ACEA: България е първа по ръст на купени нови автомобили в ЕС

Бензиновите коли оглавиха класациите през юли
29 авг 2024 16:00, Анисия Иванова
131
ACEA: България е първа по ръст на купени нови автомобили в ЕС
Снимка: БГНЕС, архив

В България през първите 7 месеца на годината са регистрирани 26 945 нови автомобила. Това представлява ръст от 28,4% спрямо периода януари - юли 2023 г.

Така страната ни запазва позицията си в челните редици на растежа на пазара. През първите 6 месеца годишният темп на растеж е 30,8%.

През юли у нас са регистрирани 3906 нови автомобила, което е ръст от 16% спрямо същия месец на 2023 г., като по ръст на пазара в рамките на ЕС България е на 4 място след Малта (29,4%), Словения (19,9%) и Полша (18,6%), сочат данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA).

Бензиновите превозни средства оглавиха регистрационните класации през юли с 3154 продадени бройки, отбелязвайки ръст от 23,2% в сравнение с юли 2023 г.

За електрическите превозни средства са отбелязани 151 регистрации, което е намаление от 168, отчетени през юли на предходната година. Броят на хибридни превозни средства се е увеличил от 53 на 82 за същия период.

Новите коли в ЕС

През юли 2024 г. регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз отбелязаха скромно увеличение (+0,2%) с разнопосочни резултати на четирите основни пазара в региона: Италия (+4,7%) и Испания (+3,4%) отбелязаха умерен ръст, докато френският (-2,3%) и германският (-2,1%) пазар отбелязаха спад.

През седемте месеца до 2024 г. регистрациите на нови автомобили са се увеличили с 3,9%, достигайки над 6,5 млн. единици. Това е резултат от ниската база за сравнение. Всички най-големи пазари на блока показаха положителни, но скромни резултати, като Испания (+5,6%), Италия (+5,2%), Германия (+4,3%) и Франция (+2,2%) отбелязаха ръст.

През юли делът на автомобилите с акумулаторни батерии на пазара на автомобили в ЕС е 12,1%, което е спад спрямо 13,5% през предходната година. Хибридните автомобили увеличиха пазарния си дял, като той нарасна от 25,5% на 32%. Комбинираният дял на бензиновите и дизеловите автомобили спадна от 50% на 46%.

Електрически автомобили

През юли 2024 г. регистрациите на електрически автомобили с батерии (BEV) намаляват с 10,8% до 102 705 единици, като общият им пазарен дял се понижава до 12,1% от 13,5% предишната година. Въпреки ръста в Белгия (+44,2%), Нидерландия (+8,9%) и Франция (+1%), спадът в Германия (-36,8%) не може да бъде компенсиран. От януари до юли са регистрирани 815 399 нови автомобила с акумулаторни батерии, което представлява 12,5% от пазара.

Регистрациите на Plug-in хибридни автомобили отбелязаха спад (-14,1%) през миналия месец, въпреки увеличението от 3,2% в Германия. През юли Plug-in хибридите съставляват 6,8% от общия пазар на автомобили, което е спад спрямо 7,9% през миналата година, с 57 679 продадени единици.

Хибридно-електрическите превозни средства отбелязаха ръст през юли, като регистрациите на автомобили се увеличиха с 25,7% до 273 003 единици. И четирите най-големи пазара за този сегмент отбелязаха двуцифрен ръст: Франция (+47,4%), Испания (+31,5%), Германия (+22,4%) и Италия (+17,4%). Този ръст доведе до увеличаване на пазарния дял на хибридно-електрическите автомобили от 25,5% през юли 2023 г. на 32%.

Бензинови и дизелови автомобили

През юли 2024 г. продажбите на бензинови автомобили намаляват със 7%. Скромният ръст на ключови пазари като Италия (+3,8%) и Германия (+0,1%) не можа да неутрализира спада във Франция (22,6%) и Испания (-12,5%). Автомобилите с бензинови двигатели вече представляват 33,4% от пазара, което е спад спрямо 35,9% през юли миналата година.

