Търпение и пак търпение – но става ли шофьор от всеки желаещ?

"Никога не можеш да кажеш на курсиста, че от него няма да стане шофьор", казва автоинструкторът Красимир Георгиев
11 авг 2024 14:15, Елка Василева
52

"По време на първия урок в шофьорските курсове курсистът сяда отдясно, за да можем аз и моите колеги да обясним как се заема правилният стоеж зад волана. Това е нещо, на което почти никъде не му обръщат внимание, но е много важно, защото от правилния ортопедичен стоеж зад волана зависи кога ще настъпи умората при по-продължително пътуване. При възникване на ПТП, когато стойката е правилна, вероятността да се стигне до най-тежкото е по-малка. Тялото от кръста нагоре и от кръста надолу трябва да образуват приблизително 90 градуса, трябва да има лека свивка в коляното, кракът не трябва да е изправен, не трябва и да е под прав ъгъл”, обясни автоинструкторът Красимир Георгиев първите стъпки за един бъдещ шофьор в неделното издание на "България сутрин" по Bulgaria ON AIR.

Въпреки твърдението на някои хора, че предпазният колан не е толкова полезен, Георгиев смята, че коланът е нещо изключително важно, полезно и необходимо.

Паркирането не се научава само на полигон

"Ползата от полигоните е да потеглим, да спрем, да завием, да усетим волана, спирачката и газта. Трябва да можем да владеем автомобила, движейки се на заден ход поне 80-100 метра само на странични огледала и когато това вече го можем, излизаме в градски условия и паркирането се получава. В момента най-сигурният начин да не се научим да паркираме е, ако се учим само на полигон, защото на полигон трябва да се научим да се движите на заден ход, а самото паркиране, когато сме усетили автомобила какво правим назад, се извършва в истински действителни условия - на улицата, в паркинга на мола, пред големия супермаркет, пред блока, в малката квартална уличка, защото утре няма да паркираме само на полигон”, каза автоинструкторът пред Bulgaria ON AIR.

Става ли от всеки желаещ шофьор?

Според Красимир Георгиев часовете практика са прекалено малко, но е нормално да бъдат определена бройка, която да позволи едно спокойно обучение без пропуски, без съкращаване на учебните програми и упражнения.

"Първото правило, което аз спазвам, е търпение, търпение и пак търпение. Търпението е в основата на всеки голям успех. Второто правило е, че при теб никога няма да дойде човек, който може, следователно грешките, които допуска, не трябва да ни нервират, а трябва да те амбицират и трябва да ти дават импулс да докажеш, че тези грешки ще изчезнат. И последното правило: никога не можеш да кажеш на курсиста, че от него няма да стане шофьор. Това е все едно да кажеш на някой тежко болен, че няма шанс да живее”, заяви автоинструкторът.  

Целия разговор гледайте във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
До АнонименДа, така е! Не от всеки става състезател, но много се пробват и то не в условията на писта , където всичко се контрлира - а, в условията на населените места , където има насрещно движение, пешеходци и други фактори като употреба на различни опиати ..... Статистиката говори много красноречиво като резултат от всичко това
19
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Става ли от всеки желаещ шофьор - разбира се, всеки нормален човек може да придобие знанията и уменията, които са необходими за любителска категория. Виж, състезател не от всеки става, там вече се иска талант.
18
11
 
4
 
! Отговори
Алекс преди 1 месец
31 часа практическо обучение съвсем не са малко.В доста държави от ЕС тези часове са по-малко.Разбираемо е Краси да иска повече часове и съответно по-добра печалба.
17
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аваа... Трета, пета, азота и айде!
16
5
 
6
 
! Отговори
разберете едно-- преди 1 месец
ШОФИРАНЕТО или ти се удава-или не ти се удава--- резултатът на хора на които не са им отказани книжки-го четете всеки ден--ВЕреме е АВТОИНСТРУКТОРИТЕ ДА НОСЯТ ОТГОВОРНОСТ- ПРИМЕРНО ИМАШ 100 КУРСИСТИ И ТЕ 10-30% ДО 1 Г ИМАТ ТЕЖКИ НАРУШЕНИЯ КАТАСРТОФИ-- ИНСТРУКТОРЪТ ДА ОСТАВА БЕЗ ПРАВА ЗА 10Г -ТОВА Е !!!!
15
3
 
