Номер 1 сме по регистрация на нови коли, но не и електрички

Основните марки бележат добри продажби
22 юли 2024 18:04, Инна Ангелова
60
Номер 1 сме по регистрация на нови коли, но не и електрички
Снимка: БГНЕС

Продажбите на нови коли в България за първата половина на годината записват ръст от 30.8% спрямо същия период през 2023 г., което поставя страната на челно място в статистиката на ЕС. Основна причина за това е изпълнението на забавени поръчки от пандемията, които са били доставени в края на миналата и началото на тази година, но има и добро ниво на търсене и добри складови наличности в момента.

Това коментира Нестор Несторов, член на УС на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България и бранд мениджър на "Фолксваген" за България, в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

"Този темп ще се нормализира. Тенденцията за ръст на пазара за целия ЕС е около 4.5% спрямо миналата година - отново говорим за положителна тенденция, но в по-умерени темпове от България."

“Ако темпът се запази, има предпоставка да се подобри рекорда от 2008 г. за най-висок брой регистрирани нови автомобили в България. Периодът в добър, а основните марки бележат добри продажби и на месечна база”, каза Несторов.

Всички основни производители понижиха капацитетите си в началото на пандемията заради неоправдани прогнози за забавено търсене. Заедно с ефектите от проблемите с доставки на чипове и части и войната в Украйна, която засегна доставките на автомобилни кабелни снопове, това означава, че предлагането все още не може да настигне търсенето в световен мащаб, каза Несторов.

В ЕС има ръст на новите хибриди с 22% за първото полугодие, спад на плъг-ин хибридите с 2.5%, и слаб ръст от 1% за напълно електрическите автомобили. Общо продажбите на екологични автомобили в ЕС е около 50% от всички нови продажби - отново заради забавеното търсене и подобренията в технологията, каза Несторов. Бензиновите коли заемат около 35%, а дизеловите около 12%.

"В България картината е коренно различна - имаме около 90% конвенционални бензин и дизел и около 6.5% електрически и хибриди."

Цялата статия може да четете на
Bloomberg TV Bulgaria.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
3
 
3
 
! Отговори
Кръчматъ преди 1 месец
Хайде, молим ама немъ нужда от "електрички", ний сме Традиционалисти!!! -)))
17
2
 
3
 
! Отговори
Европедерас преди 1 месец
Хайде да караме колела! Да намалим карбан имишана! Българите трябва да могат да се придвижват на колела за да прокараме зелената сделка.
16
9
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Ох, добре че комунизмът си отиде, и дойде демокрацията и сега живеем добре в ЕС и НАТО.
15
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тарикатите хора не купуват коли. Само ги наемат.
14
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Номер 1 сме по регистрация на нови коли, но не и електрички"---------------------Баничарките на Дачия нямат електрическа версия.
13
2
 
22
 
! Отговори
az преди 1 месец
Среден клас НЕпремиум автомобил като рено меган почва от 40к , рено меган електричка от 80к. Е кой е толкова луд да плаща двойно ? И уж по-евтиния ток , кога ще го избия като вкарам едни 30-40к отгоре ?
12
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
При 50000 коли на година, ще ни отнеме само 60 години, да подменим автопарка :)
11
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тук бaлъците са по-малко. Първо отказаха ковид отровите, сега не щат електрички.
10
1
 
19
 
! Отговори
Форекс преди 1 месец
Кви са теа поръчки от пандемията ве кой частник чака 2 години за кола. Тука в статистиката са нашляпали колите за полицията и граничарите явно. Забогтехме видите ли.
9
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Щом бакшишите и рентакарите скочиха на електро е ясно. " - Приказки много, примери малко ...
8
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И какво ни интересува за електрическите? 10 години ми говориха, какви се невероятни, сега от 3 години ми говорят, как било изцяло рязлични, революционно променени направо. Демек, Телсата от 2019 е видиш ли, като кон с каруца, спрямо космическия кораб Ентърпрайс, дето е Тесла 2024-а ... Дрън, дрън *** пляс
7
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Номер едно сме и по незаконни автоморги.
6
4
 
7
 
! Отговори
Бай Иван мазния преди 1 месец
Засега от газта по еко нема баца, в тока от въглища няма еко има само пози и безплатно паркиране в синя зона дето си е далавера засега.
5
6
 
17
 
! Отговори
това само показва преди 1 месец
и доказва, че българина е умен и не се доверява на приказките на западняците, мнителни сме и това ни предпазва о донякъде от пъклените планове на наглосаксите.
4
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Може да подаряват електрички на хазартнозависими, да залагат дали ще имат ток да стигнат или не.
3
19
 
4
 
! Отговори
Коко преди 1 месец
Българина ще е номер 1 по електрически само ако се убеди лично, че действително ако затеждаш у вас разхода ти е 2 лв. на 100 км. Щом бакшишите и рентакарите скочиха на електро е ясно. Нямаш обслужване, нямаш масла- само филтър купе. Но българина е инат и трудно разбира. Електромобила е перфектен за малката ни територия. От единия до другия край си максимум с едно зареждане, което отнема 20 мин. Но останете заблудени форевър. На мен си ми е перфектно. Виждам, че и на доста други също.
2
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Моята е хибрид, само че майлд хибрид, който разбира никога не би си взел Тойота хибрид апа плъгин е направо смешка, на магистралата горят 12/100 и после едеота минал 15км в града на ток и вика раход 3/100, другия път!
1
3
 
13
 
! Отговори
Кирчо преди 1 месец
Фейкове.....