Защо не са катапултирали двамата загинали пилоти?

Генерал-лейтенант Стойков за разбилия се самолет
16 окт 2024 19:00, Инна Ангелова
20
Защо не са катапултирали двамата загинали пилоти?
Снимка: БГНЕС

Генерал-лейтенант Цанко Стойков и зам.-началник на отбраната е познавал и двамата пилоти, които загинаха на авиобазата “Граф Игнатиево”. “С подполковник Димитров имахме дори съвместни полети. Той беше добре подготвен методически пилот, който е в състояние да обучава своите подчинени летци правилно и да им дава необходимата мотивация”, сподели Стойков.

"Докладът, както е направен обективно отразява полета, който те са изпълнили, тъй като разчитайки параметрите от "черната кутия", няма как това да не се случи. Аз считам, че той отразява 100% това, което те са изпълнили като конкретен полет на генералната репетиция”, каза генерал-лейтенантът пред БНТ.

"Параметрите на черната кутия са такива, каквито са. Самата констатация за необоснован риск се прави на база на това, което те са разчели от данните от черната кутия. Обстоятелствата са такива, каквито са изнесени”, допълни Стойков.

Военният сподели, че това е моралната отговорност на един командир - да вижда в строя две празни места, да вижда в кабинета за предварителна подготовка на летателния състав две празни работни места, целият колектив да живее с чувството, че тях вече ги няма.

До момента няма подадени оставки, уточни той. Допълни, че по случая с фаталния инцидент работят две комисии едната е на Военна полиция, която е за разследване на авиационни произшествия. Тя завърши своята работа и изнесе фактите и обстоятелствата, които са констатирали.

"Не е завършила другата проверка от Военна окръжна прокуратура в Пловдив, която все още изяснява обстоятелствата. Там се търси наказателна отговорност от тази комисия. С Министерска заповед е назначена работна група с председател аз и членове експерти от МО и щаба на отбраната".

След като бъде направен анализът от работната група и след направените изводи от него, ще бъдат дадени препоръки на министъра на отбраната как той да спусне той своите указания за по-безопасно изпълнение на задачите на летците. Категоричен беше, че системата за катапултиране е била изправна.

"Самолетът е минал всички проверки, допуски за конкретния полет". Мисля, че "те не са се катапултирали, защото са смятали, че самолетът е управляем. Всички системи са работели нормално.

"Ако е имало обстоятелства, които те са преценили, че са опасни и застрашават нормалното изпълнение на фигурата, аз мисля, че щяха да предприемат такива действия”, каза Стойков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от София
Шофьор на автобус към пътник: Спри да ровиш в телефона!
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
0
 
! Отговори
Кон Спи Рация преди 23 минути
Планът на ЦРУ бе същият този ден да убият Българският Президент Румен Радев, който бе поканен да участва в този ден на полет на F-16. Тези двама герои нарочно искаха да предизвикат катастрофа, за да се отмени полета-убийство на Президента ни. Но - при маньовъра катапултите им не са сработили! А полетът на Радев на F-16 не се състоя! Не са глупави нашите военни!
16
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
До Анонимен 11Уили спри ги малко филмите. Чета в нета мнения на пилоти пилотиращи бойни изтребители на самолетоносачи. Действали през периодът 1960-2005 та. Та инфото което пишат е между 3 и 6 секунди в зависимост от самолетът. Ти на колко самолета си летял и на какъв самолетоносач си бил ? Не на филм или компютърна игра.В реалният свят.
15
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
Мисля, че "те не са се катапултирали, защото са смятали, че самолетът е управляем. - това звучи нелогично, един вид мислели си че всичко е тип топ, а след секунда са се разбили. И военните са същите хрантутници като ушаците, абсолютно некадърни и безполезни.
14
0
 
4
 
! Отговори
Аха преди 1 час
4. Знаел ли е РП ТТД на Л 39 за изпълнението на тези фигури?5. Имало ли е реплики от типа, мини по-ниско за по-голям ефект?6. Кои са отговорни за неспазването на мерките за безопасност?В "елитната" ни база редовно се погазват всякакви мерки за безопасност, документи и разпоредби.
13
0
 
3
 
! Отговори
Аха преди 1 час
Основни въпроси на които военно окръжна прокуратура трябва да търси отговори:1. Какви фигури и упражнения са приети и разучени на предварителната подготовка?2. Съгласно ТТД на Л-39 ли тези параметрите на упражненията? Пр. Изпълнение на лупинг, минимална височина, скорост на влизане, на излизане и пр.3. По време на самия полет...Защо Ръководител на полети не е забранил изпълнението на фигурата, като вижда че самолета е на височина под безопасната?
12
0
 
1
 
! Отговори
От пенЦионери преди 1 час
Вярно е ,че пилотите изглеждат пухкавички меко казано , единият е на 51 години е съмнително маси претоварвания е могъл да понася при положение ,че военните пилоти по Тошово време ги пенсионираха при 15 години служба на по 37-38 години. Маса то и министърът е дедЕ на 75 години, т.е. армия от пенЦионери.
11
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
Един в коментарите писал, че катапултирането ставало за 5 секунди. Не бе, Уили, за 5-10 минути е направо. С една макара първо навиват ремък на катапулта и ги изстрелва като с прашка с която момченцата по селата си играят. Хахахаха! От къде се пръквате такива фантазьори.
10
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 час
Всичко е ясно,пак ще излезнат сухи това е
9
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Имам подозрения защо.Катапултирането отнема около 5 секунди. Те са се движели със 150 метра в секунда. Много филми гледат някой хора и вярват на холивуд че едва ли не пилотът натиска едно копче много бързо и тъкмо преди да се разбие катапултира и е спасен.Еми не е така.Особено със самолет модел 1965-та. Колкото и да се пеняват някой хора колко била изрядна летящата барака моделът и е от 65-та.На миналият век. Нема флай бай уайър нема 15 компютъра който коригират курсът.Ръчки,манометри и въженца.
8
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Пак не са поставени и разгледани най-важните въпроси - Кой какво е разпоредил от командната кула, вкл. относно височината наполета и кой разпореди и/или разреши този полет с тези маневри. Едва ли пилотите имат общо с тази организация. Не пишете до откат едно и също. Ясно е, че има други виновни - тези, които са разпоредили и направлявали полета отвът.
7
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Пак несъществена информация.
6
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Тия затлъстяли пилоти може и да са загубили съзнание заради ускорението, а това в черната кутия го няма. Като ги избират без нужните физически качества, нормално е да се случват такива работи. То не става само с връзки в ДС и политиката.
5
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Щото не са знаели къде се намират, мислили са че политат към дзвездите.
4
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
"методически пилот, който е в състояние да обучава своите подчинени летци правилно и да им дава необходимата мотивация" - Caмо да обясня на незапознатите, че във ВВС да им се "дава необходимата мотовация" означава колкото и да е тъпa'к един пилот, да не му се прави забележка, за да не се чувства cкапаняк, глyпав и неудачник в нито един момент, за да има самочувствие когато в небето се срещне с неприятел. С други думи, цял живот им "подаряват" образование и затова всички пилоти са толкова нагли.
3
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Искали са да се покажат на Рундю, който като пилот колкото и да го хвалят си е имал доста наказания.
2
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
К.апути сър нямат тренинг :)))
1
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 часа
Самолета летеше към земята