Експерт: Продажбата на електромобили у нас остава ниска

Смяната на автопарка в МВР изстреля България в топ продажбите на нови коли в ЕС
3 сеп 2024 23:45, Анисия Иванова
23

Статистиката отчита, че страната ни е начело в Европейския съюз по ръст в продажбите на нови автомобили от началото на годината.

"Ако погледнем тези 28% ръст за първите 7 месеца на годината, много сериозна част се дължи на покупки на държавната администрация. Само ако погледнем Министерствата на вътрешните работи и на транспорта, както и Гранична полиция, ще видим, че там има около 1000 автомобила. Ако включим в тази група и няколкото големи ежегодни клиенти, като по-големите компании за автомобили под наем и таксиметровите компании, логично обяснява голяма част от този на пръв поглед изглеждащ впечатляващ ръст", коментира автомобилният експерт Калоян Желев в ефира на "България сутрин".

Той отбеляза, че в България се наблюдават промени в предпочитанията на потребителите. Расте интересът към бензиновите и хибридните автомобили, докато търсенето на дизелови коли намалява. Продаваемостта на електромобили остава ниска, въпреки че тенденцията в Европейския съюз е насочена към увеличаване на електрическите превозни средства. Българският пазар следва тази тенденция със закъснение, но динамиката е положителна.

Желев коментира, че няма конкретни причини за настоящия спад в продажбите на електромобили, но посочи, че общото отношение към електрическите превозни средства в България все още е в процес на развитие.

"Китай е автомобилната дестинация на деня, модата на деня, но това все още е станало в България. Делът на китайските марки на българския автомобилен пазар е все още изключително нисък. Истината е, че динамиката е възходяща. Присъствието им тук расте и ще нараства",  каза още автомобилният експерт пред Bulgaria ON AIR.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от Коронавирус
Д-р Бацелова: Отново има повишение на случаите на COVID-19
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
И така трябва защото това е уникална простотия Това са автомобили играчки за милионери а не средство за съществуване Който го измисли това е просто много добър търговец и далавераджия. Лошото е че всички се сурнаха да ги правят а това още повече утежнява хала на планетата ни. защото реално никой не мисли за нея това е само повод някой да измисли нов начин да си пълни гушата. факт.
21
1
 
1
 
! Отговори
Бай Хой преди 1 седмица
Аз, пък, си купих 26 годишна дизелова жипка за лов. Попушва, но ще надживее всяка една електрическа четириколесна тротинетка за 60-80, че и трицифрено количество хилки? Мога да напълнят половината паркинг пред блока с такива тротинетки. Но не, благодаря. Не съм толкова *** дори за една.
20
0
 
6
 
! Отговори
Bxjxdnbe преди 1 седмица
Ми аз не бих дал 50 бона за кола и пробег едва 300 -350 км реални,защото едно е по стандарт което те дават ,друго е в действителност. А и няма много зарядни станции в малките населени места
19
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Още ли сме последни в ЕС по брой коли на човек от населението?
18
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Електрическите коли замърсяват много повече от бензиновите, а бензиновите замърсяват повече от дизеловите. Заради едни азотни оксиди нарочиха дизеловите, че замърсявали много.
17
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Мафиотска държава е България. Вместо да се дават стимули за ненужни и вредни фотоволтаици, или за нови вредни е-коли, трябва да се инвестира, а нашите властници гледат само да крадат. Затова децата ни бягат от България, по-далеч от дебеловратите бизнесмени демократи. А бяхме модерна държава с висок интелектуален потенциал на населението. Сега сме с овчедушно население, а американците ни владеят изцяло икономически, военно и политически и не ни дават да се развиваме.
16
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
За русофилите по един Москвич 408.
15
4
 
7
 
! Отговори
полицейско мафиотска преди 1 седмица
държавица е България. Вместо да се дават стимули за фотоволтаици, за нови е-коли, за нови екологични производства, нашите "управници" инвестират в надутия и безполезен полицейски апарат, чиновническата каста, служби за сигурност и удобни и услужливи магистрати. Ако обичате децата си---бягайте от България. Това е изостанала държавица ,с нисък интелектуален потенциал на населението, овчедушно настроен към руснаците, които я владеят изцяло икономически и политически и подтискат развитието ни.
14
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Експерте, продажбата на тези недоразумения в ЦЕЛИЯ СВЯТ е ниска. Ходи по Щатите да видиш колко хиляди лотове са пълни с Тесли и никой не ги иска. *** в Гемрания - същото. Гигафаторито работи на 40% потенциал. Всички производители които имат електрическа линия автомобили са ги или спрели или намалели с 90%. ФАКТИ!
13
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А къде е субсидирането, като в другите държави? Немците даваха до 4-5000 евра. Къде е инфраструктурата, освен по магистралите по другите пътища я няма. А за заплати и надценки при хибриди и електромобили хич да не почваме да говорим, нали.
12
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Има една стара българска поговорка "Насила хубост не става!". Който разбрал - разбрал.
11
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ами как няма да остава ниска, къде е инфраструктурата за зареждане на такъв тип автомобили? В големите панелни комплекси примерно, как си представяте всяка вечер да висят по 10-15 кабела от терасите на всеки вход за зареждане на автомобилите долу пред блоковете??
10
2
 
28
 
! Отговори
неУчен преди 1 седмица
Кола на батерия, не е сериозно!
9
3
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Състезание за покупка на електромобили ли има, мен по ме притеснява, че на една марка и е разрешено да продава тук без дори да има съществуващ сервиз, подобно нещо е показно колко пропаднал е този съюз и колко глупав човек е българина защото ги купува без сервиз, без мрежа за зареждане както е в САЩ, а след 1-2 години като стане киловата близо лев а лятото в жегата и зимата когато е най-студено може и 3 лв. да е.
8
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Какво значи автомобилен експерт по-точно? И ако е такъв по автомобили, защо коментира маркетинг? 1 поглед ти трябва на лицето и ти е ясно, че не е никакъв експерт по каквото и да
7
3
 
23
 
! Отговори
Отпуснете преди 1 седмица
По 150 хиляди лева на семейство и всички ще сме със ел.мобили и ще сме ЕКО най-вече.
6
3
 
29
 
! Отговори
Дизел преди 1 седмица
Таблет с гуми не ми трябва.
5
1
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Те хората по света се отказват от тях тоя ниска била продажбата. Да се радва че все още има 6алъци да ги купуват изобщо
4
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Най-висок ръст при най-ниска база, нормално. Пак сме на последно място по продажбите на нови коли на човек от населението.
3
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Е много фоерверки по улиците ще има. Даже на паркинг не ги искат и има защо. Нета е пълен с подобни гледки, все едно коя марка са. А цената на нова батерия е просто без пари.:)) Електрокари за щури пари.:))