ЕС с нови правила за шофьорите: Гумите се сменят по-рядко

Новият регламент влиза в сила още този месец
18 юли 2024 14:35, Петър Бойчев
58
ЕС с нови правила за шофьорите: Гумите се сменят по-рядко
Снимка БГНЕС

Европейският съюз промени правилата си за автомобилните гуми. Новите регулации удължават живота им и гарантират едновременно сигурност и по-висока устойчивост спрямо околната среда.

Най-просто казано новият регламент позволява на шофьорите да сменят износени гуми по-рядко.

Според прочуване на компанията „Мишлен“, която е световен производител и лидер в бранша, 50% от автомобилните гуми се сменят преди да достигнат остатъчна дълбочина на протектора от 3 мм. Новото решение на ЕС подкрепя идеята, че висококачествена, но износена гума, не е нужно да се сменя толкова често, пише bTV.

Актуализираният регламент е с фокус върху характеристиките на износените гуми, а не само тези на новите модели. Той въвежда тест за спиране на мокра настилка, който оценява разстоянието, необходимо за намаляване на скоростта от 80 до 20 км/ч.

Този тест обикновено се прилага за нови автомобилни гуми, но сега може да се използва и като оценка за безопасността на износени гуми до законовата граница за износване от 1,6 мм дълбочина на протектора.

Данните на „Мишлен“ сочат, че 400 милиона автомобилни гуми се сменят преждевременно всяка година.

Новият регламент би спестил много – и на потребителите, и на производителите, и на планетата. Той може да доведе до намаляване на търсенето на гуми със 128 единици годишно. Това отговаря на намаление на въглеродните емисии с около 6,6 милиона тона.

Ако такава регулация бъде въведена в глобален мащаб, това може да доведе до намаляване на вредните емисии с 35 милиона тона. По-просто казано – колкото емисиите на Ню Йорк в период от 6 месеца.

За шофьорите този регламент означава, че гумите ще се сменят по-рядко. По този начин в дългосрочен план те излизат по-икономически ефективни.

Според изчисленията на „Мишлен“ новият регламент ще спести почти 7 милиарда евро годишно на жителите на Европейския съюз.

Новият регламент влиза в сила още през юли.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: шофьоригумиЕСизносени
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
4
 
32
 
! Отговори
Христо преди 1 месец
Поредната евротъпотия,мислим за въглеродните емисии а на хората кучета ги яли.Ще тръгнеш на магистрала по джапанки и ще я вапсат...
7
13
 
31
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
И "Мишлен" ,и препоръките на ЕС слабо ме интересуват.Здравето и живота ми зависят от гумите.1,6 мм е твърде малко.На 4 мм гумата се сменява.Отнася се и за зимни,и за летни гуми.
6
6
 
21
 
! Отговори
До 3 преди 1 месец
Именно. Неслучайно гумите имат ДОТ. Имал съм гуми с грайфер, ама след като им мине времето за нищо не стават
5
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"и на планетата" Някой може ли да ми обясни разумно какво значи това?
4
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Защо не предлагат всесезонни като си купуваш нова кола като вариант, сега трябва да продавам летните и да си взема такива каквито искам.
3
3
 
23
 
! Отговори
До 1 преди 1 месец
То имаше такава катастрофа в София миналата седмица, някакъв се престроява ама влиза със 120 км/ч и там вода и направо отнесе един бус
2
6
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сменяйте си и асраните ащи по-рядко те миришат на рози и ще спасите планетата според производителя на ащи баба Пена.
1
5
 
47
 
! Отговори
АкваМен преди 1 месец
Плитък грайфер + малко вода на магистралата + 100 км/ч = среща с мантинелата.

Спонсорирани публикации