Търпение и пак търпение – но става ли шофьор от всеки желаещ?

"Никога не можеш да кажеш на курсиста, че от него няма да стане шофьор", казва автоинструкторът Красимир Георгиев
11 авг 2024 14:15, Елка Василева
52

"По време на първия урок в шофьорските курсове курсистът сяда отдясно, за да можем аз и моите колеги да обясним как се заема правилният стоеж зад волана. Това е нещо, на което почти никъде не му обръщат внимание, но е много важно, защото от правилния ортопедичен стоеж зад волана зависи кога ще настъпи умората при по-продължително пътуване. При възникване на ПТП, когато стойката е правилна, вероятността да се стигне до най-тежкото е по-малка. Тялото от кръста нагоре и от кръста надолу трябва да образуват приблизително 90 градуса, трябва да има лека свивка в коляното, кракът не трябва да е изправен, не трябва и да е под прав ъгъл”, обясни автоинструкторът Красимир Георгиев първите стъпки за един бъдещ шофьор в неделното издание на "България сутрин" по Bulgaria ON AIR.

Въпреки твърдението на някои хора, че предпазният колан не е толкова полезен, Георгиев смята, че коланът е нещо изключително важно, полезно и необходимо.

Паркирането не се научава само на полигон

"Ползата от полигоните е да потеглим, да спрем, да завием, да усетим волана, спирачката и газта. Трябва да можем да владеем автомобила, движейки се на заден ход поне 80-100 метра само на странични огледала и когато това вече го можем, излизаме в градски условия и паркирането се получава. В момента най-сигурният начин да не се научим да паркираме е, ако се учим само на полигон, защото на полигон трябва да се научим да се движите на заден ход, а самото паркиране, когато сме усетили автомобила какво правим назад, се извършва в истински действителни условия - на улицата, в паркинга на мола, пред големия супермаркет, пред блока, в малката квартална уличка, защото утре няма да паркираме само на полигон”, каза автоинструкторът пред Bulgaria ON AIR.

Става ли от всеки желаещ шофьор?

Според Красимир Георгиев часовете практика са прекалено малко, но е нормално да бъдат определена бройка, която да позволи едно спокойно обучение без пропуски, без съкращаване на учебните програми и упражнения.

"Първото правило, което аз спазвам, е търпение, търпение и пак търпение. Търпението е в основата на всеки голям успех. Второто правило е, че при теб никога няма да дойде човек, който може, следователно грешките, които допуска, не трябва да ни нервират, а трябва да те амбицират и трябва да ти дават импулс да докажеш, че тези грешки ще изчезнат. И последното правило: никога не можеш да кажеш на курсиста, че от него няма да стане шофьор. Това е все едно да кажеш на някой тежко болен, че няма шанс да живее”, заяви автоинструкторът.  

Целия разговор гледайте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от Общество
Лекари от Турция, Русия и Сърбия спасяват положението в болница у нас
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
2
 
! Отговори
Зрънчо преди 4 седмици
Повечето просто имат книжки. То се вижда, че не са шофьори щом на прав път се блъскат. И то широк с видимост.
39
0
 
0
 
! Отговори
Гошо преди 4 седмици
До Анонимен-27-А лепенка "Златно кормило" на предното стъкло да му сложат ли
38
0
 
1
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 седмици
До Анонимен....28...Риск са такива като тебе,с гооолям опит,има-няма 3 години,които включват мигач само на ГТП.
37
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Това няма никакво значение . Важно е само дали си в ченгеджийска банда или може да умреш ;) Имат право да се наговарят най сложните маневри да не се преподават за да си играят с тебе на господ бог . Имат право да те шантажират и със скорости . Да се изсерат на образователната система и да ти кажат че напразно си учил четери години . Имат право да се гаврят с от 30 години безответно защото са в мощна банда . Един от синовете им даже се хвалеше с гаврите на баща си и са на власт до живот .
36
0
 
3
 
! Отговори
тоти преди 4 седмици
А тези с психическите отклонения,кой проверява дали е годен или важно да му вземен паричките..колко часа има за психологията на пътнотраспортния травматизъм ,,,0;;
35
8
 
4
 
! Отговори
dfadsf преди 4 седмици
То щото карането на автомобил е голяма философия. Аре стига глупости.
34
0
 
