55 хил. литра вода отидоха за гасенето на горяща Tesla

Заради батериите автомобилът се запалва отново и отново
20 ное 2022 22:47, Нели Христова
103
55 хил. литра вода отидоха за гасенето на горяща Tesla
Снимка: БГНЕС

Малко преди 11 часа сутринта във вторник, 15 ноември, Доброволната пожарна компания Morris Township получава обаждане за горящ автомобил на междущатска магистрала 80 в централна Пенсилвания. Няколко часа по-късно с помощта на хиляди литри вода електрическата Tesla, която е предизвикала пожара, най-после е загасена и може да бъде преместена безопасно от пътя, пишат от Automedia.

За щастие никой не е пострадал при инцидента, при който чисто това Model S (доставена е на собственика предишния ден) се удря в отломки на пътя. Според един от пътниците в автомобила, след сблъсъка от долната част на електромобила започва да излиза дим. В колата има трима души и куче, които се излизат веднага.

Те изваждат голям късмет, защото Model S пламва почти веднага и изгаря напълно. Пожарникарите от Morris Township пристигат бързо и изливат две цистерни с вода (15 141 литра), но това се оказва недостатъчно, за да се потушат пламъците. На мястото пристигат три екипа на други пожарни команди, които използват още 45 425 литра, за да загасят огъня.

Така се оказва, че за потушаване на пожара си използвани над 55 000 литра вода. Това е значително повече от нормален автомобилен пожар, за който са нужни около 1900 литра вода, твърдят от противопожарната служба.

„Заради литиево-йонната батерия на превозното средство, потушаването на този пожар ще изисква допълнителни цистерни, тъй като превозното средство ще продължи да се запалва отново и да гори яростно на моменти. Бяха нужни повече от два часа непрекъснато изливане на вода върху автомобила, тъй като батерията започваше да се запалва отново и да задържа високи температури“, обясниха от Morris Township в страницата си във Facebook.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


103
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
69
3
 
3
 
! Отговори
до 67 преди 1 година
Им завод на Тесла за рециклиране на батерии - литият е скъп и рядък елемент, само един глyпак може да изхвърли нещо, което струва хиляди долари.
68
0
 
25
 
! Отговори
Minuva42 преди 1 година
два електромобила в подземен паркинг и на терористите не им трябват бомби да бутнат сградата :)
67
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Истината е че не им пука за екологията, пука им само за парите.
66
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Добре де-нали се говореше,че материалът чудо -графен дава индикации,че може да става и за акумулатор-правят се опити за графенови акумулатори. Технологията е нова, и се разработва, и следва да бъде доказано дали е безопасна. Тоест не е въпроса против електроколите, а акумулаторът да не е от никей, олово, литии и тн .
65
5
 
7
 
! Отговори
в трамвая! преди 1 година
Очевидно е-индивидуалния транспорт няма бъдеще, по екологични причини. Ще се превозваме в автобуси и трамваи, и тролеи. Всъщност трамваят е най-екологично чистия транспорт. И една от причината е,че трамвай може да се ползва и ...100 години, тоест проблем с депониране на трамвая не стои в средносрочен план. Който се съмнява-да знае-в Рим се движат и трамваи, произведени през...1937, паралелно с новите трамваи. В София също има трамваи на 60 години-например по линия номер 22.
64
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бъдещето - живот в постоянен страх от лесно-запалващи се автомобили
63
1
 
15
 
! Отговори
до 63 преди 1 година
И за да си полезен-щом разбираш от тевата, можеш ли да уточниш как се гаси, да знаят хората, ако се наложи?Също така-след 10 години-какво ще ги правят батериите, когато се наложи да бъдат бракувани? Складиране-явно не е опция-една да пламне, и ще стане ужас на подобно сметище с батерии. Какво да се правят батериите, когато един ден станат на ***?
62
12
 
2
 
! Отговори
мнение преди 1 година
Решението за електромобилите е следното-да нямат акумулатори, а слънчеви панели, коли със слънчеви панели има-като прототипи. Ще се ползват през деня колите. През нощта-в автобуса, или тролея, или трамвая.
61
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да гасиш горящ литии с вода, е същия ефект, като да се полива с бензин. Литият се гаси много трудно, и в нета пише,че вариант е изсипване на пясък. Ако някой знаек друг вариант-да пише .Тоест пожарникарите не са загасили пожара, а са поддържали пожара-като са засипвали с вода горящ литий-което е безумие. А автомобилът е изгаснал, като литият е изцяло изгорял. От сега се вижда огромният проблем къде и как да се съхраняват литийвите батерии, когато станат на ***.
60
13
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ще го напиша по ясно за се знае: Колите на бензин се палят 10 пъти повече от Тесла.
59
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Някой не е бил в час по химия, включително ония, които гасят ток (тез па ептен проcти), батериите на електромобилите са литиеви, литият е алкален елемент (подобно на калия и калция), когато се намокри започва отделяне на ВОДОРОД. Това с вода не се гаси.
58
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До А ако беше с пълен - ако беше с действащ мозък, щеше да ти е ясно, че бензинова кола се гаси 100 пъти по-лесно и по-бързо, а резервоарите се взривяват единствено по филмите.
57
1
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Сега се замислете, че максималният полезен живот на огромните батерии в електромобилите е 10 години. После какво правим? Ще ги трупаме някъде в депо? Ако завали дъжд, какво става? А колко инциденти ще има при демонтирането? Задираш с електрокара, смачква се при повдигането, и готово. А ако се съхраняват близо една до друга, пламне ли една, пламват всичките? А какви токсини се отделят при горенето? Което не може да се спре? В момента създаваме една колосална екологична катастрофа!
56
1
 
1
 
! Отговори
An преди 1 година
Самсунг, ти ли си?
55
28
 
2
 
! Отговори
А ако беше с пълен преди 1 година
с безин резервоар, колко литра вода щяха да са нужни! Другото е че нямаше само да гори, а щеше да се взриви направо. Можеше да има и пострадали.
54
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Както колите с газова инсталация така и тези трябва да се забранят да паркират в подземните паркинги.
53
1
 
6
 
! Отговори
Джеръм К. Джеръм преди 1 година
трима души в една тесла (без да броим кучето)
52
18
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И все пак статистика е безмилостна - Тесла се палят 10 пъти по-малко от колите на бензин.
51
4
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Тепърва почват ядовете с неекологичните електрички налагани насилствено.
50
11
 
5
 
! Отговори
АнонимеН преди 1 година
ЗА МЕН ТЕЗИ ПОЖАРНИКАРИ СА ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НЕКАДЪРНИ!! ДО КОЛКОТО ЗНАМ В ПОЖАРОГАСИТЕЛИТЕ ИМА СЪСТАВ КОЙТО НЕ Е ВОДА А ПЯНА! С ДВЕ ДУМИ ТЕЗИ ПЪЛНИ ГЛУ-ПАЦИ ТРЯБВАШЕ ДА ИЗХАБЯТ ЕДИН ПОЖАРОГАСИТЕЛ В РЕЗЕРВОАРА ЗА ВОДА С КОЯТО ПРЪСКАТ И ПОЖАРА ДА Е ПОГАСЕН!