Евтини китайски електромобили заливат пазарите

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита
7 сеп 2024 12:54, Елка Василева
131
Евтини китайски електромобили заливат пазарите
Снимка: архив, БГНЕС

Европейският съюз и САЩ налагат по-високи мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай, но това не спира производителите в азиатската страна да заливат пазара с евтини електромобили, посочват анализатори.

Китайската компания за електрически превозни средства "Зийкр" (Zeekr) обяви, че през този месец ще пусне своя първи автомобил с повишена проходимост  (SUV). Той ще се продава с над 1400 долара по-евтино от електромобилите от модела "Модел Уай" (Model Y) на американската компания "Тесла" (Tesla).

"Зийкр" планира да доставя своя модел в целия свят до края на годината.

Китайският автомобилен гигант "Джийли" (Geely), който притежава "Зийкр", обяви, че през август е продал общо 181 229 превозни средства. Това представлява повишение с приблизително 21 процента спрямо година по-рано, посочва специализираното издание "Маркет Скрийнър".

Друг китайски производител - "Нио" (Nio), започва да налага електрическите автомобили, създадени от неговото подразделение "Онво" (Onvo). Те са по-евтини от аналогични модели на други марки и са предназначени за клиенти с по-скромни финансови възможности. В края на миналия месец бяха открити 105 фирмени магазина на "Онво". Предвидено е в тях да се предлагат автомобилите от серията L60, които също са с висока проходимост (SUV).

От своя страна китайската компания за електрически автомобили "Спън" (Xpeng) обяви в края на август, че е започнала ограничени доставки на пазара на новия си масов модел "Мона Ем 03"(Mona M03). Тази електрическа кола се продава в Китай на цена, равняваща се на под 20 000 долара.

"Спън" е продала 14 036 електромобила през август, което се оказва най-успешния месец за фирмата от началото на тази година.

Миналият месец е бил много успешен и за китайската автомобилостроителна компания Би Уай Ди, (съкратено от "Build Your Dreams" или "Изградете вашите мечти" - бел. ред.). Тя обяви, че е продала рекорден брой коли през август.

Продажбите, реализирани от производителя на електрически и хибридни автомобили, са нараснали с 30 на сто спрямо август 2023 г. до 370 854 коли. Сред тях 31 451 са продадени извън Китай.

Общият брой на автомобилите, реализирани от Би Уай Ди на пазарите извън азиатската страна от началото на 2024 г., е достигнал 264 869 коли. Това представлява повишение спрямо същия период на 2023 г., когато китайският производител е продал в чужбина 242 765 електрически и хибридни автомобила.

Ако продажбите на Би Уай Ди се запазят с този темп, то до края на годината компанията ще е продала на пазарите извън Китай малко под 400 000 коли, сочат оценките на Си Ен Би Си.

Автомобилите с хибридно задвижване (на които са монтирани както електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене) са основен фактор за повишените продажби на Би Уай Ди. Те бележат ръст от 48 на сто, докато продажбите на колите, задвижвани само с електроенергия от батерии, са се повишили с почти 12 на сто.

Близо две трети от всички автомобили, продадени от Би Уай Ди през август 2024 г., са били с хибридно задвижване.

От своя страна производителят на смартфони, базиран в Китай, "Сяоми" (Xiaomi), който в края на миналия месец представи първия си електромобил, съобщи, че през август е доставил на пазара над 10 000 коли.

Лий Юн, основател и главен изпълнителен директор на "Сяоми", обяви в средата на юли, че до края на ноември компанията планира да достави на пазара 100 000 от своите електрически седани Ес Ю 7 (SU7). Това означава, че "Сяоми" трябва да доставя средно по най-малко 16 000 автомобила месечно, посочва Си Ен Би Си.

Китайската компания "Сяоми" започна масово да предлага на пазара електрическите седани Ес Ю 7 през април. Цената им е с около 4000 долара по-ниска от тази на електромобилите на "Тесла" от серията "Модел 3"(Model 3).

Същевременно фирмата "Ли ауто" (Li Auto), известна най-вече със своите електромобили с удължен пробег при една зареждане на батерията, обяви, че през август е доставила на пазара 48 122 коли. Това представлява спад спрямо рекордните 51 000 електрически автомобила, доставени през юли.

Друг китайски производител на електрически автомобили - "Айто" (Aito), който използва технология на корпорацията "Хуавей" (Huawei), обяви, че е доставил на пазара 31 216 коли през миналия месец. Това представлява повишение с над 10 000 електромобила в сравнение с юли.

