880 души у нас карат автомобили от най-луксозните марки

Бентли, Ламборгини и Ферари се борят за интереса на българите с много пари
Обновена: 15 авг 2024 07:57 | 15 авг 2024 07:00, Елка Василева
132
880 души у нас карат автомобили от най-луксозните марки
Снимка: архив, БГНЕС

В България има бум в покупките на луксозни автомобили, показват данни на МВР за регистрираните превозни средства. В страната има близо 880 души, които могат да се похвалят, че карат автомобил от някоя от най-скъпите марки - Астън Мартин, Бентли, Бугати, Ламборгини, Лотус, Макларън, Ролс Ройс или Ферари, пише „Труд“.

В рамките на година броят на колите от тези марки в страната е нараснал с 25 на сто. Новите коли на възраст до 5 години от тези марки се увеличават с 40 на сто. При положение, че общият брой на колите в страната нараства само с 3,9%.

В България има 308 автомобила от тези осем марки, за които може да се каже, че са нови и са на възраст до 5 години, показват данните на МВР към 1 юли. Но луксозните автомобили държат високи цени дори и когато вече са навъртели доста километри. Любопитно е, че и българите с големи финансови възможности купуват автомобили на старо. Така плащат по-ниска цена, а на пътя могат да се похвалят, че карат изключително бърз и луксозен автомобил.

В рамките на една година регистрираните в страната коли от осемте луксозни марки нарастват със 176 броя и достигат 879 броя. Като увеличението на най-луксозните коли на възраст до 5 години е с 88 до общо 308 броя.

От осемте луксозни марки през последните 12 месеца най-много са продажбите на Бентли, а на второ място с равен резултат са Ламборгини и Ферари. За една години броят на Бентлитата в страната е нараснал с 60 и общият им брой към 1 юли достига 338. Цената на ново Bentley Bentayga започва от 206 хил. долара и стига до 339 хил. долара в зависимост от оборудването. А цената на Bentley Continental GT започва от 245 хил. долара и стига до 370 хил. долара. Крайната цена зависи от екстрите, които поръча купувачът.

Броят на Ламборгинитата в страната за година се увеличава с 33 и вече са регистрирани 170 коли от тази марка. Любопитно е, че автомобилите от тази марка са на второ място след Бентли както по брой на продажбите в рамките на година, така и по общ брой и по брой на колите на възраст до 5 години. При Ламборгини цените на различните модели са в много широки граници. Например цената на ново Lamborghini Aventador започва от 790 хил. долара за базово оборудване, SUV моделът Lamborghini Urus може да бъде купен за 238 хил. долара. Но за Lamborghini Sian трябва да дадете около 3,6 млн. долара.

На трето място сред луксозните марки по присъствие на пазара в България е Ферари. За година автомобилите от тази марка в България са нараснали с 33 и вече са 168 броя. Това са автомобили само за хора с големи финансови възможности. Цената на ново Ferrari 296 GTB започва от 342 хил. долара, а цената на Ferrari Daytona SP3 започва от 2,2 млн. долара.

На следващите три места в класацията за предпочитанията на родните милионери при покупка на автомобил са Ролс Ройс, Астън Мартин и Макларън. Само за година броят на регистрираните в страната автомобили Ролс Ройс нараства с 23 и общо те достигат 100 броя. Цената на нов Rolls-Royce Ghost започва от 355 хил. долара, а цената на Rolls-Royce Phantom започва от 505 хил. долара.

В рамките на година регистрираните автомобили Астън Мартин в страната се увеличават с 15 броя, а при Макларън ръстът е с 6 броя. Но като цяло това са доста рядко срещани автомобили в страната. В България са регистрирани само 51 автомобила Астън Мартин и 33 Макларън. Цената на Aston Martin DB11 започва от 415 хил. долара, а на McLaren Artura от 233 хил. долара.

