След като потъна яхтата на милиардер: Средиземно море става все по-опасно за плаване

То започва да прилича повече на Карибите
22 авг 2024 14:25, Нели Христова
56
След като потъна яхтата на милиардер:  Средиземно море става все по-опасно за плаване
Снимка: БГНЕС

Корабокрушението на луксозна яхта, акостирала край бреговете на Сицилия, е последният знак, че Средиземно море става все по-опасно за плаване, казват експерти по климата и капитани.

Телата на изчедналите шест души, включително британският технологичен предприемач Майк Линч, бяха извадени от останките на Bayesian по-рано днес. 56-метровата яхта потъна след като беше ударена от свирепа буря в понеделник. Тя се озова на дъното на морето за броени минути.

Още по темата
Климатолозите казват, че глобалното затопляне прави такива опасни и неочаквани бури по-чести в морето, използвано като лятна площадка за милиони туристи, включително мнозина богаташи, които плават по водите му на суперяхти.

Лука Меркали, президент на италианското метеорологично общество, каза, че температурата на морската повърхност около Сицилия в дните преди корабокрушението е била около 30 градуса по Целзий - почти три градуса повече от нормалното.

"Това създава огромен източник на енергия, който допринася за тези бури", казва той пред Reuters.

Промените в "Mare Nostrum" (Нашето море), както древните римляни са наричали Средиземно море, се забелязват и от опитни шкипери като Масимо Араму, който ръководи ветроходното училище Akua на брега край италианската столица. Понастоящем плавайки около Гърция, Араму казва, че не му харесва да навигира по крайбрежието на Тиренско море на Италия около Сицилия или испанските Балеарски острови, защото там "често има критични ситуации с малко предупреждение".

Миналата седмица буря, подобна на тази, която потопи Bayesian, удари Балеарския архипелаг, който включва островите Ибиса и Майорка, и изхвърли няколко яхти на брега.

Джулиано Гало, бивш капитан, който е прекосил Атлантическия океан и е написал няколко книги за ветроходство, каза, че Средиземно море започва да прилича повече на Карибите, където има зони, през които много лодки избягват да преминават през определени периоди от годината.

"Но нещата са по-малко предвидими в Средиземно море", допълва той.

Друг признак за по-нестабилното време в Средиземноморието беше наблюдаван преди година, когато хиляди хора бяха убити в Либия от внезапни наводнения, предизвикани от така наречената медицинска буря - свръхзаредена средиземноморска буря, подхранвана от по-топлите морета.

Карстен Борнър, капитанът на лодка, която беше закотвена до Bayesian, но не пострада, каза, че бурята в понеделник е била "много жестока, много интензивна, с много вода и мисля, че въртяща се като торнадо".

Той също хвърли вината върху по-честите горещи вълни през летните месеци. Според него те играят роля в причиняването на такива бури.

"Водата е... твърде гореща за Средиземно море и това със сигурност причинява силни бури, каквито имахме преди една седмица на Балеарските острови, каквито имахме преди две години в Корсика и така нататък", каза той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от ЕС
За две секунди изгубих бебето си в морето, разказва оцеляла от яхтата в Сицилия
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
4
 
4
 
! Отговори
анонимен преди 3 седмици
Глупости ,миналия ден се върнах от Сицилия ,горещо и спокойно море, тук нещо намирисва на атентат ... 60 метра яхта на е някаква лодчица така да се преобърне ...
29
2
 
8
 
! Отговори
До Стига преди 3 седмици
Защото милиардерите са станали милиардери по някаква причина. Със сигурност допринасят за икономиката и света повече от Бонго-Бонго, който даже не може да чете. НЕ, хората не са еднакви и нямат еднаква стойност. Колкото и да ни се иска разлики ще има винаги.
28
2
 
11
 
! Отговори
несъгласен преди 3 седмици
Пълни глупости....за всяка сламка ще се хванете само и само да продължи пропагандата "промените в климата". Сигурно има такива промени, но да се твърди, че са предизвикани от човечеството..а и още по-малко пък, че ние можем да променим нещо с хартиени сламки и електрически автомобили е налудничаво.
27
0
 