"Хуавей" продава търговската марка и патентите на "Айто" на автомобилния производител "Серес" (Seres) за 2,5 млрд. юана ( около 352,5 млн. долара), отбелязва Си Ен Би Си.

(Пламен Пенчев, БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


131
Още от Коли
417 коли на ток регистрирани в Пловдив от началото на годината
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 21. И кво от туй ?
20
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
През 2018 имах честа да карам чисто нов джип Great Wall, служебен естествено! Е по-голям ***, не бях карал, а съм карал над 30 автомобила в живота си! Това е един огромен компромис спрямо цената му, но реално на 10тия ден започваш да го мразиш!
19
2
 
8
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 седмица
До 14 "Не съм чувал бг електрокар да е изгърмял. Или се само подпалил" - и двата ферибота които се запалиха бяха пълни с немски електрички. Може лесно да се провери. Факт
18
6
 
8
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 седмица
До 12 "Тези евтинджоси имат живот, не повече от 6 години!" - а колко живот имат електрическите Фолксваген и? Три-четири години? Китайците може да не са на нивото на електрическата S класа или на Порше и Ламборгини, но е достатъчно, че смазват ВСИЧКИ европейски електрички за "средната класа". Факт. ПП. И ще се научат да правят и скъпи коли. Китайският пазарьза тях е достатъчно голям.
17
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Анонимен 16. След като китайците заливат пазаря значи че се купуват. А ти си дрънкай че са еднодневки. На никого не пречиш.
16
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Реалност 12. Гроздиту е много киселу.
15
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Еднодневки. За макс 5 години. А после? Къде ще хвърляме бо.к.ука, в космоса ли?
14
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
В Африка и Южна Америка е пълно с китайски коли. То не са Джили, Максан, Грейт уол. Верно не са електрически но са масово навсякъде. Бил съм в много държави и китайските коли, камиони, автобуси стават преобладаващи.
13
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Не съм чувал бг електрокар да е изгърмял. Или се само подпалил...
12
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А бг електрокари колко струваха??
11
14
 
9
 
! Отговори
Реалност преди 1 седмица
Тези евтинджоси имат живот, не повече от 6 години! И то с лека експлоатация! Това е възможно най - голямата набутка за един собственик на това чудо на технологията! Китай всичко може да направи, но никога няма да спечели богатите клиенти! На първо място е качеството!
10
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Електрическите коли са абсолютно елементарни за производство. И няма никаква логика да са толкова скъпи. Електрическите коли имат в пъти по малко части. Оправдават високата цена с батериите. А точно батериите са най лесното нещо за производство. Клетките се произвеждат на напълно автоматизирани поточни линии и са изключително евтини. Вижте какви са цените на едро в Китай. Стотинки струва една клетка! Цялата батерия заедно с периферията и електрониката e 5000 долара за 80Kwh. Сравнимо е с ДВГ.
9
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Могат. Правят.
8
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
А, що така бе миме? Нали бяхме много за зелената сделка и еликтификацията. Какво стана сега? Когато Мъск ни продава тогава зелената сделка е супер важна, когато е Китай, това вече е нетърпимо влияние... На мен ми е по-интересно как така наречените зелени изсичат горите за да засадят перки и волтаици. Това е уникална грижа за природата...
7
2
 
37
 
! Отговори
ЕС = Шизофреници преди 1 седмица
Значи приемат зелена сделка и строги норми за вредни емисии с които правят автомобилите все по скъпи. Задължават производителите да правят само електрически коли. Хората обаче не ги купуват заради високата цена. В един момент идва китайците и пускат евтини електрически коли на което ЕС отговаря с ограничения за внос и високи мита. Сега в крайна сметка кое е приоритет? Екологията или печалбата на няколко частни фирми? Е ясно се вижда! Печалбата винаги е на първо място.
6
1
 
4
 
! Отговори
Не е Би Уай Ди, преди 1 седмица
а Бринг Йор Дриймс,аннадъмо!?
5
4
 
14
 
! Отговори
Христо Христов преди 1 седмица
Да добавим: и сравнително качествени.
4
3
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Високото, качество на ниска цена не устройва ЕС и САЩ за свободен пазар не може и дума да става.
3
5
 
20
 
! Отговори
бе не знам преди 1 седмица
На времето през "мръсния комунизъм" в България беше пълно с електрически коли!Викаха им електрокари!Нашите ги изнасяха чак в Япония!
2
5
 
7
 
! Отговори
Кита рист преди 1 седмица
Аз пък карам китайски електро Москвич и не се оплаквам, в багажника му има дизел генератор за подзареждане на аккумуляторите. Така мога да карам от Банско до Каварна без каквито големи припречки с зареждането.