Гратисчиите в София намаляват - вече са едва 7%

Увеличава се броят на хората с абонаментни карти
27 авг 2019 10:28,
43
Гратисчиите в София намаляват - вече са едва 7%
Снимка: архив, Булфото

7% е броят на нередовните пътници в софийския градски транспорт, а броят на хората, които използват абонаментни карти, се уверичава. Това е актуалната информация на Център за градска мобилност.

През 2016 година цената за еднократно пътуване в столичния градски транспорт стана 1,60 лева, но въпреки това гратисчиите намаляват. Пътуването с абонаментни карти, които все по-често биват ползвани от жителите на София, излиза с поне 50 стотинки по-евтино.

„Гратисчиите са максимум до 10% от хората, които ползват градски транспорт. Това число е на база оперативни данни от нашите контрольори, които са 240 на брой“, заяви Християн Петров - директор на ЦГМ.

Петров обясни, че преди промяната на цената на еднократния билет са били продадени само 255 годишни абонаменти карти през 2015 година. Миналата година техният брой е бил над 30 хиляди.

Предстои въвеждането на нова тикет система за таксуване.

„Подписахме договора през декември месец миналата година. В момента вече тече т.нар. етап "пилотно внедряване". Във всеки един тип от превозните средства, които са налични - автобуси, тролейбуси, трамваи. Надземните. От трамваите има поне 13 модела, има различни модели тролейбуси и автобуси, така че монтажът за всеки един тип е малко по-различен. До края на този месец тече това пилотно внедряване“, обясни Петров.

След като бъдат тествани функциите на системата във всеки един тип транспорт, ще се премине към цялостно внедряване във всички над 1300 надземни превозни средства и метрото, обясни Петров.

В края на следващата година се очаква да влезе в употреба новата тикет система. Тя ще даде нови възможности за закупуване на билети и на абонаментни карти, включително чрез мобилния телефон.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
17
 
! Отговори
Хаха преди 4 години
Каква смешна статистика, та само шведите препокриват тези 7 процента, а не са само те. Както винаги медиите не информират, а дезинформират.
13
1
 
7
 
! Отговори
аман от привилегии преди 4 години
Докога милиционери и дансаджии ще пътуват безплатно с обществения транспорт. Малко ли са им привилегиите,че и безплатно пътуване в добавка. Нали привилегиите били забранени, уж?
12
3
 
13
 
! Отговори
Статист преди 4 години
В статистиката не влизат римляните. Те имат само правото да продават гласовете си на ГЕРП.
11
4
 
11
 
! Отговори
Влайко преди 4 години
Какви билети ве ей, алоууу. Земам 1000 лв заплата, жената и тя с толкоз. Имаме 2 деца ученици. Като разплатя масрафи, ядене, цигари, пиене, жобни за даскалото на ламперията и за мен остава един гол.......С тия заплати толкоз, за да си купя билет или карта ще трябва да получа наследство или да ударя от търкащите билетчита. Да живее гратиса, и не съм само аз...много сме като меб
10
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пълни лъжи, има много гратисчии в адски транспорт на София
9
2
 
14
 
! Отговори
Владо Далаверов преди 4 години
Хохо, смях в залата. Поне половината нямат карта или билет. Нали виждам, като влязат контрольори, половината трамвай 7 слиза на спирката и чака следващият. От цял трамвай оставаме 10 човека с карти и ни проверяват контролата и констатират, че всички пътници сме редовни. Картата ми е служебна, шефа я плаща, иначе и аз при тази гледка не бих дал и стотинка за пътуване в градския транспорт
8
6
 
15
 
! Отговори
Митьо преди 4 години
Смешна статия. Д а направят билета по 3 лв. пак няма а да си го купя. От както го вдигнаха на 1.60 съм си гратисчия, всеки ден използвам автобус 204. Прави впечатление, че 80 процента от нашия курс са без карта и билет. Два пъти влизаха чичаци да проверяват и се хванаха за главата, съответно си слезнаха увесили нос на следващата спирка. На жената и сина пари за билети също НЕ ДАВАМ. Евала на общинските меринджей, поне откъм статистики могат да го докарат
7
10
 
6
 
! Отговори
....... преди 4 години
От 2006 съм в София и никога не съм купувал билети,а тогава струваха 0,75стотинки.Нека плаща овчия народ и 10 лв ако иска!!!
6
1
 
19
 
! Отговори
ай сиктир преди 4 години
Да бе намалели по цели участъци от различните линии контрольорите не смеят да се качат, познайте защо.
5
4
 
7
 
! Отговори
До 2 преди 4 години
Лабрадорът ми е на по високо интелектуално стъпало от теб!!!
4
4
 
8
 
! Отговори
Жо преди 4 години
Който ползва градски транспорт, може да си купи персонална годишна абонаментна карта за 365 лв.Да, изглежда много скъпа, но на практика е най-евтината. За цял ден пътуването излиза само 1 лв. Важи за метрото и за всички автобуси, тролейбуси и трамваи, движещи се в Столична община.Ако загубиш или ти откраднат годишната карта, съобщаваш да я блокират. Веднага след това ти издават друга за остатъка от времето, което си имал да ползваш..
3
0
 
15
 
! Отговори
баба мара преди 4 години
в 111 люлин младост масово се качват без билети сядат и почва чалгатамного рядко има контрола изчакват да слязат нередовните и се качват да проверяватредовните контролата е от жени в предпенсионна възраст които не могат да сесправят с нищо
2
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Пълна лъжа. Билет не съм си купувал от както бяха шест стотинки. Научих и деца и внуци да правят същото. Да не говорим че там където пътувам пътниците са основно от електората на банкянския и белчинската рабфаколожка, и контролата е като бяла лястовица.
1
2
 
21
 
! Отговори
Гашо преди 4 години
Ко.Не. само в Метрото се плаща. Всичкия друг транспорт е безплатен. От 2 години не съм взимал билет за рейс или тролей. Протестирам против цената от 1.60. Не знам каква статистика вадят тия, но им желая да се гръмнат. бухахах