3138 лв. средно вземат столичните ватмани и шофьорите на тролеи

Има нужда от подмяна на парка, пари няма
Обновена: 15 яну 2024 10:25 | 15 яну 2024 09:35, Петър Бойчев
125
 3138 лв. средно вземат столичните ватмани и шофьорите на тролеи
Снимка БГНЕС

Фирма „Столичен електротранспорт" разполага с 314 трамвая, 134 тролея, 49 елетробуса.  Това показват данни на дружеството, поискани от общинския съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-СС.

Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи, пише "24 часа". Средният брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал - 2607 лв. През 2019 заплатите на персонала са увеличени с 10%, а на водачите - с 20%. 2020 - пак увеличение с 10% на всички. 2021 - пак увеличение с 10% на всички. 2022 - пак увеличение с 10% на всички. 2023 - пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.

174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Трамваите над 24 години са 190 броя, от 18 до 24 години - 17 броя, от 12 до 18 години - 18 броя, от 6 до 12 години - 25 броя, до 6 години - 42 броя (полските PESA Swing), пише общинският съветник във фейсбук.

91 тролея са в изправност, 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години - 30 броя, от 6 до 12 години - 50 броя, до 6 години - 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus.  54 електробуса се движат в София. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.
 

Столичният електротранспорт са предложили да закупят нов подвижен състав за 403,5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм. имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение от Столичен автотранспорт са планирали да закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента, пише още Ставрев. Електротранспорта разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база.

Стойността на материалните активи на дружеството към септември е 375,36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72,04 млн. лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 - 121,4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година - 123,39 млн. лв. Към края на ноември ЦГМ дължи на електротранспорта 9,61 млн. лв. А към септември задълженията на електротранспорта са 39,57 млн. лв.

Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, резервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия. Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина.

Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ - от 2021.

Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам. „Столичен автотротранспорт" ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД, пише още Ставрев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
13
 
9
 
! Отговори
Аноним преди 7 месеца
Разбира се че трябва увеличение на заплатите това е малко за тази работа
29
17
 
22
 
! Отговори
местни винетки преди 7 месеца
София се напълни с коли от провинцията. Трябват местни винетки като във всеки голям град в европа. Трябва да се ограничи собствеността на коли над 20 години. Една кола на домакинство. Да се разширят сините и зелените зони и т.н. Колата е лукс.
28
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Айде, плочкаджия - 8к... и мое си пие биричка на работа
27
25
 
8
 
! Отговори
ИТтата обраха народа преди 7 месеца
Програмист взема средно 7хил лева и има над 2 апартамента. И това за наша сметка. За да има пари за транспорт програмистите трябва да се обложат с допълнителни данъци.
26
3
 
20
 
! Отговори
чичо ивчо преди 7 месеца
До иван При положение, че от цяла България всички се изсипвате в София е нормално да се отделя повече от бюджета за София! Не стига, че сме с най-скъпите данъци, най-високите цени и най-големите странични разходи, да не говорим че трябва да ви строим десетки нови детски градини с нашите пари, ами още и претенции. Е всичко наготово не може, трябва да се плаща и сметката!
25
4
 
5
 
! Отговори
до иван преди 7 месеца
Такива като теб на МРЗ ли ни субсидират, с мижави осигуровки и нулев приносм към БВП?
24
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Нека взимат, София се напълни със селяци и трафика е невъзможен, повечето карат като араби един през друг. Шофьор на градския стана трудна и отговорна работа.
23
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Краси-За него-нея не знам ама ти със сигурност :имаш ментален проблем,а той е нелечим!
22
9
 
11
 
! Отговори
иван преди 7 месеца
Софиянци си живеят със соцалните придобивки от соца. Субсидиран от забележете държавата - градски транспорт, метро източващо и последните стотинки на БДЖ, държавна топлофикация с дългове от 860 000 000 лева наскоро платени от същата тази държава.
21
6
 
20
 
! Отговори
до 19 преди 7 месеца
Качи се да покараш тролей/автобус в условията на софийската джунгла и пак коментирай дали е много, запартък.
20
13
 
17
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 7 месеца
Днес много от лекарите, които са учили и специализирали 10 години вземат по-малко от ватман, който е станал такъв от обикновен шофьор за има-няма 6 месеца. България е страна на абсурдите. Скоро ватманите ще ви лекуват щом толкова високо ги оценявате.
19
5
 
11
 
! Отговори
Борисчо преди 7 месеца
Средна брутна заплата, включваща извънреден и празничен и нощен труд. Демек 2400 чисто с всичко за да въртиш геврека по 8 часа в трафика. Абе то е ако е много "Убаво" нвмаше да се търсят постоянно кадри
18
17
 
20
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 7 месеца
Това са прекалено високи доходи за нашия стандарт и реално 3138 лв. са прекалено много за неквалифицирана работа като ватман или шофьор на тролей. Почти всеки може да стане такъв за няколко месеца стига да е здрав физически и психически. Дори международните шофьори трудно си докарват повече от 5к, а те работят в Западна Европа и работата им изисква да спят в камиона и да не се прибират с месеци.
17
2
 
2
 
! Отговори
Краси преди 7 месеца
До Анонимен----15:имаш ментален проблем,а той е нелечим!
16
0
 
9
 
! Отговори
Хе Хееееееееееееееее преди 7 месеца
ама БРУТО нали ??????
15
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Нормално. При официална СРЗ в София около 3200лв. (реално поне двойна заради сивия сектор) е нормално шофьор да взима медианна около 3200-4000лв.. Малко са за София, но е окей.
14
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Но да не забравяме че ОПГ пп-дб-сс са шapлатани!!?
13
1
 
8
 
! Отговори
фдсф преди 7 месеца
До Ирония Без президент може, без шофьор тролея не върви
12
5
 
9
 
! Отговори
ssfds преди 7 месеца
Лъжа как вземат 3138 като това е бруто? Вземат колкото им влиза в картата
11
0
 
4
 
! Отговори
Стойностна преди 7 месеца
Информационното съдържание fake news е нула! . . 174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). . . . . Защото утре или по други ден ще е друго! Може ли да спрете с глупавите новини за лоботомирани? Мисирът какво е завършил - висше за глупости?