Живей за мига: Богатите американци харчат пари като за последно

Икономиката в Щатите на двете крайности - едни спестяват, други харчат
27 май 2024 19:00, Инна Ангелова
33
Живей за мига: Богатите американци харчат пари като за последно
Снимк: Kris от Pixabay

Въпреки че икономиката на Щатите е една от най-добре развитите, тя все повече зависи от нагласите на богатите потребители и техните разходи. Въпреки инфлацията, състоянието на американските домакинства продължава да се увеличава през последните години. Това води и до повишаване на лихвените проценти и оскъпяване на кредитирането в САЩ.

Доклад на Управлението за федерален резерв сочи, че поскъпването на средните стойности на акциите, търгувани на фондовите пазари в САЩ, в съчетание с нарастващите цени на жилищата в страната, са увеличили състоянието на американците между 2019-а и 2022 година. Тази тенденция е известна сред икономистите и като "ефект на богатството".

Това означава, че много потребители в Америка разполагат с достатъчно пари, които да харчат за скъпи туристически пътувания и за покупката на луксозни стоки. Ускоряването на икономическия растеж на САЩ през 2023 година до голяма степен се дължи на повишаването на разходите на американските потребители, посочват анализатори.

"Ефектът на богатството" все още оказва влияние върху икономиката на Щатите - средните стойности на акциите достигат до нови рекордни равнища, а високата доходност на облигациите увеличава приходите на спестителите, посочва CNN.

Данните от проучването на Управлението за федерален резерв показват, че над 70% от общото богатство на домакинствата в САЩ, е на хора над 54 години. Икономическият подем в САЩ напоследък обаче се забавя до известна степен на фона на по-слабите от очакваното данни през април за заетостта и продажбите на дребно.

И все пак, икономиката на САЩ остава стабилна, а нивото на безработицата е под 4%. Има някои знаци обаче, които показват, че икономическото състояние на страната ще бъде изправено пред няколко негативни фактори.
 
Един от тези фактори е промяната на потребителските нагласи на богатите американци. Последните финансови отчети на някои компании за луксозни стоки са знак, че състоятелните хора в САЩ са започнали да стават по-предпазливи, когато харчат парите си, отбелязва CNN.

Така британската луксозна компания Burberry обяви спад с 12% на продажбите в магазините в САЩ спрямо предходната финансова година. "Да постигнем планираните резултати, на фона на забавящото се търсене на луксозни стоки, се оказа истинско предизвикателство за нас", посочва главният изпълнителен директор на Burberry Джонатан Акеройд.

Друга луксозна марка стоки Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), която обединява някои от най-разпознаваемите марки, обяви в последния си финансов отчет, че е отчела рязък спад на търсенето на скъпи алкохолни напитки в САЩ. LVMH е производител на известните марки шампанско Moët & Chandon и Dom Perignon, както и мажоритарен собственик на компанията, която произвежда прочутия коняк Hennessy. В допълнение Louis Vuitton е луксозен бранд от висшата мода.

В другата крайност обаче е марката Walmart, която традиционно е ориентирана към американци със средни и ниски доходи. В последно време тя пуска на пазара и луксозни марки, което е знак, че все повече състоятелни американци се замислят за какво харчат парите си и се ориентират към по-евтините стоки, посочват експерти.
 
Трябва да бъде отбелязано, че не всички богати американци са започнали да се ограничават, когато харчат парите си, цитира БТА. Компанията за морски круизи Royal Caribbean Cruises обяви, че приходите й през първото тримесечие на годината са по-високи от очакванията. Това е станало благодарение на нестихващия интерес на заможни клиенти, които желаят да пътуват с круизните й лайнери. Значителните разходи, които те правят на борда на корабите на Royal Caribbean Cruises, също са допринесли за добрите резултати на компанията.  

Много от по-заможни потребители са възприели житейската максима, че "веднъж се живее". Това посочва Лука Скола, който е старши анализатор във фирмата за управление на частни активи Bernstein, специализирана в инвестиции в луксозни стоки. Той допълва, че редица потребители с финансови възможности са осъзнали, че "животът е кратък и парите им няма да означават нищо за тях, когато той приключи".

“Поради това някои от нас придобиха усещането, че трябва да наваксат възможностите за забавления, които пропуснаха по време на пандемията", посочва анализаторът.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: богатствосащикономика
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А изкуствения интелект не им ли отне работата на американците ? Нали там са развиха изкуствено ??? Форд каза че ще му трябват с 40 % по малко работници . На кой да вервам ? На Форд или на вас ?
5
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Знаят за астероида , има време до 2036
4
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
е за какво си струва да живееш.секс пари и рокендрол.
3
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Да бяхте написали, че бедните харчат като за последно па да фане. Те богатите имат какво да харчат. Ако са изхарчили всичко значи са бедни вече.
2
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Секи сам си преценя.
1
4
 
21
 
! Отговори
Шефрет преди 3 месеца
Ами усещат ,че наистина може да им е за последно)