Може ли да да влезем в сухопътния Шенген още тази година?

На 10 октомври ЕС отново ще предложи да отпадне контролът
26 сеп 2024 18:00, Анисия Иванова
32
Може ли да да влезем в сухопътния Шенген още тази година?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

На 10 октомври ще бъде предложено да отпадне контролът по сухопътните граници за България и Румъния, които все още са на етап „морски и въздушен“ Шенген. Въпреки че частичното влизане в пространството бе добра стъпка за двете държави, то за бизнеса най-важно е отпадането на забавянето по сухопътните граници, за това е важно да се създава положителен натиск и аргументи в полза пълното приемане на България и Румъния. Европейската комисия има намерение да финализира този процес преди да встъпи новият състав на Комисията, това коментира Мария Минчева, зам.-председател на Българската стопанска камара и член на групата "Работодатели" на Европейския икономически и социален комитет, в предаването "Бизнес старт" с водещ Христо Николов.

"Надявам се до края на годината да има позитивно решение, защото в противен случай неизвестността надделява и рискуваме дълги години нищо да не се случва, което насърчава евроскептицизма и намалява доверието във функциите на ЕС.“

На събитие, организирано от Българската стопанска камара в партньорство с Европейския икономически и социален комитет, са присъствали представители от различни бизнес сектори, които разкриват, че не само транспортният бранш страда от ограниченията. Гостът обясни, че забавянето по границите коства на компаниите много пари и ограничава възможностите им като оставя много голям потенциал неизползван. Ако бъде взето положително решение в полза на България и Румъния, то очакваната дата за отпадане на контрола по границите е 1 януари 2025 г.

На събитието е присъствал и представител от Австрийската стопанска камара, показвайки одобрението на австрийския бизнес към пълното присъединяване на България и Румъния в пространството, въпреки че на политическо ниво това не се вижда. Гостът обясни, че темата за миграцията не трябва да бъде подценявана, но често политически играчи често създават спекулации в тази посока, което е вредно за диалога.

Преди време се появиха спекулации, че румънски бизнес асоциации искат да отделят Румъния и България, за да може северната ни съседка да пристъпи сама към Шенген. Гостът отхвърли тези твърдения, тъй като това не би било изгодно за Румъния, която в подобен сценарии ще трябва да се лиши от българския пазар или да търпи забавяния по южната си граница.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от Общество
Добрев: Ново дружество получава 500 млн. за терена на мините
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 часа
шенген се разпада германия затоври всичките си граници следва австрия и нидерландия иска да излезе от ЕU
29
1
 
1
 
! Отговори
Обрктивно, преди 5 часа
Румъния ще влезе в Шенген, България не, ако ПП не съставят правителство или не влязат в правителството. Когато допуснаха БГ наполовина в Шенген беше, защото ППДБ управляваха наполовина! После Герб развали сглобката и ЕС се отказа от сухопътния Шенген и еврото за България. Сигналите са повече от ясни.
28
2
 
1
 
! Отговори
Този Който преди 5 часа
Отново копейкаджийте-недомасленици заливат коментарите! Какво ви боли вас, че Германия си била върнала проверките по границите? На нас ни стига да си отворим границите между съседните страни да тръгне по-добре търговията.
27
3
 
5
 
! Отговори
абе България сме преди 5 часа
6 милиона население като ни приемат в сухопътния шенген ще ни залеят социално слаби от цяла 400 милионна европа и ще ни асимилират за няколко години а ще се чудиме как да си плащаме с евро парното в панелките тока и водата
26
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
шенген се разпада германия затоври всичките си граници следва австрия
25
3
 
7
 
! Отговори
Хахаха преди 5 часа
Гаранция че и този път няма да влезем в Шенген. За тях сме 3та ръка хора то е пределно ясно. Уж от 15г изпълняваме критериите ама явно в ес правилата важат по различен начин за различните държави. Никога няма да бъдем пълноправни членове де факти а само де юре. Дано и еврозоната. В Шенген е Ок да се влезе за да не висят шофьорите с дни по границите. Ама еврозона дано никога да не видим.
24
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
Голям келепир като влезем, щом си връщат граничния контрол. Абе, що така сме все на опашката за всичко?
23
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
А бе за къде бързате толко бе останали са още 4-5 държави, които още не си затварят границите, изчкайте ги първо и тогава...
22
4
 
9
 
! Отговори
Граничар преди 6 часа
Че то има ли още Шенген?
21
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 часа
До ВАСКОТи ще взимаш 500 евро. С тези големи букви или си счетоводител, или озлобен неудачник. 500 евро счетводител не взима.
20
0
 
1
 
! Отговори
любопитко преди 7 часа
До ВАСКО баш!
19
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 часа
Не. От 12 години ги слушам тия и още 12 сигурно ще ги слушам. ЕС НИ ПРЕДАДЕ!!! Докато влезем в Шенген, ЕС няма да го има...
18
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 часа
Я дежурния е написал 15 отрицателни коментара, смех
17
6
 
7
 
! Отговори
ВАСКО преди 7 часа
ВСИЧКО Е НАГЛАСЕНО-КАКВОТО КАЖЕ УРСУЛАТА ТОВА ЩЕ БЪДЕ-СЕГА ШЕНГЕН,ПОСЛЕ ЕВРОЗОНАТА И ПАРИТЕ ЩЕ СЕ КОНТРОЛИРАТ ОТ УРСУЛА-РАДВАЙТЕ СЕ БАЛЪЦИ-ЩЕ СТАНЕМ ОЩЕ ПО БЕДНИ-ЩЕ ВЗИМАМЕ ПО 500 ЕВРО И ЩЕ ЦЕЛУВАМЕ УРСУЛАТА
16
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 часа
война иде ,вие Шенген
15
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 часа
не
14
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 часа
Ще влезем в Шенген, когато бъдат арестувани контрабандиста Борисов, престъпника Пеевски и техните тестиси Сарафов Тончев и Цацаров от български служби!
13
6
 
6
 
! Отговори
БАНко преди 7 часа
НАТООВЦЕ , ВЛИЗАЙТЕ , ТОЙ НЕ СЪЩЕСТВУВА ВЕЧЕ !!! ПИТАЙТЕ ГЕРМАНИЯ И ПОЛОВИНА СКАПАНАТА ЕВРОПА !!!
12
2
 
11
 
! Отговори
Миражи преди 7 часа
Меркел се погрижи системата Шенген да се разпадне като вкара около 2 000 000 хубавци
11
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 часа
Шенген де факто вече не съществува. Ние обаче се бутаме да влизаме с цената на всичко... Щото няколко собственика на транспортни фирми са им малко вилите и яхтите и фераритата. Искат още.