е използвал, за съжаление", каза тя.

Според нея в момента изглежда почти невъзможно децата да се справят самостоятелно само с подготовката в училище.

"Да се види за постигнатите резултати доколко роля има училището и доколко е ролята на допълнителните фактори - семейството, което организира и заплаща допълнителните занимания. Трудно се събират обективни данни и доста трудно е да се отдели заслугата на училищата и това, което родителите дават (с частни уроци на децата им). ... Качеството на учебния процес, което Инспекторатът изследва, би могло донякъде да даде отговор защо и необходимо ли е наистина да се пристъпва към допълнителни уроци и занимания", посочи тя.

"Не само, че няма джендър идеология в училищата, но и въпросите за сексуалното възпитание сега са много по-малко застъпени, отколкото във времето, когато моето поколение бяхме ученици", заяви още Анелия Андреева.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още по темата: училищеучители
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
41
 
6
 
! Отговори
ЬЬЬ преди 1 година
И все си мисля,че в съвременна България грижата на учителите за учениците е последната им грижа.На първо и най-важно място са учителските им заплати и възможността да печелят от прескъпите им частни уроци.Всичко друго са кухи приказки и прах в очите на родителите.
21
4
 
56
 
! Отговори
учител преди 1 година
А физичните формули, теоремите по математика, произведенията по литература и т.н. и те ли трябва да се нагаждат според учениците? Ами да измислим нова математика например, че настоящата се оказва много трудна за подрастващите и на тазгодишните матури изкрараха малко над трийсетина точки, което си е чиста двойа.
20
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Учителките трябва да се готвят по бойни искуства.
19
26
 
13
 
! Отговори
мхм преди 1 година
Само стари кошници по училищата! :)))
18
2
 
62
 
! Отговори
Поредната глупост преди 1 година
"не децата трябва да се нагаждат към образователната система, а образователната система трябва да се съобразява с особеностите на децата". Значи НПО-тата искат да приучат децата, че всички трябва да се съобразяват с техните "особености". Например като ги мързи да учат, ще ги забавляваме, за да ходят на училище. Като се гаврят с учителите, ще търсим причината в учителите и ще ги подготвяме за работа с младото поколение. А утре ще трябва и пазарът на на труда да се нагажда към техните претенции.
17
6
 
25
 
! Отговори
Фитка от Инспекторат преди 1 година
Най-добре учениците да започнат да учат учителите!
16
4
 
38
 
! Отговори
От хората преди 1 година
Има да мечтаеш за нивото преди 1989 г.,но времената са отминали.Нали целта на някои беше именно тази-да се смачка българското образование. Така искат нпо-та,и много други.Успяха да го постигнат с лошите учебници,с послушковците учители и др.Хора,осъзнайте се,нацията ни загива.
15
8
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Веднага разбрахме. Нужно е оджендъряване.
14
1
 
44
 
! Отговори
Даскал преди 1 година
Абе мъча се да намеря дупка в главата, да наливам знания с фуния, ама не мога да я намеря. Трябва усилия от страна на учениците, за да стане работата!
13
5
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Айде нямало джендер идеология в училищата?! Вижте им помагалата и нпо -тата на *** и други престъпни групи! Трябва изрично да се забрани джендер идеологията и особено пропагандата й сред деца!!
12
3
 
22
 
! Отговори
До 10 преди 1 година
Ами научи ги твоите. Кой да ги взъпитава, учителите ли?
11
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Еко Нарко батката в междучасието редовно им преподава какво им трябва.
10
0
 
55
 
! Отговори
Еко преди 1 година
По каквато и методика да учат, няма никакво значение. Причината е една: освен права, учениците трябва да знаят, че имат и задължения. Иначе само се лигавят в час и гледат каква простотия да направят.
9
1
 
46
 
! Отговори
Ква е тая бе?! преди 1 година
Поредната много знаеща партийна Калинка. Отново преоткривате топлата вода. Системата е сбъркана.Учениците имат права, учителите не! Лигльовците трябва да имат едно единствено право, да учат. Дали с морков или с тояга, да учат. Е да, ама на крадливите комунисти от прехода умни, образовани и креативни работници не им трябват. ***, слепи и глухи към всичко това, което не ги прави ***. И да работят, да работят ежедневно, монотонно, безмозъчно. За какво въобще, повдигате темата.
8
10
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много ще се оскъпи образование ако и учители трябва да учат. Най-добре е самоподготовка на ученциите се увеличи и се наблегне на онлайн.
7
24
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
матурите свършиха сега учителите и ученици са във ваканция три месеца екстра време на квалификация на учителите
6
1
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ученето е вид труд и изисква усилия не само в училище, но и вкъщи! Училището не е място за забавление - кръчма, клуб или киносалон, училището е работно място! Децата са си деца, които после стават възрастни и ги очакват задълженията на зрели хора! Ако имат други претенции бюрократите, да си измислят нова психология и нова педагогика! Аман от чантаджии, които маркер не са хващали, а и собствени деца сигурно нямат!
5
23
 
5
 
! Отговори
30 Годишен преди 1 година
И аз мога да изкарам една педагогика да стана учител, че да пращя яко млади учителки и майки, доста мои съученички сега са учителки. Ама ще стана начален учител от 1-4 клас, че там на децата са по-млади майките!
4
2
 
48
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Нужно е и повече възпитание в къщи на учениците. Не може учителят да се мъчи да преподава, да им набива един вид знания в тиквиитеее, а тия ученици да се подиграват на труда му, хилят се като откачени в час, будалкат се помежду си, изстискват си пъпките. Такива ученици трябва да отпаднат от системата и да търсят препитание с кирката и мотиката!
3
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да познаваш нещо НЕ значи по нилакъв начин да позволявап то да ти бъде определящо!!По никакъв начин!Пирамидата е обърната.Не е полезно за обществото да се води по алъла на хора,които поради биологично причини имат тесен хоризонт.Когато се застане пред един връхм той НИКОГА не изглежда толкова висок,колкото, когато започваш да го изкачваш. Учениците нито знаят накъде ги водят,нито какво се цели, бито каква е цялостната картинка.Освен това,целта да децата в училище НЕ е да учат,а да бъдат харесани