Матео Салвини: Ще спася легендарните Vespa от еколудостта на ЕС

Двутактовите скутери замърсяват околната среда, но са символ на Италия
14 авг 2024 17:30, Нели Христова
29
Матео Салвини: Ще спася легендарните Vespa от еколудостта на ЕС
Снимка: БГНЕС

Одри Хепбърн и Грегъри Пек се возят на него в "Римска ваканция". Той е възприет от модовете във Великобритания като любим вид транспорт. А сега краси и музеи по целия свят, от Триеналето в Милано до Музея за модерно изкуство в Ню Йорк.

Легендарният скутер Vespa остава символ на италианската следвоенна свобода и самонадеяност.
Сега Матео Салвини, вицепремиерът и министър на транспорта, обеща да спаси превозните средства от "екологичната лудост" на зелената сделка на ЕС.

Националистическата партия на Салвини Лига, част от управляващата коалиция, представи проектозакон, който ще признае скутерите за "национално културно наследство". Партията каза, че законът ще освободи Vespa от бъдещи ограничения за движение, наложени от местни, национални или европейски законодатели.

Vespa е "италиански символ на две колела, който е известен по целия свят, а всички му се възхищават"

"Това е предложение от здрав разум, което "Лига" ще преследва, за да защити наследството, мита и италианския символ на две колела, който е известен и уважаван по целия свят", каза Салвини в публикация във Facebook.

Piaggio започва да произвежда Vespa през 1946 г. Любителите на историческите модели похвалиха съобщението на Салвини. "Собствениците на Vespa трябва да бъдат защитени", каза Алесия Галиото, 48-годишна, национален секретар на Vespa Club d’Italia. "Подобно на спагетите и пицата, Vespa е символ на Италия."

Галиото, която притежава около 90 скутера Vespa, които държи в "частен музей" във Виченца, каза, че Vespa Club d'Italia е призовал за проектозакона преди година и половина като превантивно средство за спасяване на скутера от бъдеща регулация. Представителите на "Лига" за регионите Венето, Ломбардия, Лигурия и Лацио, както и Европейският парламент, впоследствие се заеха с каузата.

Vespa Club d’Italia наброява 95 000 членове, много от тях с ретро модели, произведени между 40-те и 70-те години на миналия век. Клубът организира хиляди събития, включително разходки със скутер из Италия всяка година.

Но скутерите замърсяват много околната среда. Техните двутактови двигатели, работещи с масло и бензин, произвеждат толкова замърсявания, колкото 30-50 четиритактови.

През 2019 г. Генуа, където беше изобретена Vespa, преди производството да бъде преместено в Понтедера в Тоскана, последва Амстердам в забраната на по-старите модели в части от центъра на града. Стотици разярени шофьори тогава паркираха скутерите си на площада, скандирайки лозунга: "Роден в Генуа, умира в Генуа".

Мнозина се страхуват от още по-строги ограничения от страна на ЕС, който планира да забрани продажбата на нови автомобили с емисии на CO2 до 2035 г., за да намали емисиите. Въпреки че мотоциклетите не се споменават в плановете на ЕС, мотоциклетистите изразиха загриженост, че европейските политици ще се възползват от тях.

Салвини каза, че ще защитава италианците от други политики на ЕС, описвайки директивата за зелените домове, одобрена през март, като "поредната европейска лудост". Неговата реторика го отличава от коалиционния му партньор Джорджия Мелони, която изненада коментаторите, като често възприема подход на сътрудничество на сцената на ЕС.

Галиото каза, че макар старите скутери Vespa несъмнено да са замърсявали, те не са навредили много на околната среда. "Собствениците не ги използват всеки ден", каза тя. "Вадят ги за събирания, специални поводи и събития."

Леонардо Пилати, 66-годишният вицепрезидент на клуба Vespa, каза, че се надява бъдещ закон да се прилага и за други скутери, произведени от Ducati, Morini и Lambretta. "Би било хубаво, ако можем да спасим и останалите", каза той, цитиран от The Times. "Дори и ако Vespa са по-ценни за нацията от всеки един от тях."