11
 
! Отговори
от 14 преди 1 месец
След 5 минути инструктора му набива спирачките и му казва: ти подиграваш ли се с мен бе? Защо не каза че си управлявал автомобил преди? Управляваш по-добре от мен. Марш да си учиш листовките и да не съм те видял повече на урок при мен.
14
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Моя първи братовчед е маниак на тема коли. Още от 13 годишен караше на баща си ладата 1993-та година на село. Правеше основен ремонт на ладата им 1500 която беше 14 годишна с баща си..моя вуйчо. Но понеже го мързеше да учи едвам изкара 8-ми клас. Листовките му правеха проблем на 18 години като караше шофьорския курс. Не може да осмисли въпросите на 100 %.При 5 допустими той правеше по 10. И се качва за пръв път с инструктора си да кара учебната кола. След 5 минути инструктора му набива спирачки
13
10
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
И това се нарича психопат, който някак си е станал инструктор. "кръста надолу трябва да образуват приблизително 90 градуса, трябва да има лека свивка в коляното" Нямам думи.. Свивката в КОЛЯНОТО се нарича КОЛЯНО!!! С транспортир ли да се меря как съм седнал? Мозъци! От такива експерти все сме на тоя хал, че всеки дава акъл и няма кой да работи. Инструктор-психар. Завий наляво, завий на дясно. Това работа ли е да те возят като куфар?
12
1
 
5
 
! Отговори
шоферО преди 1 месец
Добре, всеки може да е шАфИор, щом така повече ви харесва!
11
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Да, бе, да! Не от всеки става пешеходец, но всички ми се мотаете на платното!
10
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Че то до 20 години колите ще са на автопилот и няма да се карат от хората ръчно.
9
1
 
13
 
! Отговори
Бау преди 1 месец
Запомнете! Не от всеки шофьор става добър инструктор! Бай Иван, когато видеше, че на някой курсист по трудно му се отдава или е с по малка или никаква предварителна подготовка, отиваше и казваше на Началника - Този го дайте при мен! Искам да му дам...!
8
1
 
14
 
! Отговори
Айляк преди 1 месец
Познавам такива, дето не стават за шофьори. Невменяеми са. Тежък случай отвсякъде. Даже и практиката не можа да ме убеди, че от тях става прилични шофьори, реакции, рефлекси, преценка и т.н...А като ги лепне и паниката, шоуто става пълно. Но в днешно време от мнозина не става шофьори, поради простата причина, че сядат зад волана друсани и фиркани. Тия па са жив кошмар. Този отгоре да пази от тях. А отделно и такива, дето си купуват книжките - кубинци, неграмотници, тарикати и т.н...
7
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Общо взето като си караш курса веднага разбираш, че си единствения на пътя който спазва някакви правила особено маркировката, спира на пешеходна и внимава да не вдига над 50. След това започваш да караш и ти се приобщаваш към останалите за които нищо не важи повечето време. Курса е да ти издадат само един документ, нищо не учат не са чували дори примерно за дефензив драйвинг дори за изпита не казват кое е най-важното, защото тайно се наддяват да те скъксат и още 30 часа.
6
8
 
11
 
! Отговори
Даам преди 1 месец
Аз си я купих шофьорската книжка през 2003. И съм много по-добър шофьор от сегашните!
5
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
"Книжка кола не кара" българска народна мъдрост.
4
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Пф, изкарах книжка през 2017, моят инструктор ми викаше ,ай направи едно кръгче и те пускам на изпита, пхахах,
3
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сравнява кандидат- шофьорите с тежко болни. По пътищата е пълно с първосигнални, считащи пътя за техен. При явно ограничение на скоростта те натискат да караш с превишена скорост. Святкат, бибиткат и опитват да изпреварват от дясно и на кръгово! И всичко това да стигнат с една минута по- рано. Все някой ги е пуснал на изпитите.а са дефекни у квадратните глави
2
6
 
7
 
! Отговори
Кви шофьори преди 1 месец
Да става от комплексираните ГаньоBцu, с трошки те с превъртяни км, говорещи по телефон, неспазващи ограничение, пешеходни пътеки, Стоп знак и прочие. Просто племе, за това сте на първо място по катастрофи и смърт на пътя и в топ 20 в света. Но заради 80%opku.страдат 20% нормални българи.
1
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Аз се отписах от шофьорски курс, инструкторът не го бива