ACEA: България е първа по ръст на купени нови автомобили в ЕС

Бензиновите коли оглавиха класациите през юли
29 авг 2024 16:00, Анисия Иванова
131
ACEA: България е първа по ръст на купени нови автомобили в ЕС
Снимка: БГНЕС, архив

В България през първите 7 месеца на годината са регистрирани 26 945 нови автомобила. Това представлява ръст от 28,4% спрямо периода януари - юли 2023 г.

Така страната ни запазва позицията си в челните редици на растежа на пазара. През първите 6 месеца годишният темп на растеж е 30,8%.

През юли у нас са регистрирани 3906 нови автомобила, което е ръст от 16% спрямо същия месец на 2023 г., като по ръст на пазара в рамките на ЕС България е на 4 място след Малта (29,4%), Словения (19,9%) и Полша (18,6%), сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Бензиновите превозни средства оглавиха регистрационните класации през юли с 3154 продадени бройки, отбелязвайки ръст от 23,2% в сравнение с юли 2023 г.

За електрическите превозни средства са отбелязани 151 регистрации, което е намаление от 168, отчетени през юли на предходната година. Броят на хибридни превозни средства се е увеличил от 53 на 82 за същия период.

Новите коли в ЕС

През юли 2024 г. регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз отбелязаха скромно увеличение (+0,2%) с разнопосочни резултати на четирите основни пазара в региона: Италия (+4,7%) и Испания (+3,4%) отбелязаха умерен ръст, докато френският (-2,3%) и германският (-2,1%) пазар отбелязаха спад.

През седемте месеца до 2024 г. регистрациите на нови автомобили са се увеличили с 3,9%, достигайки над 6,5 млн. единици. Това е резултат от ниската база за сравнение. Всички най-големи пазари на блока показаха положителни, но скромни резултати, като Испания (+5,6%), Италия (+5,2%), Германия (+4,3%) и Франция (+2,2%) отбелязаха ръст.

През юли делът на автомобилите с акумулаторни батерии на пазара на автомобили в ЕС е 12,1%, което е спад спрямо 13,5% през предходната година. Хибридните автомобили увеличиха пазарния си дял, като той нарасна от 25,5% на 32%. Комбинираният дял на бензиновите и дизеловите автомобили спадна от 50% на 46%.

Електрически автомобили

През юли 2024 г. регистрациите на електрически автомобили с батерии (BEV) намаляват с 10,8% до 102 705 единици, като общият им пазарен дял се понижава до 12,1% от 13,5% предишната година. Въпреки ръста в Белгия (+44,2%), Нидерландия (+8,9%) и Франция (+1%), спадът в Германия (-36,8%) не може да бъде компенсиран. От януари до юли са регистрирани 815 399 нови автомобила с акумулаторни батерии, което представлява 12,5% от пазара.

Регистрациите на Plug-in хибридни автомобили отбелязаха спад (-14,1%) през миналия месец, въпреки увеличението от 3,2% в Германия. През юли Plug-in хибридите съставляват 6,8% от общия пазар на автомобили, което е спад спрямо 7,9% през миналата година, с 57 679 продадени единици.

Хибридно-електрическите превозни средства отбелязаха ръст през юли, като регистрациите на автомобили се увеличиха с 25,7% до 273 003 единици. И четирите най-големи пазара за този сегмент отбелязаха двуцифрен ръст: Франция (+47,4%), Испания (+31,5%), Германия (+22,4%) и Италия (+17,4%). Този ръст доведе до увеличаване на пазарния дял на хибридно-електрическите автомобили от 25,5% през юли 2023 г. на 32%.

Бензинови и дизелови автомобили

През юли 2024 г. продажбите на бензинови автомобили намаляват със 7%. Скромният ръст на ключови пазари като Италия (+3,8%) и Германия (+0,1%) не можа да неутрализира спада във Франция (22,6%) и Испания (-12,5%). Автомобилите с бензинови двигатели вече представляват 33,4% от пазара, което е спад спрямо 35,9% през юли миналата година.