13
 
! Отговори
Така е .. преди 4 седмици
Едни разбират че не стават за шофьори и изобщо не се захващат. Други особено жени се отказват да кормуват малко след книжката. Трети не стават , но са упорити и правят белите.
33
0
 
13
 
! Отговори
емигрант преди 4 седмици
българския манталитет много пречи
32
0
 
8
 
! Отговори
Про100 Киро преди 4 седмици
Важното е да се положи асфалт за прикриване на местопрестъплението веднага след ПТП с убит човек,когато бързаш да доставиш гореща пица със свежи кристали на Благо Хоризонта предизборно...
31
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Изкарах курса по време на Ковид, защото нямаше какво друго да правя. Уж препоръчан инструктор, но го мързел да обяснява, да показва. Всеки път въртяхме с 30 по кварталите улички и понякога за 2 км на булеварда. През кръгово така и не минах, нямаше нощно, нямаше магистрала, нямаше екстремно спиране, не показа 1 път как се налива бензин на бензиностанция та, 1 път как се сваля акумулатор, как се дава ток. На учебната кола не и работеха скоростомера и клаксон.
30
11
 
7
 
! Отговори
Айляк преди 4 седмици
Много е готино да гледаш женска как иска да се мушне (паркира) на задна между две коли, не си обръща главата назад, гледа само в страничните огледала...и от 16-я път паркира криво-ляво аФтомобила, излиза потна от колата гаче току-що е родила, а отзад се образувало задръстване мани, мани..:)) Има и жени добри шофьори, но не са много...
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Движите се по маршрут, където е разрешена максимална скорост 50 км, вие сте със 60, преди месец сте платили 50 лева за движение със 70 на същата отсечка! Зад вас на 2-3 метра напира камион, свети и натиска клаксони да се движите като хората или отбивате където искате! Всъщност сте платили 35 лева, защото когато платите в срок има отстъпка 30 %! Изборът е ваш!
28
0
 
6
 
! Отговори
Божи Човек преди 4 седмици
25 Снидетелствам че това е така лична съм ги виждал и са много такива.
27
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
По мое време когато бях младо шофьорче нещата става по друг начин. като живееш на село е лесно. Учехме се на колите на приятели. Аз се научих да карам на 14 години на Ладата на мой приятел. После съм карал много други коли преди да взема книжка. И камиони съм карал и трактори. Семейните коли си ги карах постоянно. На 18 години се явих на изпит за книжка директно. В учебна кола се качих точно 3 пъти. Имах вече 4 години стаж и нямаше нужда от повече.
26
21
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Тоя на снимката е стар за шофиране. Шофьор до 60 години, след това е риск и за водача и за околните.
25
1
 
23
 
! Отговори
Ofe4 преди 4 седмици
Карах курсовете преди 15 години в една фирма, 30 часа при трима различни инструктори на две различни коли, едната 90 коня, другата над 150. Не знам дали е нормално, но като гледам каращите около мен в България важи закона на джунглата, за това и не е препоръчително да се кара на високо-скоростни пътища тук. Не знаеш коя батка, *** или пияно -друсан олигар ще те нацепи.
24
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Хюмnето взима книжка, тати му купува кола 500 коня и скоростомера удря 300 на тракия светкайки на останалите, а държавата спи не променяйки законите знаейки, че това може да е детенцето на някой от тези в парламента... Другите нека да мрът...
23
1
 
14
 
! Отговори
Тия с най скъпите преди 4 седмици
Коли които карат с 300 по Тракия и наритат на джихад зад колите пред тях са за е ба не.
22
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
"Статистиката говори много красноречиво" - за голямо съжаление, уви, напълно прав сте! По улиците е пълно с безрасъдни "шофьори", за които сякаш е въпрос на пилешка чест на всяка цена да изпреварят другия. Винаги се дърпам вляво или вдясно (взависимост откъде ме мъчат да ме изпреварват) и пускам такива да бягат напред. За съжаление не винаги имам място да ги пусна (например тесни балкански пътища с много завои) и тогава тези "шофьори" вече застрашават и мен и спътниците ми.
21
4
 
7
 
! Отговори
61 преди 4 седмици
"В доста държави от ЕС тези часове са по-малко." Да, ама в Англия има "ученическа шофьорска книжка". Детето я взема на 17 (достатъчно е да има навършени години) и после може да кара семейната кола под ръководството на родител. Така че когато детето се запише за курсове, то вече може да е навъртяло 200 часа зад кормилото.