Ваня Григорова: Вече се стига до спиране на линии от градския

Защо се провали днешното извънредно заседание на СОС?
17 окт 2024 23:06, Инна Ангелова
9

"Отказът на колегите от ГЕРБ да входират искане, в което има точка за актуализация на бюджета така, че да се осигурят средства за допълнителни възнаграждения за транспортните работници за мен е причина да не подкрепям извънредната сесия и да откажа да присъствам. Бонусната система можеше от лятото да заработи. Г-н Терзиев не откликваше на поканата на синдикатите да се доуточнят детайлите. Структурата на бонусната система е финализирана още август", заяви Ваня Григорова в "Денят ON AIR".

Общинският съветник от "БСП за България" каза, че има липса на шофьори. Пести се и от заплати на работниците - около един милион лева, които СОС дава за адвокатски хонорари за дело.

“Сега е прехвърлено на частна кантора, която ще получи повече. Спестяват си 1 млн. лв. от работниците, но се дава на частна кантора. Вече се стига до спиране на линии по определени курсове на градския транспорт, защото няма кой да шофира. Дни преди предходната сесия, линии 3 и 8 на тролейбусите бяха спрени след 20:30, защото няма кой да шофира", допълни Григорова за Bulgaria ON AIR.

Според нея капиталовата програма не се изпълнява.

"Има писмо от ръководството на Столичния автотранспорт до кмета Терзиев, в което за пореден път се молят да изплатят 240 хил. лв., които са гласувани миналата година, с които вече са закупени 4 двуетажни автобуси, тези средства трябва да бъдат получени от Столичната община. 690 млн. има по сметките на Столичната община по думи на зам. кмета по финанси Иван Василев. И тези сметки спят докато общинските дружества продължават да затъват", коментира гостът.

Няма да е 30% увеличението, а ще е под 10%, категорична е Григорова.

"Финансирането е недостатъчно, но от страна на държавата, а не на Столичната община. Критиките към ГЕРБ са напълно основателни. Социалните плащания не са базирани на минималната работна заплата. Крайно време е да спрем да виним работника. Те приеха най-тежките линии да получават 12 стотинки на км пробег, средните са 6 стотинки и най-ниските са 3 стотинки. По този начин средно водач и служител ще получава под 10% увеличение", поясни общинският съветник.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от София
На 20 октомври пускат моста на столичния бул. "България"
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
2
 
1
 
! Отговори
Пламен Бобев преди 2 часа
За 7 хиляди лева чиста заплата, ще има да търсят. Аз напуснах и сега си карам тир. Две седмици пътувам, две седмици почивам у дома, често 24 хиляди лева на месец.
6
1
 
0
 
! Отговори
Den преди 3 часа
Не изпускай шанса си. Решението на много проблеми, може би и вашите са тук:---- https://come.ac/vazhno
5
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 часа
Глупости Васко комуниста развърза кесията и шоферите грухтят доволно!
4
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 часа
До Горския Абе, тъъпъъънар. На тебе не ти става оная работа заради ножките, дето жулиш . Бегай и не се излагай повече, жълтоклюно патенце! (видя ли колко съм добър - не ти казах, че си ддрриишшлльо)
3
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 часа
35 години стигат! Писна ми от некадърници, корумпета от всякакви партии и нагаждачи! ВЪН!
2
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 часа
По комунизма тея ги репресираха... сега са в партията . Какво падение...
1
1
 
4
 
! Отговори
Горския преди 3 часа
Ше те счупя от с.екс