МОН иска нова визия за образованието: Маха излишни понятия, ще изгражда умения

Промените трябва да се случат в 50-ото или в 51-вото НС
7 юли 2024 17:04, Анисия Иванова
59
МОН иска нова визия за образованието: Маха излишни понятия, ще изгражда умения
Снимка: БГНЕС

Министерството на образованието и науката ще работа с депутати от различни парламентарни групи за визията за промяна в образователната система, която да послужи на следващия редовен кабинет.

Министър на образованието и науката проф. Галин Цоков заяви, че основните промени ще бъдат насочени към качеството на образованието.

"Можем да използваме летните месеци да комуникираме с педагогическата общност, с родители и ученици подготвените промени в Закона за предучилищното и училищно образование. Да се обсъди как евентуално те могат да се случат в 50-ото или в 51-вото Народно събрание. Те касаят визията, рамката за качество в образователната система, за стандарта за качество", каза Цоков пред БНР.

Министърът посочи, че през новата учебна година в 40 училища евентуално могат да бъдат изпробвани инструменти за индикатори за качество на образователната система.

"Има нова визия и за учебните програми, която трябва да се превърне след това в концепция за учебни програми по отделни учебни дисциплини и в отделни области, за отделни степени на образованието", добави проф. Цоков.

По думите му учебните програми до 10 клас са били олекотени, но не това е продуктивният път:

"Това, което ние сме подготвили като визия за учебните програми, е свързано с т.нар. компетентностна ориентираност на учебните програми. Да не се фиксират върху понятия, а очакваните цели да бъдат свързани с изграждане на умения за живота и компетентности. Вторият важен момент е по-голяма интегралност на знанието. Третият много важен момент е учебните програми да имат в известна степен гъвкавост и ориентираност към местните условия - училища, общности, общини".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от Образование
Без помощи за ученици, ако имат 5 неизвинени отсъствия за месец
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
0
 
! Отговори
Диляна Иванова преди 2 дни
*** такива чакам си все още повишение на заплатата.Аз съм доцент от реномиран университет Шуменския, единственият в България качествен и невероятен! Искам да живея по-добре от сега и да карам още по-скъпа кола от настоящата и искам да си купя още залато.
56
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 дни
Трябва да премахнете понятието Русия е освободила България от турско робство с извършила икономическа услуга с цел злато.
55
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А как ще правят новата визия с директори назначавани от Тодор Живков и са несменяеми цербери.
54
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Учебните програми до 10 клас били олекотени ли???? Този в училище влизал ли е изобщо?! Какво ѝ е олекотено на учебната програма, след като в 9. и 10. клас, в рамките на една седмица имат по 3-4 пъти физика, химия, биология, история и география! Като прибавим, в зависимост от училището, и 1-2 езика, математика и БЕЛ, плюс 2-3 ФУЧ-а.....искам да знам, дали г-н Министъра има такива работен ден и седмица!
53
1
 
6
 
! Отговори
Накратко : преди 1 седмица
Махнете всичко! Научете ги да броят до 12,да се друсат и да хвърлят салфетки по чалготеките.Така е демократично! И евроатлантическо! И екоклиманеолибера3тично!
52
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не остана ни наука, ни образование в БГ. От какъв зор им беше да разрушават системата на бай Тошо, която Юнеско обяви за втора по ефективност в света? Всъщност, разрушиха я, за да генерират "сива маса" - стадо от полуграмотни и слабо интелигентни индивиди, които лесно се манипулират, поради неспособност за самостоятелен анализ на фактите
51
1
 
6
 
! Отговори
МОН преди 1 седмица
Закривай БеГе образованието.Ибез това всички наблягат на дрогата.
50
0
 
6
 
! Отговори
хахо преди 1 седмица
Тоя няма никаква представа от училище освен да разреши на учениците 15 дни да ги няма и да натовари учителите допълнително.Като прибавите и евентуални болнични,познайте колко дни учениците няма да ги има в училище?
49
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Тоя май се натяга да остане министър. В момента за никоя политическа сила образованието не е приоритет.
48
1
 
7
 
! Отговори
Спокоен преди 1 седмица
Няма такова нещо като "излишни понятия". Няма! Аз му казвам след пияндурстване, че е "екзистенциално неопределен", а той ми се репчи : "И сега що ме обиждаш".
47
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Училището е място, където трябва да се изграждат критерии И за САМОоценка. Когато непрекъснато вместо реална преценка биват лъгани с "поощряване", си изграждат принципно грешна представа за мястото си в СВЕТА. Повтарям В СВЕТА, не сред близкото си обкръжение. Защото след накоя друга година те ще се конкурират В света, с неговите маниери и убеждения,с неговите приоми и лъжи, с неговат безскрупулност или обратно - сътрудничество и идеали...Най-важен в живота е характерът и нервната система!
46
0
 
