Разгледайте Брюксел с... електрическа карета

Надеждата е 15 000 души годишно да ги използват
19 юли 2024 19:35, Анисия Иванова
23
Разгледайте Брюксел с... електрическа карета
Снимка: Pixabay

Качете се в карета на площад Гранд Плас в Брюксел и вижте вековна архитектура, църкви в готически стил и живописни магазини по калдъръмените улички.

Едно нещо обаче няма да видят по време на днешната разходка с карета: коне. Нито пък техните изпражнения, които замърсяват улиците.

Новото предложение в центъра на белгийската столица е част от прехода от конски каляски към електрически превозни средства. Официалните лица виждат в това възможност за посетителите да открият очарованието на град, който изостава от Париж и Рим по туристически дестинации, но все още има какво да предложи.

Преминаването към електрическите карети се случва, след като Тибо Дантин, който открива своя бизнес с конски каруци преди повече от десетилетие, решава, че има нужда от промяна. В един момент той имал пет коня и две карети, но предизвикателната бизнес среда и променящото се отношение към използването на животни направили твърде трудно продължаването на дейността му, казва той.

„Исках да имам бизнес, който да е съчетание между моята страст - коня и каруцата - и града, в който живея“, казва 44-годишният Дантин в интервю. „Но през 2024 г. да имаш комерсиален бизнес с животни, е трудно.“

Дантин съобщава решението си на кметството, което е отговорно за разрешаването на движението на конски каруци по улиците, но служителите се опасяват, че ще загубят уникалното туристическо преживяване. След това той си сътрудничи с местните власти, за да разработи изцяло електрически подход и да представи идеята. През 2023 г. градът се съгласява с неговия вариант без коне, вдъхновен от Робърт Андерсън, който изобретява една от първите версии на електрическа карета през 1832 г. Дантин заяви, че разработването на окончателния вариант на превозното средство е отнело повече от година, като отказа да посочи цената.

„Електрическите карети струват много пари, така че това е огромна инвестиция“, казва той и добавя, че ежедневните разходи са по-ниски, отколкото при конете, тъй като вече не се налага да плаща на ветеринар или ковач.

Туристите вече могат да наемат традиционна каруца, която започва от Гран Плас - историческия площад с впечатляващата камбанария и сгради, датиращи предимно от XVII в., който сега е обект на световното наследство на ЮНЕСКО. След това могат да разгледат Двореца на правосъдието - масивна постройка в гръко-римски стил, и Саблон - бивш дом на белгийската аристокрация.

„Идеята беше да се създаде нещо ново в Брюксел, нещо необичайно и нещо, което да изведе Брюксел на върха“, казва Фабиан Майнгайн, бивш съветник по икономическите въпроси.

Дантин каза, че макар да остава страстен любител на конете, електрическите превозни средства са много по-лесни за управление в ежедневието. В момента той разполага с една каруца, която е пусната в експлоатация през юни, но планира скоро да добави втора.

Преминаването към електрически превозни средства тук контрастира с градове като Чикаго и Монреал, които забраниха теглените от коне карети поради опасения за хуманното отношение към животните. Други, като Ню Йорк, се сблъскват с опити да забранят този бизнес, но досега не са успели да го направят. Както Дантин, така и Мейнгейн изглеждат оптимистично настроени, че електрическата опция е алтернатива за тези, които желаят да запазят обиколките с каруци, като същевременно се справят с проблемите, свързани с правата на животните.

Надеждата е 15 000 души годишно да използват новите електрически карети, които могат да изминат 120 км с едно зареждане. Тъй като те могат да изминат повече път от конете, промяната ще открие по-далечни забележителности, като например Монт дез Артс - известен с голямата си градина и една от най-добрите гледки към централната част на Брюксел - и Сейнт Катерин, където се намират изискани ресторанти с морски дарове и католическа църква, която първа в най-новата история започва да вари бира в Брюксел.

