На моста на бул. “България” ще бъде изградено скеле

Гл. архитект на София увери, че скоро ремонтът ще приключи
2 сеп 2024 12:02, Инна Ангелова
19
На моста на бул. “България” ще бъде изградено скеле
Снимка: БГНЕС

Временно изпълняващ длъжността главен архитект на София Богдана Панайотова съобщи, че от днес започва изграждането на скеле като част от подготовката на спешни укрепителни дейности на моста на бул. "България". Пред БНТ Панайотова допълни, че целта е възможно най-скоро движението да бъде възстановено, но основен приоритет е безопасността на гражданите.

След като бяха установени проблеми със структурата на моста, общината незабавно предприе действия и възложи изготвяне на анализ и оценка на състоянието от Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) и своевременно уведоми АПИ в търсене на съдействие. Междувременно, мостът беше затворен за движение, за да се гарантира безопасността на хората.

Главният архитект каза, че от момента на установяване на проблемите, общината не е губила време и продължава активно да следи състоянието на моста, като координира действията си с другите отговорни институции, за да гарантира, че предприетите мерки са ефективни и навременни.

"Надяваме се, ако всичко върви по план, до средата на септември мостът да бъде готов да поеме натоварения трафик," допълни арх. Панайотова.

Временното укрепване чрез изграждането на скеле ще осигури стабилността на моста и ще позволи безопасно преминаване на автомобили до вземане на решение за основен ремонт.

Паралелно с това гражданите са насрочили протест за днес от 19 часа, а призната е четиримесечното бездействие от страна на Столична община и АПИ. До момента над 60 души за заявили, че ще присъстват на мирния протест. От инициативния комитет припомнят, че на 27 май  гражданин подаде сигнал, че една от подпорните колони на мостовото съоръжение на пътен възел Бояна е компрометирана, а ден по-късно съоръжението бе затворено от Столичната община.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от София
Шофьори карат в насрещното в София, а единият диша и райски газ
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
2
 
! Отговори
Алекс преди 1 седмица
Тодор Живков направи естакадата.Терзиев 4 месеца не може да забърка няколко колички бетон и да оправи проблема.
17
0
 
0
 
! Отговори
Интересно... преди 1 седмица
До Бонго Бонго Скъпи Бонго, разбрахме колко високо е качеството на строителството в страната, в която все още доста мивки имат отделни кранове за топла и студена вода, да не говорим за оловните тръби по външните стени на старите редови къщи. Неясно остава само едно - защо в страна с толкова висок стандарт нивото на психиатричната помощ е толкова ниско.... Съчувствам ти, Бонго!...
16
1
 
1
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
НОВО СТРОИТЕЛСТВО на кооперацията.Няма два пласта със син 15 ММ гипсокартон и вата 100 ММ и чуваш съседите като включат телевизора или пръйдят в банята. Там да е с един син и един зелен 15 ММ картон...не...абсурд...Таваните.....малиииииии.......никъде не видях тук вата по таваните....нищо...И като кажеш искам така , както си го видял хубаво здраво , казват тук тъй не се прави...въпреки че ти ще си платиш.....Индии иииихаааа. Ха ха ха
15
1
 
0
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
Всички бойлери малиии ква система ужас променя думите..Под мивките няма сифони, а тръба директна към канализационната тръба.Всички тръби зазидани вътре, като стане беля се къртят бетони отдолу до горе 14 етажа и после няма да я измажат а само на места с пръстени от мазилка...жалко, че немога да ви пратя снимки.Няма огнеупорни пръстени между етажите, няма нищо Няма изградена противопожарна система за всички дупки Ел и тръби нищо...много са.....
14
1
 
1
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
"Ще бъде изградено скеле" Не опорна структура, а скеле??!!!! Няма у да чета статията. Авторът е зле с терминологията , но той човека я е взел терминологията от работещите, а те му надрънкали нещо. Такова безхаберие от бг строители, такива пародии, че незнам откъде да почна.Монтирали ел.контакт малко над крана на мивката.На запад е 1 м далеч от мивката минимум.Сложили бойлерите в банята.....??????? Ако гръмне ... разбирате...На запад всички билети си имат имат отделни помещения и защитени,
13
0
 
3
 
! Отговори
Борисов преди 1 седмица
Когато нещо няма никаква поддръжка повече от 15 години е естествено да стане за основен ремонт преждевременно
12
2
 
1
 
! Отговори
Казуар преди 1 седмица
Това е проектантска грешка, опора на моста с малко покритие на арматурата да бъде закопана в калта и влагата продължително време.
11
1
 
1
 
! Отговори
папа преди 1 седмица
Терзиев се мота 4 месец. АПИ ще го укрепят за 2 седмици
10
1
 
3
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
Беше дошъл един бг строител от България в Англия, той 20 години е бил строител знае всичко, туп на вторият ден го изгониха и търси само при бг да работи и да му казват , кое как трябва да се направи и уж майстор , вземаше пари за общак. Ей това сте.
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Три месеца един болт не завиха в този мост,сега тъкмо народа започна да се връща в София от родните си места и ремонта започва...... очаквайте сериозни тапи !!! Според мен ремонт никога не е започвал за да приключва скоро, но щом така викат от общината така да е:)))
8
1
 
1
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
Оставате си некадърници всячески.
7
0
 
2
 
! Отговори
Бонго, Бонгоооооо... преди 1 седмица
До Бонго Бонго наистина си Бонго, та дрънкаш! Иде реч не за скеле, върху което се качват строители за извършване на някаква дейност / ремонтните дейности по петата на опотрата са на Кота 0, никакво скеле не е нужно/, в статията се говори за ПОДПОРНО скеле, което ще гарантира устойчивостта на натоварващата конструкция за тия дни, в които опората ще бъде ремонтирана.
6
1
 
1
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
В болницата.
5
2
 
5
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
Много много сте назад в България с безопасността на работа по строежите. Контролните органи се активират само когато някой падне от скелето, а на запад, няма кой да те пусне да работиш необезопасен.активирвал съм служби за безопасност и съм изисквал всичко по конец да се до направи, за да няма риск за работещите. Тука трябва да правите курбан преди да се качите. Много съм възмутен.Нито органи нито никой не го е грижа за обикновения работник, че може да не се върне вкъщи, ако е щастлив ще иде в
4
0
 
9
 
! Отговори
Интересно... преди 1 седмица
....ако началото на един ремонт, който в нормална държава отнема около седмица за експертиза и строителна дейност, са нужни цели 3+месеца - какво му е спешното на ремонта? Даваме ли си сметка каква олелия вдигнаха неможачите около ДСУшко за нещо, което се оправя с намигане? А тия могат да го проточат и половин година, при това перманентно хвалещи се с качество и бързина на изпълнение? Какво правиха цели три месеца от май, та до септември, защо чак сега се заемат с неотложното?
3
2
 
4
 
! Отговори
Бонго Бонго преди 1 седмица
Скелетата в България са пълна пародия на безопасност. По закон в Англия, трябва да има минимум 4 бордни дъски с клампи и отстрани други бордни дъски да пазят да не падне инструмент или материал. Прихванати в сградата на всеки метър и двайсет с мрежи . Вижте дори калпавата структура в България, много се възмущавам като видя хората в колко опасни условия работят в България.Всички в Англия без задължителни карти с проведен тест за строителството, немогат да стъпят, освен по къщите за някой бг да
2
0
 
9
 
! Отговори
mda преди 1 седмица
абе какво му следите на моста след като е затворен вече 3-4 месеца? да не се разруши бетона от 2-3 дни дъжд?
1
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Колко милиона ще струва скелето и кога ще е ремонта на ремонта?