13
 
! Отговори
НАРОДЪТ преди 1 седмица
Първо махнете правото да се минава с двойки до 5. клас ... какво да правят неграмотни ромчета в 5. клас? Не могат да продължат в следващ клас, нали? Въведете оценка за поведение в училище - като има ред и дисциплина, е друго.Махнете и занималните в училище - стават готованковци и учениците не искат да мислят!И НАЙ-ВАЖНОТО_ ЗАБРАНЕТЕ ЧАСТНИТЕ УРОЦИ, ТАКА ЩЕ УЧАТ ПОВЕЧЕ!
45
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Когато учениците не учат понятия за изкуствА, те не развиват и сетова за ценители. след това:Защо нямало публика? Ами няма, защото в училище в час по музика, по изобразително изкуство никой нищо не им обяснява или разказва за това какво е било по света и у нас, не виждат не чуват нищо. НИЩО! И един от резултатите: ходят грозни и еднотипни.Имат предмет "технологии", а не знаят какво значи "технологии", приравняват го с "компютър" ,което е смехотворно. Но логично, защото и там си губят врмето...
44
0
 
14
 
! Отговори
и още, и още преди 1 седмица
Новата визия за образованието трябва да премахне първопричините за лошото учене. Принципът "парите следват ученика"създава явен конфликт на интереси. Учителят има интерес да се подмазва на Сулю и Пулю, а не да изисква от него да напрягал 2.Деца с доказани затруднения в ученето на болестно ниво да не бъдат в един клас с другите. 3. Учебниците да се преразгледат по всички линии като подход, като въвеждане и разработка на понятията, а не да се цели красивост.4 . Да се учи история до последния клас
43
3
 
9
 
! Отговори
Доц. Всичкологов преди 1 седмица
Крайно време е хората да разберат, че философ, теолог, психолог, политолог, педагог, социолог и пр., не е професия, а хоби.
42
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
За да управляваш един народ лесно - първо му съсипваш образованието!!! Правиш така, че да няма знания, да е неграмотен и само да ... бачка! Само че как ще бачка един *** човек, какво може да прави? Един незнаещ човек - не може да прави логически връзки! Не може да мисли! И се отказва да мисли, защото не знае. Ето такива хора трябват на НСР. Без знания, без да могат да мислят, а за разсъждения ИЗОБЩО!! А умният човек е ОПАСЕН ЧОВЕК за НСР. И първото, което се събори в РБ бе образованието!
41
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Големите страни с много население могат да си позволят много шкарто. Малките страни с малко население трябва да имат друг пдход, да обгрижват всеки. Както се обгрижва културно растение, за да израсне различно от дивото.
40
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Образованието трябва да създава граждани, а не слуги на някой бизнес. Това не го измислям аз. Това е постановка на Хумболд, на базата на която е било изграден европейското, вкчително съветското образование, създало големи постижения във всички науки. Така нарчененото практическо ориентирано образование е островната адаптация на техните тъпоумци. Като Великобритания практи1ски учи на финаси, що затъва от десетилетие в десетилетия, що се срива? Да не говорим за трилионните дългове на САЩ ....
39
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Точно обратното: Трябва да се фокусират да разбират ПОНЯТИЯ, а не да манипулират с наличните дадености. Който разбира понятия, може да работи и при други обстоятелства. Който е учен единствено да манипулира, е муха еднодневка. Проблемът с понятията е, че учебниците са лошо ЛОШО написани, без последователен и постъпателн подход и достатъчно и правилно съставени упражнения. Без понятия няма напредък. И тези, които имат талант, и те ще останат на примитивно равнище.
38
0
 
7
 
! Отговори
Радослав преди 1 седмица
Образованието, закона за движение по пътищата и Изборният кодекс са нещата които всяко едно правителство (редовно или служебно) тръгват да оправят и всеки път резултати са все по катастрофални. Явно проблема е в комунистическите калинки назначени в МОН по партийна линия! Колко мозък се иска за да се види къде по света има добре работеща система, да се извикат експерти от тази система за да я приложат тук и да се приключи с тази агония? Явно МОН никога няма да се справят сами!