Пазарът на дизелови автомобили отбеляза спад от 10,1%, в резултат на което през юли миналата година делът им на пазара беше 12,6%. Докато в Германия се наблюдаваше умерен ръст от 1,4%, на други големи пазари като Италия (-24,6%), Франция (-23,9%) и Испания (-11,6%) се наблюдаваха значителни спадове. | БГНЕС

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още по темата: българияЕСколи
Още от ЕС
Искали да убият хиляди на концертите на Тейлър Суифт във Виена
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
4
 
4
 
! Отговори
БАНко преди 2 седмици
ПРИ ЦИТИРАНЕ НА ПРОЦЕНТИ ВИНАГИ СЕ СЕЩАМ ЗА СЛЕДНОТО : В АФРИКАНСКА ДЪРЖАВА БРОЯ НА ПРОДАДЕНИ ВЕЛОСИПЕДИ СКОЧИЛ С 100 % , ОТИШЛИ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ ДА ПРОВЕРЯВАТ И УСТАНОВИЛИ , ЧЕ ПРЕДНАТА ГОДИНА МЕСНИЯ ДЕРИБЕЙ КУПИЛ ВЕЛОСИПЕД ЗА ГОЛЕМИЯ ВНУК , А ТАЗИ ГОДИНА ЗА ДВАМАТА ПО МАЛКИ !!! 100% НАЛИ !!!
67
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Нашиот слугува за 4к в склада на Лидл, непомирисвал нова кола, кара някакъв барутник тип BMW F10, но намира кусури на новите автомобили ахахахахахахаххахахахахахахха. Винаги ми е било толкова смешно и жалко някой да слага на пиадестал някаква ВЕЩ. Автомобилът е ВЕЩ. Сменям на всеки 3-4 години с новия модел. По никакъв начин не ме интересува колко км ще издържи- не ме е предал никой до момента. Вече, ако си колекционер на класически автомобили, друга бира, естествено.
66
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Карам си Тойота Авенсис 2009 г. и проблеми нема. Подържам колата си в прекрасно състояние, двигателя е пушка, ходовата част е стабилна... Баш народна кола - яка, здрава, комфортна!!!! Немам намерение да я сменям за "нова Дачия" или пластикови "играчки"!!!
65
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Грозната истинаРазликата е в средата, разбира се. Както аз нямам приятели кофражисти, общаци, стругари и шофьори, така и те нямат за приятели архитекти, лекари, зъболекари, дизайнери. Около мен всички са с нови автомобили и адекватни доходи до един русофоби (тук-таме някой неутрален де). Русофилията е болестно състояние, присъщо на бедняците от крайния квартал или селото. Такива няма къде да срещнеш, ако си заможен и кадърен. Освен някой да ти достави пратка или да ти измие колата. Факт.
64
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Държавните дългове и войната носят печалба на някои!
63
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Повече от логично. Умните хора нямаме нито време, нито пари, за да поддържаме стари барутници. Купувам нещо ново с ОС 45-55% и си свиркам. До момента нито един проблем с нито един автомобил. Немски и японски марки караме вкъщи. По-евтино и удобно от новата кола НЯМА. Пожелавам всекиму! Излиза доста по-евтино, отколкото си мислите. А да не говорим, че покрай дистанционния офис има огромни възможности за работа с европейски заплати. Не че и преди ги нямаше де, но сега са по-достъпни отвсякога.
62
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Хаха, санкците рабонят. В Русия се купуват два пъти повече нави коли от целия ес взет заедно
61
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
За сметка на германците, българската икономика е в супер позиция на стремглав растеж. Затова девиза на днешните кандидат депутати е "Всеки българин с нова кола и поне два апартамента" . Записал съм се и чакам. Мога и цвят да избирам, без да чакам. Обаче незнам защо един бролер ми каза, че гаранцията на новата кола била колкото на един средна ръка смартфон!? След 3 години-смяна! Ако е електричка-плащаш допълнително да ти я вземат за съхранение след гаранцията!? Не може да се рециклира на 100%...
60
11
 
