Отстъпва ли Япония от електрическите автомобили?

Само един беше изложен на тазгодишното Japan Mobility Show
21 окт 2024 22:18, Анисия Иванова
43
Отстъпва ли Япония от електрическите автомобили?
Снимка: БГНЕС

Франция и Япония са световни лидери в дизайна - но ако искате да сте в крак с модата, Париж е непобеденият господар на тенденциите, докато Токио е затънтено село. Подобно е ситуацията и в света на автомобилите.

Автомобилното изложение в Париж тази седмица беше шанс за европейската автомобилна индустрия, подкрепена от възможните нови мита, да демонстрира способността си да се изправи срещу вноса на достъпни, иновативни китайски електрически превозни средства. Шумът беше осезаем от другия край на света: Renault SA, Stellantis NV и Volkswagen AG пускаха нови електромобили около или под конкурентно ценово ниво от €25 000. Нахалните, луди дизайни може дори да събудят интереса на европейците, които изглежда все повече се движат към ерата след автомобилите.

Мигнете и може да сте пропуснали факта, че автомобилният сектор на Япония показва своите продукти по същото време. Нещо повече, ще ви бъде простено, ако си помислите, че революцията на електромобилите изобщо не се случва.

Само един електрически автомобил беше изложен на тазгодишното Japan Mobility Show: Nissan Motor Co. Ariya, който се продава от 2022 г. и беше представен за първи път преди пет години. Toyota Motor Corp. и Honda Motor Corp. показаха две коли (и, в случая на Toyota, нещо като домашна батерия за спешни случаи), захранвани с водород, и три модела бяха показани заради способността им да изгарят биогориво. Този избор изглежда напълно извън реалността. Понастоящем броят на електромобилите с батерии, продадени в световен мащаб на всеки три дни, е приблизително еквивалентен на общо 90 762 автомобила с водород, закупени откакто тази технология излезе на пазара преди девет години.

Това е кичозен подход, който изглежда много в унисон с по-широкото позициониране на Япония, докато автомобилната индустрия става електрическа. Един на всеки осем автомобила, продадени в световен мащаб миналата година, беше EV с батерия, или BEV, но в Япония делът е само 2,2% - по-слабо проникване от Индия или Югоизточна Азия, да не говорим за един на всеки четири в Китай. Във Франция делът е 18%, а в САЩ - 8,1%.

Автомобилните производители навсякъде се сблъскват с много неравности и неуспехи по пътя към електрификацията, но Япония е уникална в аргумента, че промяната е не само логистично предизвикателство, но и фундаментално погрешна. Председателят на Toyota Motor Corp. Акио Тойода заяви през януари, че BEV никога няма да постигнат повече от 30% пазарен дял – въпреки че те вече са около 13% досега тази година, в сравнение с по-малко от 5% през същия период на 2021 г.

Целият анализ на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


43
Още по темата: ЯпонияколиBloomberg TV Bulgaria
Още от Коли
Следващата заплаха за Европа - китайска кола за един милион долара
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
ЧУДЕЛ СЕ КАК ЩЕ СТАНЕ ТОВА след като планетата е покрита 2/3 с вода. Но като вярващ човек не се съмнявал, че има начин водата да се запали, и решил да го открие.
21
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
Кой е всъщност Юл Браун? Това е Илия Вълков от Варна, който през 1952 г. бяга от конценрационните лагери на комунистите в Турция и после се установява в Австралия и там заминава за Америка. Роден е на 20 април 1922 г. От малък имал влечение към техниката, бил сръчен от подръчни части можел да направи радиоапарат например. Като ученик в Пловдивската семинария се впечатлил от пасажа в Библията, че Бог ще накаже грешниците с огън и ще изгори земята. >>>
20
4
 