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от Балкани
След 10 години няма да има гора в Атика заради пожарите
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Какво става със Симсоните?
25
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
отдавна не се произвеждат двутактови скутери също и извън бордови двигатели с малки изключения за не европейските пазари
24
0
 
25
 
! Отговори
Антилибераст преди 3 седмици
Уродливвия психясал либераст е способен да съсипе вековни традиции, вие с една Веспа ще го "плашите". Тея животни дълбаят дъното от много време. БРАВО на Салвини!
23
20
 
3
 
! Отговори
Ироничен преди 3 седмици
Vespa е "италиански символ на две колела, който е известен по целия свят, а всички му се възхищават" Да бе, да..... Едновремешна тротинетка.
22
0
 
12
 
! Отговори
българина преди 3 седмици
ами защо колите преди 1990 не се обявят за културно наследство, което е така, ами защо не запазихме така закритите реактори?!?! всеки си решава проблемите, само ние сме генетични бо ци очевидно
21
0
 
15
 
! Отговори
българина преди 3 седмици
ама разбира се, всеки си решава проблемите извън еврошетните. Само тук уставно и затова сме бедни уставно
20
2
 
20
 
! Отговори
Първо трябва преди 3 седмици
да спасим Европа от задокеанските окупатори. После да се отървем от "толератността", за да спасим Европа от афро-азиатското нашествие. И едва след това ще имаме шанс да спасим символите си.
19
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
После защо палиме европейското знаме.
18
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
"Бъдещето ти е въжено" - Ще си питрая за малко, когато ти и всипки като твб ви сложа в ковчег и ви заровя! Ааа аха ха ха ха ха
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До 16 - Как? С пот от нас и кръв от тях ;*
16
3
 
19
 
! Отговори
Не знам как Салвини преди 3 седмици
ще спаси символа на Италия от "екологичната лудост". Еколозите хич не са луди, щото не става дума за екология, а за пари, даже за много пари. И са "зелени", щото им плащат в долари - и на еколозите, и на ЕС, само и само да ни подлудяват и да съсипят икономиката на Европа.
15
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
А после защо сме запалили европейско знаме ...
14
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
ТОЗИ ЕВРО САЮЗ Е ВРЕДЕН ЗА СВЕТА И ХОРАТА, ХУБАВОТО Е ЧЕ ВСЕ ПАК СКОРО ЩЕ ГО ЗАКРИЯТ
13
0
 
20
 
! Отговори
Какво е това ЕСССР? преди 3 седмици
Съвсем подивяхте! ЕСССР - Електрическо СССР ЛИ?окачете зелените по дърветата, докато има дървета!
12
2
 
13
 
! Отговори
ПП ДБ преди 3 седмици
Значи тука преглед няма да мине ние тука сме екоджендърлък
11
1
 
11
 
! Отговори
Бъдещето ти е въжено преди 3 седмици
До 7 Анонимен . . . Няма вече кой да се занимава с такива неща. Бъдещето е електрическо. . . ЛГБТ не разбира от ДВГ! Трай си!
10
16
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Малките моторчета и скутерите са предназначени за къси разстояния предимно в населени места. Над 95% от приложението им се покрива напълно от ел. тротинетките и ел. велосипедите. Това е положението. Никой не може да спре прогреса.
9
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
а колко по лесно е да се каже едно Х на зелената сделка и да се спре с глупостите на шепа самозабравили се? Света гори от конфликти те тръгнали европа да плаща за това... с цената на всичко.
8
4
 
8
 
! Отговори
Да допълня... преди 3 седмици
До Анонимен 5 А от Русия каква хубава война дойде..За чудо и приказ.
7
16
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Евтините тротинетките и електрическите велосипеди направиха малките бензинови моторчета безсмислени. Бензиновото моторче излиза скъпо и иска много грижи. За него трябва да имаш и книжка и регистрация, и застраховка. Няма вече кой да се занимава с такива неща. Бъдещето е електрическо.