Асфалтът измества павето от "Дондуков", засега

Шосето в столичния център ще се ремонтира идната година
20 сеп 2016 09:00,
39
Асфалтът измества павето от "Дондуков", засега
Снимка: Столична община

Асфалтът води на павето с почти двойна преднина в анкетата на Столична община за визията на емблематичния бул. "Княз Александър Дондуков".

Шосето ще се ремонтира през следващата година в участъка между Младежкия театър и ул. "Кракра", а всеки може да даде гласа си тук.

Още по темата

Изборът е от три варианта: Първият предвижда паветата да останат навсякъде, като бъдат пренаредени, за да се отстранят всички хлътвания и пропадания по пътя. За това са гласували 37812 човека, което е 30,2%.

При втория калдъръмът ще остане само около трамвайните релси и местата за паркиране, докато асфалт ще се излее по пътните платна. Този вариант е на последно място, като за него са дали гласа си 25871 човека.

Вариант №3 пък предвижда изцяло да се извадят паветата и всичко да е с асфалт. Засега той води класацията с 61468 гласа, което е 49,1% от общият брой.

Независимо кой вариант изберат столичани ще се положат нови релси за едно от първите трамвайни трасета в столицата.

В линиите ще бъдат монтирани специални шумозаглушители които ще намаляват нивото на децибелите от преминаващите мотриси, пише "Монитор". Около спирките пък ще се изградят и перони под формата на малки островчета, ще се пренаредят и плочките по тротоарите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
4
 
3
 
! Отговори
Годзилчо преди 7 години
Защо ми се струва че някой е хвърлил око на паветата.Павето е вечна настилка, срещу сто преасфалтирания .
32
0
 
2
 
! Отговори
Митко Георгиев преди 7 години
А кога ще махнат зоните за паркиране от булевардите , за да станат булеварди , а не паркинги??? С едно платно облекчавате движението??? Друг път! Ама те и "Паркинги и гаражи" не се наядоха :( Що за простотия е по централни булеварди да слагате зона за паркиране??? На всичкото отгоре когато няма места за паркиране в зоната започват да спират и на 2-рото платно!!! А КАТ спят основно!
31
1
 
1
 
! Отговори
Бан Янука преди 7 години
До 3то поколениеАз живея на бул. Мадрид, който преди години, както може би си спомняте беше павиран. След ремонта и полагането на асфалт шумът намаля, но прахоляка си го има. Не знам дали да се радвате - определено трафикът ще се увеличи поне двойно (аз също избягвам да минавам през Дондуков именно, заради разбитите павета), ще се почнат едни задръствания, клаксони, псувни и най-лошото - част от люлинския поток ще е ваш :)
30
1
 
6
 
! Отговори
арх. Никой преди 7 години
Какъв е тоя булевард с по едно платно за движение? - Софийски!
29
3
 
7
 
! Отговори
3то поколение преди 7 години
3то поколение живеем на Дондуков. Ние сме за асфалт защото сме заринати от прах от паветата и трамваите. Колите имат половин милиметър прах за денонощие - и това го дишат децата ни. За шума не коментираме- на всичкото отгоре над нас минава и трафика на кацащите самолети.
28
3
 
7
 
! Отговори
Ангел преди 7 години
големи естети се извъдиха.Питаш ли хората които живеят на булевардите за шума от тия камъни?Иначе общината си пише стратегии за шума, та за замърсяването, та за не знам си какво.Вицове!!!!Скоростта не се ограничава с кълдъръм. Иначе по тази логика въобще нищо да не ремонтират , за да не може да мине и танк накрая.За малки улички са ОК, но за основни булеварди със натоварен трафик паветата са просто вредни и опасни.Но някой яко гуши от постоянно пренареждане, това е!
27
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дондукова щели да го правят на състезателна писта - ами пробвайте, може някой и да излети от пистата.
26
0
 
7
 
! Отговори
Шоп преди 7 години
От 40 години живея в София и чак сега разбрах, че Дондуков е "шосе".
25
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Паветата не са калдъръм. При кадъръм имаме обли камъни, а не в формата на куб или паралелепипед.
24
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Паветата са вечни, а с асфалт ремонт ще се прави всяко лято, но кой ли мисли за това.
23
3
 
5
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Живея в този район и съвсем редовно минавам по Дондуков в този участък. Нямам никакви проблеми с това, че там има павета, а не асфалт. Проблем имат единствено някои джигити, които не могат да преглътнат спирането заради пешеходните пътеки, а те са достатъно нагъсто - все пак на всяка пресечка има по две пешеходни пътеки. Ако сложат асфалт ще трябва да сложат знаци за до 30-40 км/час, както и видеоконтрол на скоростта, иначе всеки ден ще има блъснати пешеходци.
22
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В тези райони канализацията е с много тесни тръби, които се запушват при по-силен дъжд и започват да връщат вода по мазетата на хората в района. При асфалт водата е повече, при паветата част от водата попива между паветата. И с асфалт е много по-прашно, а не обратното, както смятат мнозина. Въпросът е само в факта, че при хубав асфалт ще карат безумно бързо, после като стане на дупки ще карат с 30, а не с 50, както е сега с паветата.
21
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
махнат ли паветата, през 4 години ще ремонтират Дондуков
20
1
 
1
 
! Отговори
Хм преди 7 години
Ураааа!!
19
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Очевидно с паветата е много по-добре, но ... има маса марод, които разсъждават горе-долу така: искам асфалт, за да мога да карам с над 100, а не с 50, колкото е добре за тези павета. Мотористите също искат асфалт, за да си правят гонки по асфалта. Разбира се, с над 100 км/час ще се кара само в началото - ясно е, че асфалта ще се разбие до година-две по начина както го слагат в София при Фандъкова и вместо сегашния нормален път, ще получим път с дупки и локви, а паветата са вечни.
18
10
 
5
 
! Отговори
ХОЙ преди 7 години
Тази стъкмистика много бързо я наредиха! Паветата са един от най здравият материал който е доказал през годините че не се разрушава както асвалта. Лошото е че вече няма майстори които да ги наредят както едно време. Пресен пример затова е паветата в локалното платно на руски паметник. Минах от там непосредствено след ремонта и щяха да ми изпаднат носачите на колата. Пълна глупост ще е ако премахнат паветата. Трябва само на местата дето са пропаднали да се ремонтират и върху тях да се асвалтира
17
6
 
4
 
! Отговори
До Георги Г. преди 7 години
Може би визирате "жълтите павета", когато казвате хлъзгави!!! Обикновените каменни павета изобщо не са хлъзгави, а и естетически са по красиви !!!
16
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До НАРОДА АСВАЛТ НЕ ЯДЕТи като си толкова неграмотен, няма как да очакваш, да те взимат насериозно. Както и останалите селинджъри.
15
4
 
2
 
! Отговори
Европеец преди 7 години
По тротоарите задължително трябва да останат павета, както е в цяла Европа. Асфлата е отровен и по- добре да го сложат по платното, където се движат колите.
14
18
 
2
 
! Отговори
НАРОДА АСВАЛТ НЕ ЯДЕ преди 7 години
БЪЛГАРИЯ НЕ Е САМО СОФИЯ Г-ДА ОПРАВЛЯВАЩИ. ОТКЪДЕ НАКАДЕ ЩЕ ПИТАТ СОФЯНЦИТЕ КАК ТОЧНО ИСКЪТ ДА ИМ СЕ РЕМОНТИРВАТ БУЛЕВАРДИТЕ.