11
 
! Отговори
АЗИС преди 3 седмици
Още по-опасно е ако сте милиардери
26
2
 
9
 
! Отговори
опетков преди 3 седмици
До АнонимеН 7 Няма как свръхлуксозна яхта с дължина 56 метра да струва само 25 млн. Сигурно си изтървал една нула. По отношение на крушението налице е абсолютно безхаберие и професионална небрежност от страна на екипажа, освен ако не е това, което е писал коментатор преди мен-убийство. Няма никакво глобално затопляне и това, че уж морето станало по-опасно. Всяко море винаги е опасно за аматьори и незнайковци.
25
1
 
21
 
! Отговори
Йосарян преди 3 седмици
"Глобално затопляне" е измишльотина. Клаймътченч от човешко влияние е лъжа. Климатът винаги се е променял и ще се променя. Ако ще всички да заживеем като африканци, какъвто е планът. Без коли, без месо, без нови дрехи, в микрожилища и с микроскопично потребление на енергия. За да оправим времето. А някои ще станат трилионери покрай измамата. За сметка на всички ни.
24
1
 
3
 
! Отговори
До 18 преди 3 седмици
Какви крила те гонят, бе шмульо изчисляващ. Това е килова яхта и е била закотвена само на 500 метра от брега.
23
1
 
5
 
! Отговори
мда преди 3 седмици
Айде сега, съвсем за рибки ни взехте. :-)
22
7
 
6
 
! Отговори
Стига преди 3 седмици
Ай стига с тая яхта. Като потъват лодки емигранти не е опасно морето, като потънат милиардери става много опасано. Тия също са хора като африканците, само че са по лошо качество.
21
3
 
5
 
! Отговори
Свинар квичи на луна преди 3 седмици
ниама таквоз нешто кат глобално затопляне учените ни лъжът да ни вземат парите на нас бедните нъл тъи дрогаре?
20
3
 
20
 
! Отговори
До Анонимен 19 преди 3 седмици
Не 2 дни, няколко часа преди това е ударен от кола неговия съдружник докато правил джогинг. Умрял е. Има мго въпросителни около потъването на тази яхта.Целия персонал е жив + капитана. Мъртви са адвоката на милиардера, дъщеря му и шефа на МорганСтенли който му е помагал да завиши цената на компанията му. Кажете ми как потъва за 1 минута такава яхта и персонала как не е помогнал на шефа си? Друга яхта зашо не е потънала по време на бурята?
19
3
 
3
 
! Отговори
До четящият от 18 преди 3 седмици
Бре, мн ги разбираш тия работи. Сигурно още в трети клас си решил, че всичко знаеш и си спрял до там.
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Морето винаги е било опасно и винаги е изненадвало и потопявало всякакви лодки и кораби. В миналото е имало много големи бури в мащаби които дори не можем да си представим. Цялото средиземно море е земетръсна зона и вулканична зона. Някога в миналото е имало огромни изригвания и цунамита. Щом е имало пак ще има някой ден.
17
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Те убиха 2 дни преди това и съдружника му. Спечелили дело за милиарди. Това е отмъщение.
16
8
 
12
 
! Отговори
Чета корабокрушение преди 3 седмици
и ми става ясно нивото на коментарите! Защо съседната вхта не се е обърнала? Не знаете но дискутирате? От 30 г. изчислявам стабилизатори на плавателни съдове (морски или океански), не в България! Обърналата се яхта няма стабилизиращи крила, а другат има! Милиардер купил си яхта, ама евтина! Такъв е резултата! Абсолютно съм сигурен, че са му казали колко струва допълнително стабилизатора и се е отказал! Тези са много скрънзави, само руските не са! Така свършват спестителите!
15
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тая яхта не е потънала заради "опасното" море. Дайте пълната информация за това кой е този милиардер.
14
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Това е убийство. Съдружникът загиналия на яхта милиардер починал два дни преди него докато бяга. Блъснала го кола.
13
0
 
6
 
! Отговори
Хрус-Хрус преди 3 седмици
Кракен-ът ги изяда един по един...всичките!
12
2
 
4
 
! Отговори
Олимпий Панов преди 3 седмици
Ко ни интересува умрял лъжец!Жалко че замърсява морето!
11
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Ветроходните кораби и яхти затва са спрели да ги ползват преди 100 години защото са опасни и силно зависими от времето. Моторните яхти и кораби когато получат предупреждение за буря могат да се опитат да я избегнат и това са основни правила в корабоплаването и най-близото до здравият разум. А това че няколко милионера са си помислили че са по-силни от времето си е лично техен проблем. 60 метров кораб не е кой-знае какво в бурно време и 200 метрови кораби се клатушкат ужасно