Номер 1 сме по регистрация на нови коли, но не и електрички

Основните марки бележат добри продажби
22 юли 2024 18:04, Инна Ангелова
60
Номер 1 сме по регистрация на нови коли, но не и електрички
Снимка: БГНЕС

Продажбите на нови коли в България за първата половина на годината записват ръст от 30.8% спрямо същия период през 2023 г., което поставя страната на челно място в статистиката на ЕС. Основна причина за това е изпълнението на забавени поръчки от пандемията, които са били доставени в края на миналата и началото на тази година, но има и добро ниво на търсене и добри складови наличности в момента.

Това коментира Нестор Несторов, член на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България и бранд мениджър на "Фолксваген" за България, в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

"Този темп ще се нормализира. Тенденцията за ръст на пазара за целия ЕС е около 4.5% спрямо миналата година - отново говорим за положителна тенденция, но в по-умерени темпове от България."

“Ако темпът се запази, има предпоставка да се подобри рекорда от 2008 г. за най-висок брой регистрирани нови автомобили в България. Периодът в добър, а основните марки бележат добри продажби и на месечна база”, каза Несторов.

Всички основни производители понижиха капацитетите си в началото на пандемията заради неоправдани прогнози за забавено търсене. Заедно с ефектите от проблемите с доставки на чипове и части и войната в Украйна, която засегна доставките на автомобилни кабелни снопове, това означава, че предлагането все още не може да настигне търсенето в световен мащаб, каза Несторов.

В ЕС има ръст на новите хибриди с 22% за първото полугодие, спад на плъг-ин хибридите с 2.5%, и слаб ръст от 1% за напълно електрическите автомобили. Общо продажбите на екологични автомобили в ЕС е около 50% от всички нови продажби - отново заради забавеното търсене и подобренията в технологията, каза Несторов. Бензиновите коли заемат около 35%, а дизеловите около 12%.

"В България картината е коренно различна - имаме около 90% конвенционални бензин и дизел и около 6.5% електрически и хибриди."

Цялата статия може да четете на
Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
0
 
0
 
! Отговори
Браво преди 1 месец
Може да е за добре
57
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
При Бай Тошо чаках две седмици за колата. Кола се купуваше при първа доставка, а доставки имаше няколко пъти в годината. Само за Лада се чакаше повече. Трябваше само да си посочил вида на колата преди доставката, а не след доставката да си прехвърлиш номера за този вид кола. Това съм го играл и не ми говори басните за 10 години чакане. Преди 5-6 години един приятел чака една година и десет месеца за новата си кола, защото искаше да е синя.
56
2
 
1
 
! Отговори
Не чакаме по преди 1 месец
10 години за кола като при бай Тошо..
55
1
 
0
 
! Отговори
Най бедните в ес преди 1 месец
С най-високо увеличение на покупки на нови коли....
54
1
 
0
 
! Отговори
Те тва е преди 1 месец
Бедни българи в лошия ЕС.....
53
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Истината е, че не сме първи, а сме последни по регистрации на нови коли на човек от населението. Изоставаме около 5-6 пъти от средното ниво за ЕС. Този уж висок ръст при ниска база означава още по-голямо изоставане от другите държави. Имали сме 30,8% ръст, Ами ако базата е 3 коли и станат 4, това е ръст от 33%.
52
1
 
4
 
! Отговори
уу преди 1 месец
Добри продажби? Това е голяма подигравка. 10 ПЪТИ по малко продажби на 1000 души от други страни в ЕС.
51
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Откога електрокарите ги наричат автомобили?
50
1
 
12
 
! Отговори
Петър преди 1 месец
Страхотна статистика! Ако миналата година са купени 5 бр. нови коли, а тази година са 10 бр. какъв е ръста? Направо сме извън класацията!
49
1
 
2
 
! Отговори
имам преди 1 месец
Електричките в БГ са 90% Тесли, които се купуват от Австрия или Германия....
48
2
 
10
 
! Отговори
Ямболски цървуль преди 1 месец
Има значи наченки на интелект...Електрокарите се купуват от итдеоти.
47
2
 
15
 
! Отговори
Ленчето преди 1 месец
На батерии само вибратор копувам
46
2
 
9
 
! Отговори
До43 преди 1 месец
Само където в "колхозния" пак според АСЕА за 2023 година продадените нови коли на 1000 лица са 13.76 броя,или точно с 260% повече отколкото в"богата"евроатлантическа България!
45
5
 
0
 
! Отговори
мечо преди 1 месец
Тъкмо докарах новия меркендез от германията, дойчланд-мойчланд, пълен с евраци
44
4
 
0
 
! Отговори
Ковчега на ной преди 1 месец
С кола не . няма къде да избягаш. По добре лодка с платна яхта . Минаваш босвора и натам пътя за света е отворен.
43
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ква криза ве, тука да не е колхозия та криза?
42
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сега е момента за нова кола. Утре като завалят бомбите товаря семейството и с *** газ нанякъде. Трябва сигурна нова кола проходима и голям резервоар . Недвижимито имущество фаб 3000 го прави движимо че чак летящо . А ние сме все по сигурна цел.
41
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
В тази статистика влизат ли новите бемевета на джандарите?
40
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Копейките са с S класа или А осмици....
39
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Така става когато бюджета се прави от ПП-ДБ, както стана последните 3-4 години. Ако искате да обеднеем, гласувайте за партии с диктаторчета, като Копейката, Борисов, Пеевски, Доган или Слави чалгаря....