Купуваме 20 мотрисни влака от Чехия

Цената е 511,4 млн. лева, а срокът за доставка 2 години
4 сеп 2024 11:02, Петър Бойчев
19
Купуваме 20 мотрисни влака от Чехия
Снимка БГНЕС

Договор за доставка на 20 електрически мотрисни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, беше подписан днес в Гранитна зала на Министерския съвет от служебния министър на транспорта Красимира Стоянова и Петър Новотни, главен изпълнителен директор на "Шкода Транспортейшън", в присъствието на министър-председателя Димитър Главчев.

Възложител на договора е Министерството на транспорта и съобщенията, а изпълнител - консорциум „Шкода Транспортейшън и Шкода Вагонка“. Стойността на подвижния състав е 511,4 млн. лева, а срокът за доставка е 2 години.

Служебният министър-председател Димитър Главчев заяви, че двайсет години в България не са закупувани нови влакове. "Сигурно има съвпадение на числа - двайсет мотриси, двайсет години, дано следващите не ги купим след 100 години, за да са 100", пошегува се служебният премиер. Той каза, че по негови спомени има едни локомотиви "Шкода", които са горе-долу на неговата възраст и все още е виждал, че се използват. Хубаво е по-често да осъществяваме кооперацията си в областта на железопътния транспорт, защото тя съществува в метрото и автотранспорта, допълни Главчев.

Служебният премиер подчерта, че има възможност с анекс да се закупят още пет мотриси и ще се радва, ако това се случи. Средствата са осигурени по Плана за възстановяване и устойчивост, което е пример до какво води европейското сътрудничество, каза той. 1,5 млрд.лв. са заделени по този фонд. Мотрисите са на стойност 511 млн.лв., те са много комфортни, каквито няма към момента в България, заяви Димитър Главчев. Той съобщи, че те осигуряват 300 места, развиват до 160 км/ч. Служебният премиер изрази надежда до две години да се изпълни договорът и мотрисите да започнат да се движат.

Главчев благодари за усилията на министерството на транспорта, на предишни министри на транспорта и изрази надежда дългосрочното сътрудничество с "Шкода" да продължи.

Петър Новотни от своя страна благодари за възможността за съвместно сътрудничество и каза, че компанията наброява 10 000 служители и има седем завода, които оперират на територията на Европа. Продуктите на "Шкода" са добре познати в България, подчерта Новотни и даде пример с тролейбусите в пет български града и мотрисите за софийското метро, произведени от компанията. Ние имаме задължението не само да доставяме продукти, но и да осигуряваме тяхната поддръжка, което е гарант за сътрудничеството между страната и компанията, заяви Петър Новотни.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от ЕС
България е сред най-добрите държави за начало на нов бизнес в Европа
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
0
 
! Отговори
Ангелина преди 1 седмица
Не е истина преди 10 г. имаше нови влакове от Германия ,незнайно по какви договорни взаимоотношения и впоследствие излязоха от активите на БДЖ.Явно и тук е ползвана някаква корупционна практики за частни интереси на някои от Холдинга на БДЖ и не само.
15
3
 
2
 
! Отговори
Чуденка преди 1 седмица
За 500 милиона ще построим завод и ние ще продаваме влакове!!!!
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 12 Кой ти е виновен, че си некадърен? На кого се сърдиш всъщност?
13
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен0011 преди 1 седмица
Ией, ще се возим на чисто нови, 30 годишни, рециклирани влакчета!
12
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Евала на чехите! И коли правят, и влакове и трамваи. А ние само можем велосупеди от 100 % вносни части. Не знам дали можем и една бурма или един пирон да можем да произведем. С малки изключения, не можем да произвеждаме готови продукти за износ, освен сирене и олио. Иначе сме модерна икономика на слуги и ***.
11
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Китайски що не купиха? за тез пари 30 щяха да вземат и за още толкова цялата железопътна мрежа щяха да ни оправят Китайците за една година!
10
0
 
7
 
! Отговори
RegioPanter преди 1 седмица
Влаковете са RegioPanter. Който се интересува може да намери информация. Дано само не бъдат потрошени от някои индивиди, които си мислят че нямат задължения, а само права.
9
4
 
3
 
! Отговори
Козарчето Салил преди 1 седмица
Кви са тия антики ве ? .. хахахахха
8
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Защо не уточнявате и колко ще е бонуса от сделката за министърката? Калинката пак е уредена.
7
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Никъде не пише, че купуваме НОВИ влакове;) Ще вземем някои 25 годишни ковчези пак и ще се чудим после къде да ги денем за скрап
6
0
 
9
 
! Отговори
Алекс преди 1 седмица
Дано този път нещата се изпипат добре,а не като "новите" вагони,които не могат да се теглят от новите локомотиви "Сименс" и се налага да се използват античните "Шкода".
5
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Малко му трябва на БДЖ и автобусния транспорт по дългите линии ще е само спомен. Пускаш експресни влакове с вагон ресторант и БДЖ ще е топ.
4
3
 
11
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 седмица
Шкода определено е по-добър избор от Сименс.
3
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
само ако и цялата инфраструктура работеше, както трябва щеше да е чудесно. Съсипаха железопътния транспорт, за да печелят автобусните превозвачи.
2
5
 
10
 
! Отговори
провинция преди 1 седмица
Така е като гледате само метрото "софиянци", на вас да ви е удобно.Народа в останалата държава кучета го яли.Ей за това чак сега ще купим нови влакове.
1
2
 
18
 
! Отговори
Коректен преди 1 седмица
Браво, по добре Чехия от колкото други страни....