0
 
! Отговори
Заредена батерия преди 4 часа
До Хенри Форд. От опит ли говориш? Качи се на един електрически автомобил да го покараш и сподели впечетленията. До тогава, аз мисля да си купя втори .
19
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
При това ПЛАМЪКЪТ на "БРАУНОВ ГАЗ" СЕ "ДЪРЖИ" КАТО РАЗУМНО СЪЩЕСТВО - сам повишава или намалява температурата си според материала, който се поднася пред него. Тези свойства на газовата смес още не са разгадани и описани в научно издание.
18
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 часа
Пламъкът на двата газът е с особени свийства: без да използва кислорода наоколо, той може да реагира и да топи всякакви материали - реже стомана като кашкавал, топи и споява, изгаря и разгражда радиоактивни и токсични отпадъци, прави от водата гориво, произвежда електричество, пречиства рудата и т. н. - безброй приложения във всички области на живота.
17
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Новото е, че когато двата газа след това се смесят, дори под налягане, те не експлоадират, а се свързват мирно и тихо. "От вода и пак на вода" с чиста енергия, която може да пречисти водата, въздуха, храната, въобще света." Така Българнът Юлиян Вълков Браун ... формунлира сам своето откритие.
16
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Но любомата демонстрация на Юл Браун е ДА ИЗМИНЕ С КОЛА 1600 КМ БЕЗ ГОРИВО само с бидон4 литра вода и две Браунови батерии, които преубразуват водата в "Браунов Газ" - два атома Водород и един Кислород. Брауновият газ е получен чрез електролиза на водата, при която водородът и кислородът се разделят. Това не е нещо ново, нито сложно - електролизата е открита преди близо два века от Фарадей. >>>
15
3
 
8
 
! Отговори
Хенри Форд преди 5 часа
Електромобила се оказа едно недоносче... Не-До-Нос-Че... Е те това е целата истина :-)
14
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Пламъкът от "Браунов Газ" запоява парче стъкло, към него мед, а медта - парче стъкло. После всички спойки пробива идеално гладък отвор. Късче америций 241, който излъчва 16 00 Кюри радиация в минута след 2 мунутно излагане на пламъка става почти безвреден, колкото е фоновата радиация. >>>
13
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Всеки би предположил, че пламъкът на "БРАУНОВИЯТ ГАЗ" е гореш като ацетиленова горелка. Но горелката на Браун била само леко затоплена и МОЖЕЛА ДА СЕ СЪРЖИ С ГОЛА РЪКА почти до дюзата! Подлагат волфрамова пръчка (волфрамът кипи при 6000 градуса), блясва бял пламък и пръчката почва да се изпарява. Другият и край обаче остава студен и може да се държи с ръка. Подлагат тухла и тя първо гледжосва, после започва да се топи. >>>
12
9
 
2
 
! Отговори
Капитанът преди 5 часа
Японците винаги са били много консервативна и задръстена нация.
11
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Освен това има възможност да се правят леки коли, които да се движат със "Браунов Газ" - разлагане на Водната Молекула на Водород и Кислород, с висока честота на вибрация на Водната молекула. Произведения "Браунов Газ" веднага се запалва и задвижва двигателя. Лошото при това е че Биснесите няма как да получават парички, понеже вода има навсякъде. Напишете в търсачката Браунов Гас и ще видите Кой е неговия Творец - Българина Илия Вълков (Yull Brown)....
10
2
 
0
 
! Отговори
ili от Видин преди 5 часа
До Анонимен Могат и 20 години да дадат гаранция като на практика предлагат двигатели базирани на такива създадени преди 30 години.
9
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Идват Конопените технологии, така както едно време са правели каросериите от Конопена пластмаса и са се движели на Конопено Олио. В момента има направени Батерии за леки коли от Конопени Нано частици. Капацетивността на тези батерии е след зареждане да изминава над 1500 мили. Конопените леки коли с конопени батерии ще тежат около 300 килограма. Но за тези технологии никъде не се говори. Влезте в YouTube и напишете "Ford Car Hemp 1941" и ще видите как сЧукове бият по колата и няма счупване!
8
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Да не са луди да се хвърлят на електрички, това е временно явление.
7
2
 
10
 
! Отговори
Уха преди 5 часа
Японците отдавна знаят опита на Балканкар с електрокари срещу мотокари. Който разбрал разбрал. Няма как да се намали теглото на батериите - това е проблемът и това е нерешим проблем.
6
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 часа
Франция пък точно 1 свестен автомобил не са произвели.
5
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
Не съм голям фен, но японците си развиват хибридните системи от десетилетия, именно защото поне за сега това е бъдещето. Да, може да не са най-луксозните или бързи, но са най-качествени, Тойота дава 10 год гаранция, а китайските електрички горят като факли.
4
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
Факта е че тази се година се наблюдава глобален спад на продажбите на ел. автомобили, защото хората разбраха, че те са много непрактични и трудни за експлоатация. Чисто технологично ДВГ са много над ел. автомобилите, ето защо е необходимо разработването на базово нова по-добра технология. Водорода е супер, но производството и съхранението му са много скъпи.
3
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 часа
Да японците ще си произвеждат хибриди, поне Тойота.