Новата технология се вписва в по-големите планове за туризъм в Брюксел, който в началото на 90-те години на миналия век направи пешеходна зона на Големия площад, а през последните четири години ускори усилията си за намаляване на трафика и насърчаване на колоезденето и ходенето пеша в историческото си ядро. Това е голяма промяна за град, който някога е виждал как това, което сега е обект на наследството на ЮНЕСКО, се използва като паркинг.

„Знаем, че ще бъде трудно, защото има Париж, Рим и други големи градове“, каза Майнгайн, но Брюксел има „голям туристически потенциал за Европа“, цитиран от Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Разгледайте Брюксел с електрическа карета. Ще ви вози я бълггарак в някой румъниеща.А каретата ще е електрическа ама с *** на които потен Гання ще върти здраво.
17
0
 
0
 
! Отговори
:) преди 1 месец
Брюксел може да не е най-красивия град в Европа, но точно панелните таласъми с по 1000 евро заплатка да се подиграват на белгийците е просто смешно.
16
0
 
2
 
! Отговори
3aйo Цuцuн преди 1 месец
Aмa, тoй Huku ucka ga nътyyвaaa!
15
2
 
1
 
! Отговори
Ядрен вампир Z преди 1 месец
Ако искам да усетя атмосферата на брюксел ще ида до близката циг. махала.Или ще ида до Сливен
14
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Брюксел е буклукчийска кофа. Не искам да разглеждам буклукчийска кофа с нищо.
13
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Поляците кефят, хаха : "Польша готова производить дополнительное электричество для Украины, но на 2 условиях, - заявил премьер-министр Польши Туск во время совместной пресс-конференции с Зеленским Первое условие: Варшаву освободят от платы за выбросы угольных ТЭС. Второе условие: выкупать электроэнергию будет Евросоюз и передавать Украине так как у Украины нет денег. "
12
1
 
5
 
! Отговори
отврат преди 1 месец
Наркомана по зелената тениска и маратонки на среща с краля на Великобритания.
11
3
 
1
 
! Отговори
20% преди 1 месец
CrowdStrike e забранена за ползване в Русия и никъде не се използва. На предишните избори CrownStrike обявиха, че Русия се е намесвala изборите на САЩ. Акциите и паднаха с 20%.
10
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
От февруари в района на Нижни Новгород стартира масово производство на тритонни авиобомби ФАБ-3000. Производството на авиобомби ФАБ-500 също се увеличи многократно, а производството на ФАБ-1500 се удвои. Най-малката в семейството авиобомби остава ФАБ-250, която съдържа 140 кг експлозив.
9
0
 
5
 
! Отговори
кво праим с човека преди 1 месец
Зеленски на срещата европейските лидери в Англия: "Орбан предаде ЕС. Ако някой от Европа се опитва да реши проблема зад гърба ни, и пътува до столицата на войната за да разговаря и може би да обещава нещо което е срещу нашите общи интереси или интересите на Украйна, тогава какво правим ние с такъв човек? ЕС може да разрешава промлените си и без този човек". След преизбирането на Урсула се чувства силен и нарежда на ЕС какво да прави.
8
4
 
2
 
! Отговори
Топ секретно преди 1 месец
Строго секретни файлове разкриват скритите жертви на руските войници в Украйна. Въз основа на информацията в изтеклите документи е вероятно между 462 000 и 728 000 руски войници да са били извадени от бой до около средата на юни 2024 г. - преди 6 часа
7
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Брюксел е красив град. Щеше да е още по-красив, ако не беше пълен с мароканци и други африканци.
6
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сега в Столипиново ще поискат електрически каруци. На къде отива този свят?
5
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Не благодаря много, но вие заповядайте и разгледайте София с каруца.
4
1
 
3
 
! Отговори
Джамбазин преди 1 месец
Що без коне бе, да направят електрически, с изкуствен интелект. И дигитална трева.
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аха и ромите в Бг така.:))
2
3
 
6
 
! Отговори
Еврогей преди 1 месец
А ще има ли в Брюксел гей-парад на електрически тротинетки по голи гъзета?
1
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
м айната на брюкСЕЛ