В страната има и 18 автомобила Лотус, като за година те нарастват със седем броя. В България има и един автомобил Бугати на възраст между 15 и 20 години, показват данните на МВР.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


132
Още от Страната
Дори новите вагони не могат да изкарат БДЖ от миналото
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
0
 
0
 
! Отговори
Observer преди 3 седмици
Въпрос на приоритет. Моят се различава от снобското мислене че си някой ако колата ти струва над 1/2 милион. Имали възможност, взели. Да си ги карат с кеф.Аз карам 6г. Тойота и за мен това е ок. Други неща ме радват в живота.
95
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Ще си продам панелната боксониера в младост и ще си купя бентли
94
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Само 879 коли от марките Астън Мартин, Бентли, Бугати, Ламборгини, Лотус, Макларън, Ролс Ройс и Ферари! Доста са малко.
93
1
 
1
 
! Отговори
Британски учЕн преди 3 седмици
Интересно къде ги карат тия коли, да си купиш скъпа кола в България е проява на снобщина и издава ниско IQ, аз в тоя кeнеff не бих си купил дори нова Дачия.
92
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Пари , за 100 детски заведения , и 10 болници ....!А нямало пари ,.. ей къде са парите !
91
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Изнесете имената им и фирмите, в които участват, заплатите, които дават на служителите си и платените данъци. И...нещата са ясни. След което приемете закон,че каращите такива коли трябва да плащат мин. 5 пъти средната заплата за страната на служител.
90
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
има ли някой, на който да не му е ясно че през България текат много мръсни пари, които избиват на повърхността по един или друг начин, било то в луксозни играчки или строежи. Мръднете няколко стотин километра на запад и такива возила почти не се забелязват по магистралите. София ми е Дубай :)
89
0
 
22
 
! Отговори
Reo преди 3 седмици
За съжаление в България има всичко друго освен държава.
88
0
 
13
 
! Отговори
Чичо преди 3 седмици
Това не са техни коли, а коли купени на всеки един от нас. Пари, които са отклонени от еврофондове предназначени да стигнат до всеки от нас. А как точно - с тези крадени пари първо изкупиха и надуха имотния балон и сега с един апартамент в мизерните ни соц градове си взимат последен модел лъскач - ето това е вечната и проста схема у нас.
87
0
 
13
 
! Отговори
Барото преди 3 седмици
С чуждите пари / станали наши/ , можем да си купим и совалка !
86
2
 
2
 
! Отговори
значи преди 3 седмици
не било чак толкова голяма работа,тук все четем колко луксозни коли имало по улиците,пък то не било компютри,ами компоти,няма и 1000,хубава работа,ама българска,хахахаха
85
3
 
3
 
! Отговори
анонимен преди 3 седмици
Тези със скъпите коли все едно са си сложили табела с надпис имам много пари в къщи. Ще се намери кой да ги вземе.
84
2
 
22
 
! Отговори
Иван преди 3 седмици
А ние събираме ли събираме капачки ...
83
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
А колко ли ще продължат да ги карат след проверка от НАП?
82
1
 
14
 
! Отговори
Зевс преди 3 седмици
МВР да дадат справката на НАП, а последните да кажат и какви данъци са платили собствениците.
81
2
 
17
 
! Отговори
Мусти преди 3 седмици
Ами ще карат, как няма да карат! Шефът ми има няколко Поршета! От които най-евтиното е към 300 хиляди лева! Как няма да има, печалбите са милиони, а заплати по 2000 лева максимум. И едва ли не трябва да се чувстваме благодарни, че ни дава толкова много пари! После нямало работници - е как да има!
80
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Сашо - Повечето са над 5 годишна възраст, а в статията се говори за такива до 5 годишна възраст. Няма да се лъжем. Бентли от 2018-та си е Бентли, ама да не излзиа, че ХЕПТЕН сме я прокарали през просот, занижаваме цифрите.
79
2
 
5
 
! Отговори
ЗемеделТЦ преди 3 седмици
До Закакво са им 24 - Извиянвай, ама откога Dodge RAM е ... луксозна кола? А и баш на зърнарите, какво друго да им трябва? Особено 2500-цата и дори 3500 двуоската, са супер Това 3 тона слагаш отзад и нямаш зор, а можеш да вържеш едно полуремарке и ей ти до 11-12 тона сме дърпали без проблеми.
78
6
 
4
 
! Отговори
Така е .. преди 3 седмици
До Мечка 100 Ако бяха в рубли , цените щяха да бъдат още по впечатляващи.
77
5
 
4
 
! Отговори
Ти да видиш.. преди 3 седмици
Гледам каква е сега европейска България и ми става едно такова мъчно за славния соц.