3138 лв. средно вземат столичните ватмани и шофьорите на тролеи

Има нужда от подмяна на парка, пари няма
Обновена: 15 яну 2024 10:25 | 15 яну 2024 09:35, Петър Бойчев
125
 3138 лв. средно вземат столичните ватмани и шофьорите на тролеи
Снимка БГНЕС

Фирма „Столичен електротранспорт" разполага с 314 трамвая, 134 тролея, 49 елетробуса.  Това показват данни на дружеството, поискани от общинския съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-СС.

Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи, пише "24 часа". Средният брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал - 2607 лв. През 2019 заплатите на персонала са увеличени с 10%, а на водачите - с 20%. 2020 - пак увеличение с 10% на всички. 2021 - пак увеличение с 10% на всички. 2022 - пак увеличение с 10% на всички. 2023 - пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.

174 трамвая се движат в София. 89 стоят в резерва. 40 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Трамваите над 24 години са 190 броя, от 18 до 24 години - 17 броя, от 12 до 18 години - 18 броя, от 6 до 12 години - 25 броя, до 6 години - 42 броя (полските PESA Swing), пише общинският съветник във фейсбук.

91 тролея са в изправност, 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години - 30 броя, от 6 до 12 години - 50 броя, до 6 години - 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus.  54 електробуса се движат в София. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.
 

Столичният електротранспорт са предложили да закупят нов подвижен състав за 403,5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм. имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение от Столичен автотранспорт са планирали да закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента, пише още Ставрев. Електротранспорта разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база.

Стойността на материалните активи на дружеството към септември е 375,36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72,04 млн. лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 - 121,4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година - 123,39 млн. лв. Към края на ноември ЦГМ дължи на електротранспорта 9,61 млн. лв. А към септември задълженията на електротранспорта са 39,57 млн. лв.

Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, резервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия. Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина.

Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ - от 2021.

Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам. „Столичен автотротранспорт" ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД, пише още Ставрев.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
70
1
 
5
 
! Отговори
До Британски учЕн преди 7 месеца
Синди, състоянието ти се влошава с всеки изминал ден!!!!!?
69
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
BATMAN !
68
6
 
3
 
! Отговори
Доктор Сър Пичук преди 7 месеца
До Британски учЕн. Браво добре си направил изобщо не се занимавай повече с българските ***, за които ватманът бил много отговорно и трудно, а в Англия ватманите само индийци, пакистанци и източноевропейци. Много скоро българина ще усети, че трудът на ватмана е почти незначителен остава само да ги заболи нещо и да се наложи да продадат всичко което имат за да се лекуват защото и това ще дойде у нас.
67
4
 
13
 
! Отговори
Британски учЕн преди 7 месеца
Една от причините да напусна к004ината наречена българска държава преди 25 години е несправедливото заплащане на труда. Как ги изчислиха тези пари, на каква база? Аз работих в малка фирма за пакетираща техника, бях електронен инженер там. Заплатите се пазеха в тайна но накрая се оказа само от мен. По случайност разбрах кой колко взима и аз се оказах с най-малка заплата от шлосери, фрезовчици та дори от старшия на сглобяващите машините. Още на вторият ден си грабнах шапката а след месец емигрира
66
1
 
10
 
! Отговори
До70 преди 7 месеца
И кво те навя на мисълта, че ако сме с евро и ще забогатееш, ми обърни си парите в евро та да живнеш малко, явно на теб са ти виновни русофилите, а парите всъщност са в по глупавата част от хората, в алчни и нахални.
65
16
 
7
 
! Отговори
ДА НА ЕВРОТО! преди 7 месеца
Време е да приемем ЕВРО-то. Стига вече сме мизерствали. Русофилите в България са 70% от населението и ни дърпат назад. Но парите в държавата се държат от 30%, които са и по-умната и образованата част от обществото. Нормално да са богати. Учили са, трудили са се. Не като русофилите, само по кръчмите от ученическите години, та до ден днешен и после някой им бил виновен.
64
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Тази сума е приблизително 1600 евро но не е истина . И за селски водачи , където няма светофари и пешеходни пътеки няма да се хване никои . Освен ако има възможност да точи от нафтата на автоб. за лични нужди
63
2
 
0
 
! Отговори
Кори преди 7 месеца
2 000 000 пътувания днавно, по 2 лева прави 1 500 000 000 л.в годишно. САМО от билети.
62
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Най-голямия Исторически Паркинг в покрайнините на Варна пак се изцепи.
61
5
 
12
 
! Отговори
ле ле преди 7 месеца
А БРЕ ХОРА защо не напишат с колко часа извънреден труд се взима таз заплата СТИГА ГЛЕДАХТЕ БРУТАТА ЗАПЛАТА
60
4
 
5
 
! Отговори
Вълчо Кумчев преди 7 месеца
В Берн Швейцария заплатата на водач в градският транспорт е 9780 швейцарски франка! Курс на франка днес е - 2 лева и 11 стотинки за франк!
59
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
В Държавата основния двигател на заплатата е шашмата или казано О ПГ . В сенчестия труд ли си, докарваш тия пари за кратко време . Така свикнахме при ГЕРБ и преди него от Централното управление , че за водачи кандидати няма. И да се скъсат с реклами хората отиват виждат и бягат
58
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Мис Бюст е в криза 3000лв пука при едно пускане на пуканки в микровелето, сиреч става само за компания ;)
57
0
 
1
 
! Отговори
ловец преди 7 месеца
До Пудриев тоя беше един активиран синдикалист, игнор на тия
56
1
 
10
 
! Отговори
Слабо преди 7 месеца
Кокаинджиите и Канабисистите взимат по десетки хиляди на месец. Кога ще ги стигнем.
55
1
 
5
 
! Отговори
?!?!?! преди 7 месеца
Подвеждащо заглавие .... Нормално в БГ !!! Опитайте Вие драги журналисти в днес.бг (ако такива въобще пишат статиите Ви) да ядете БРУТОТО на заплатата Ви !!!
54
0
 
6
 
! Отговори
Батман преди 7 месеца
Женята Минчев може да се върне на работа и да взима достойни пари, без да си дава задницата налево и надесно.
53
5
 
3
 
! Отговори
ловец преди 7 месеца
а един канасебист днес, вероятно подкукоросан от Ванчето, твърди че взимали по 1000(ама само новите) и плаши с дестабилизация на държавата
52
3
 
1
 
! Отговори
Исторически парк преди 7 месеца
До 37 ми работи нещо друго бе иване ахахах
51
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Да си водач в градския транспорт на София . Значи да си човек извън СИВИЯ СЕКТОР В България . Да разчиташ на тази заплата не повече от 2500лв = ~ 1200 и нищо друго . Е загубено време.