Администрацията - все така раздута и неефективна

Общата численост не намалява и дори се увеличава
24
Администрацията - все така раздута и неефективна

В началото на този месец излезе поредният Доклад за състоянието на администрацията. Документът съдържа подадена от самата администрация информация и включва редица данни, сред които такива за човешките ресурси, административното обслужване и регулиране, електронното управление, административните нарушения и антикорупционните мерки през 2012 г.

Данните показват, че държавната администрация към края на 2012 г. е 144 875 щатни бройки, като реално заетите са 133 575 души. Естествено, най-голям е броят на заетите в министерствата (62 497 щ. бр.), като 88% са в МВР.

Голяма част от доклада е насочена към посочване на данни за развитието на администрацията и нейното оптимизиране. Всъщност и през изминалата година няколко администрации са преструктурирани и електронните услуги продължават да се въвеждат, но общата численост не намалява и дори се увеличава със 7,4% спрямо 2011 година. За последните 9 години пък администрацията (без МВР) се е увеличила с над 4 хиляди души, или повече от 5%.

Интересна е и статистиката за консултативните звена. През 2012 г. от общо 36 консултативни съвета само 15 са приели годишна работна програма, в която следва да определят приоритетите си за следващата година. Шест консултативни звена пък изобщо не са провели нито едно заседание през годината, което поставя под сериозно съмнение ползата от тяхното съществуване.

Основната роля на администрацията и един от приоритетите на административните реформи от последните години е качественото административно обслужване. Докладът показва, че към края на 2012 г. са изпълнени 79,7% от мерките по направление „Премахване и облекчаване на административните услуги” от Плана за изпълнение на мерките за оптимизация на държавната администрация, приет през 2010 година. Отделно, в началото на 2012 г. Съветът за административна реформа одобрява Насоки за провеждане на Инициатива за намаляване на административната и регулаторната тежест за бизнеса, които основно целят намаляване на регулаторните режими, обхващащи близо 750 лицензионни, разрешителни, регистрационни, удостоверителни и уведомителни режими.

Още икономически новини четете в Investor. bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
"Насоки за провеждане на Инициатива за намаляване ..." Щеше да е по-добре ако беше "Стратегия за намиране на тактики за търсене на начини за извеждане на чалъми за създаване на насоки и прокарване на пътеки към програма ..." - само и само да няма нищо конкретно и реално, ама да се отчете дейност и да се вземат пари за /уж/ свършена чиновническа "работа".
2
2
 
25
 
! Отговори
Уркото преди 10 години
Още ли има балъци дето да вярват в кьорфишека за "електронното правителство"?Питам защото нали ви е ясно как се оставят 100 000 клатикуреца на улицата? Не че е трудно, трудното ще дойде на следващите избори за партията, която се реши на тая крачка (няма да са ***) и естествено *** като обещаят да ги върнат на работа - оп, 100 000 гласа плюс. На това му се вика мила родна пост-комунистическа картинка. Споко, и по-зле ще става.
1
2
 
31
 
! Отговори
анонимен преди 10 години
в българия няма гише където може да свършиш работа от първия път непрекъснато те разкарват донесе това дай друго 1 екз на удостоверение за наследници е 5 лв а начовек му трябват много чакаш 5 работни дни защо всичко не се прави от тези държавнии общински служители от раждането до смъртта а се размотават хората и се искатпари а на всичкото отгоре и нелюбезни пример администрацията на орландовци