Децата са претоварени, образованието е като във фабрика

Трябва да има връзка между образование и реалност
21 окт 2024 18:15, Инна Ангелова
24

Изследване показва, че почти не се подготвят кадри за най-търсените професии в страната. В същото време има голяма тежест на специалности, които не се търсят на пазара на труда. Проучването представи Българска работодателска асоциация иновативни технологии, но е изготвено от Института за пазарна икономика.

"Трябва да има връзка между образование и реалност. Реалността е, че световната икономика е технологична. Тези умения ще бъдат необходими. ИТ индустрията в България е лидер в Югоизточна Европа, в същото време икономиката ни е на последно място по дигитализация в Европа. По същия начин имаме ученици, които печелят златни медали, в същото време сме функционално неграмотни и сме на последните места по дигитални умения", коментира Доброслав Димитров от Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) в предаването "България сутрин".

Той е на мнение, че трябва да се прави разлика между функционалната грамотност и развитието на талант.

Децата трябва да имат повече свободно време

"Не може в живота да се оправиш, ако си функционално неграмотен по математика. Решението не е повече материал в училище, е повече време за затвърждаване на това, което е в този материал", подчерта Димитров пред Bulgaria ON AIR.

Той е на мнение, че децата трябва да имат повече свободно време, защото са твърде заети и претоварени.

"Не всяко семейство може да си позволи частни уроци. Образованието е стандартизирано като във фабрика. Това пречи, трябва ни доста по-творчески и разчупен подход. Проблемът е отсяването на информацията. Трябва да се учим на критично мислене", призова Димитров.

В западните университети стажът се признава за цял семестър

Той посочи, че в западните университети стажът е задължителен и протича в рамките на три-четири месеца в дадена фирма, а времето, прекарано там, се признава за успешно изкаран семестър.

"Има регламент, с който показват какви задачи извършават във фирмата", поясни Димитров.

По думите му не започнем ли да мислим в тази посока и караме ли по старата система, "губим времето на хората".

"Технологичната промяна е бърза. Трябва да сме готови за по-гъвкав подход към променящата се среда. С изкуствения интелект може да има индивидуално образование за всеки един ученик, а учителят да бъде ментор. Изкуственият интелект е шансът ни за първи път да имаме индивидуално образование", добави Димитров.

Гледайте целия разговор във видеото.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от Образование
Ранното пенсиониране е възможност за учителя, не задължение
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
3
 
15
 
! Отговори
Лято преди 8 часа
Едно време, лятната ваканция, трябваше да прочетем Под Игото и да направим анализ сами! Нямаше Гугъл да гепиш анализ или ютуб да си пуснеш да чуеш книгата. На ръка четеш братче, мислиш развиваш се! Децата са претоварени от таблети и телефони!
3
1
 
12
 
! Отговори
родител преди 8 часа
Децата се използват и те само за пари и нищо друго от министерството ,директорите , учителите ,фирмите за кетъринги и още , и още !! Образобанието ни е на под нивото на африканските държави .
2
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 часа
В Бг вдичко е вятър и мъгла няма нииищо сеястно
1
2
 
10
 
! Отговори
Цирк преди 8 часа
Глупости,за това ли от училищата излизат неграмотни роби за запада?!