4
 
! Отговори
До Грозната истина преди 2 седмици
Не търси разлики, истината е другаде. Руското посолство плаща на копейките да разпространяват дезинформация и да плюят по България. Работа!
59
1
 
5
 
! Отговори
Бабите под пейката преди 2 седмици
Ти да видиш . Разбогатяли сме се нещо . Неусетно почти.
58
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Основно се купуват се от фирми и после са отдават под наем и това е в повечето страни по света
57
3
 
3
 
! Отговори
BBB преди 2 седмици
Причината е следната:1. Колите след 2010 стават все по не-надеждни с годините и за сметка на това все по-скъпи. В момента една 10-годишна среден клас кола струва 18000+ лв., като риска да налееш още едни 4-5 хил. лв веднага в ремонти е висок.2. Доста автомобилни представители предлагат гъвкави условия на лизиг и хората се подвеждат тъй като не им се занимава с автокъщи, сервизи и прочее.
56
1
 
7
 
! Отговори
Кръчматъ преди 2 седмици
Това статистическо сравнение се отчита спрямо численоста на населението ни спрямо численоста на населението на другите държави, което е доста подвеждащо!!! Просто като пример, 100-150 чисто нови автомобила закупени в Бг са много, а за Франция, Германия, Италия,Британия??? Това е смешно малко!!! Ето как се промиват мозъците на хората в Бг!!!
55
8
 
8
 
! Отговори
Грозната истина преди 2 седмици
Имам чувството че с русофилите не живеем в една и съща държава. Значи като карам по улиците пълно с нови коли, тръгна на море - задръсване и към нашето и към Гърция, реша да хапна навън - в добрите ресторанти нема места, разходя се вечер пред Народния театър- пълно с млади усмихнати и щастливи хора. В същото време във всеки форум някой русофил ми разказва как вече съм умрял от глад, че съм ужасно беден и как младите били пропаднали. А аз познавам прекрасни млади хора,разликата явно е от средата
54
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До 51- не само русофилите живееха добре по онова време.И по-голямата част от днешните евроатлантици също мажеха филията от двете страни.А относно дефиницията "живея добре"-всеки си има свое разбиране.За едни е да сте окичени в златни ланци, да карате скъпи(не нови)коли, да седите и да мълчите многозначително в скъпи заведения на скъпарски курорти, да слушате чалга.За по-обикновените хорица има по-обикновени нещица- една разходка в парка или гората, една салатка с домашни зеленчуци, една ракийка!
53
0
 
5
 
! Отговори
Богата Държава преди 2 седмици
в София Живота вече е по-скъп от Токия и Заплатите са по-големи от в Токио, а според всички класации, Токио е 3тият най-скъп град в Света, след Хонконг и Сингапур! и не ми вярвайте - имате Интернет - проверите си сами за да се уверите!!
52
0
 
3
 
! Отговори
Димо преди 2 седмици
Ей го, изпълзя първия :) Казах ли ви? Като в Афганистан направо сам да си очукаш колата зер да не стане привлекателена за автоджамбазите.
51
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
А ако копейкте ни спрат да заработват мизерните копейки от пасольство за да ни заливат с фалшва пропаганда и се хванат на нормална работа, нещата ще са още по-добри, дори само заради факта, че няма да я има тая поимя, която изливат всекидневно в огромни количества.
50
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
България не е и за нови автомобили , или ще ти я откраднат , или ще ти я очукат многото шофьори с КУПЕНИ КНИЖКИ , СЪЩО АКОХОЛИЗИРАНИ ИЛИ ДРОГИРАНИ ... Който няма акъл , да си купува ''НОВА'' кола !За толкова пари ,можеше да караш 10-15 по-стари , и да ги оставиш където си поискаш , ако откажат нещо !
49
7
 
5
 
! Отговори
Димо преди 2 седмици
Хаха. Байганез продължава да цъка с език, като разбере, че някой си е купил нова кола и не може да повярва. "Макак" толкоз пари, те новите коли се чупели като им свърши гаранцията, всичко било пластмаса, обслужването било скъпо, ще се построшат по пътищата и т.н. Наслушал съм се на всичко.