Пазарът на дизелови автомобили отбеляза спад от 10,1%, в резултат на което през юли миналата година делът им на пазара беше 12,6%. Докато в Германия се наблюдаваше умерен ръст от 1,4%, на други големи пазари като Италия (-24,6%), Франция (-23,9%) и Испания (-11,6%) се наблюдаваха значителни спадове. | БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още по темата: българияЕСколи
Още от ЕС
Искали да убият хиляди на концертите на Тейлър Суифт във Виена
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Имам чисто нова кола но няма къде да се кара нормално, София е пълен леш магистрали нямаме а порутен двулентов път.
87
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
За българина е непонятно пенсионер да седне да си гледа живота. Дай му там софрата и пърцуцата на дядото и това е. Да, ама има и нормални пенсионери в тази държава.
86
7
 
1
 
! Отговори
до 88 преди 2 седмици
На старини ще обикалям света и ще се радвам какво са постигнали децата ми. И ще карам коли по 500 коня, разбира се. За какво съм работил цял живот?! Паралелно ще си гледам доматите, не ме мисли. Сега съм на 36 и пак си ги гледам- хоби ми е. А разни ТКЗС-арски привички на неграмотни стринки и тетки от село не са моето.
85
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Недоумявам какво сте седнали да обяснявате на хора, които мислят, че кредитната карта е кредит, какво значи остатъчна стойност на автомобил?! Живейте си живота и карайте новите коли, че не се знае какви войни ще дойдат...
84
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Много коли съм имал. В момента карам РАВ 4 , когато стане време да я сменя , ще бъде пак с РАВ 4. Не знам дали ви харесва , но на мен пи пасна и ми доставя удоволствие , а това е най -важното .
83
2
 
1
 
! Отговори
DO 83 преди 2 седмици
Интересувате, отворко, интересува те! Човекът право в очите ти го каза какви бракми караш, ти се правиш на ударен ахахахахахахаххаахаха. Мисли си, че като купил на 1-2-3 години някаква развалина и кой знае какво карал бил... Пфф
82
1
 
2
 
! Отговори
до 83 преди 2 седмици
7-местен плъгин хибрид търсех. Малко варианти имаше- Audi, Volvo, MB, BMW. Купих я, защото се поблазних по ниската цена и беше адски смислена като поведение на пътя и комфорт. Повече подобна грешка никога. По-добре да купя нова голяма Шкода, Мазда или подобно, отколкото 2ра употреба барутник, ама премиум.
81
1
 
2
 
! Отговори
до 81 преди 2 седмици
Супра, Сивик и Ево са класически автомобили. В тях има много смисъл! Имам близък приятел- гледа си един GT-R като детето си! Отделно си имат семейни автомобили нови, но това си е класика. Имам сума приятели, които отиват и купуват нещо премиум немско на 3-4-5 години, че новото е скъпо. Не става, съдират си нервите. Единствените 2 сполучливи са X5M Competition от Канада на мой колега- на 40к км машина, разкош 2021ва кара я 2ра година и GLE 450 2020та на друг колега пак от Канада. Нямат грешка.
80
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До до 84Защо мислиш , че мен ме интересува каква кола си си купил и дали е било грешка ? Не ,че нещо ама точно такава кола да си купиш ....
79
5
 
3
 
! Отговори
до 86 преди 2 седмици
Е така е. Родителите ми са така. Щастливи баби и дядовци на 3 внучета с нови автомобили. Не карат Ауди или БМВ, ами друго. Към 500 коня. Е, нямат възможност за нов такъв модел, на близо 10 е вече :) Немска класика. Малките страшно се кефят! Ама за какво са работили цял живот, ако не да обикалят света и да карат яки коли?! За какво и аз работя днес?! За да отгледам чудесни образовани деца и да си карам кефа на старини.
78
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
В доста малко случаи има смисъл на покупка 2ра употреба на автомобил извън гаранция под 3-4-5 години. Поради елементарната причина, че той струва над половината на нов такъв, а новия го взимам с голяма остатъчна стойност. Както казах и долу- направих грешката да купя автомобил на година и малко с току-що изтекла гаранция. По-големи ядове не съм брал в живота си.
77
3
 
1
 
! Отговори
до 84 преди 2 седмици
Изобщо не ме интересуваш какво караш, ама изобщо. Давам ти пример с една моя грешка- купих си Q7 Plugin Hybrid на 1 година и малко, модел 2022ра, миналата година го купих. Доста под цената за нов. Това беше най-голямата грешка в живота ми! Нямаше гаранция, минати 122к км. Е такава бракма в живота си не бях карал. За жена ми я взех, защото сме с 3 деца. Викам какво толкова да му е- току що излязъл от гаранция. Мале, мале... Не ми се говори. Разбира се с горница го продадох. Само ново, това е!
76
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До do 79Ела да видиш какво коли карам , на колко години са и после ще поговорим пак .Тука по форумите няма смисъл да обяснявам нищо .
75
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Кой откъде се покаже все за русофили говори. Нали вече сме демокрация, няма руски газ, няма руски петрол! Защо толкова ви е страх от Еусия? Нали мощните САЩ са зад гърба ви! Или поне рака казват! Колко милиарда бяха инвестициите на ЕС и САЩ в България? Нещо от сорта на 50-60 млн май или по-малко бяха? Всеки американец изхранва поне по десет българи нали? И моля хора, нямащи нищо общо с медицината да не поставят диагнози! Русофил се ражда, а американоид се става, зависи от размера на гранта.
74
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Разбирам да седнем двама с по над 15к месечни доходи да спорим има ли смисъл от нови коли и да си даваме акъл един на друг, ама някакви бачкатори без 2лв. в джоба да седнат да ми обясняват има ли смисъл да дам 1-2% от дохода си за автомобил на месец, айде нЕма нужда... Същите тия наливат хиляди годишно в ремонти на разни немски осма употреба коптори нов внос... По-евтино от новото няма. Пари и време за ремонти нямам.
73
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Вземайте си японски коли и си свирайте
72
1
 
4
 
! Отговори
do 79 преди 2 седмици
Никой не те кара да плащаш цялата кола. Аз пускам с 45-55% ОС. Каското? Пада всяка година. Като процент от цената е наполовина на стара бракма. Ако не старата бракма искат 9% от цената й за каско, то за новата искат 3-4%. Изобщо хал-хабер си нямаш от коли. А да не говорим колко промоции има с включено каско за целия период на ползване. Всяка втора оферта е такава. 30% от цената на колата в Каско?! Колко струва тая "кола" бе? 30к лв. ли? Ми то това не е кола, а градски велосипед...
71
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Личен опит .Преди време купих кола от магазина и веднага разбрах , че не си струва да се дават толкова пари за нещо което на втората-третата година е с 40 % надолу . Отделно от това се плаща Авто каско на пълната сума на която е от магазина и се плаща през целия перод на гаранцията , което си е направо още едни 30 % от цената на колата . Вече си купувам няколко годишни коли , вече с паднала цена и с по нормално Каско .
70
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Е кат сте толкова значими и полезни сега е момента да стъкмите една партия за изборите-влизате в парламента с мнозинство и приемате закон за забрана на русофилството. Издигате стена по черноморието да ограничите ветровете от Русия, екстрадирате всички руснаци, живеещи в Бг, и интернирате всички останали русофили в някой затънтен край на България, без ток и телефон,без автомобили. И си живеете спокойно. Като не ви вървят нещата понякога-вадите няколко русофила, спуквате ги от бой докато ви мине.
69
6
 
2
 
! Отговори
до 76 преди 2 седмици
Ми не, БАНко, у нас населението намалява, а броят на новите коли расте. Защо ли? Това, че ти нямаш пари за нова кола, не значи, че няма хора, които нямат. Около мен не познавам човек с нов автомобил за под 120к лв.. И сме САМО кадърни и образовани хора под 40 години. Няма някой престъпник. Да го кажем така- има една група хора, която се разраства- успелите млади хора. Ние купуваме нови коли. Толкоз, простичко е.